نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

واکنش تند بیرانوند به شایعه جنجالی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
واکنش تند بیرانوند به شایعه جنجالی

ورزش 3/علیرضا بیرانوند برای اولین بار در مورد حواشی این روزهای پیرامون انتقال خود صحبت می‌کند.
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی، یکی از موردتوجه‌ترین بازیکنان نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران نیز بوده است. بیرانوند چند روز پیش تصمیم نهایی خود را برای جدایی از سرخپوشان و امضای قرارداد با تراکتور گرفت و حالا در تمرینات تیم تبریزی شرکت دارد تا زیر نظر دراگان اسکوچیچ، کار خود را دنبال کند.
بیرانوند که در فرودگاه تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ما برای انجام گفتگو، به چند جمله کوتاه اکتفا کرد، حالا و در میان شایعات و صحبت‌های مختلف، مصاحبه جالبی را با "ورزش سه" انجام داده و در مورد دلایل این انتقال و همچنین مسائل پیرامونی آن صحبت کرده است.
این گفتگو با دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و تراکتور، در حالی انجام می‌شود که یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران مدعی شده بود که بیرانوند وعده حفظ جایگاهش را در تیم ملی را گرفته و در ازای آن راهی تراکتور شده است. از بیرانوند در مورد این اظهارنظر جنجالی سوال شده و او پاسخ خود را می‌دهد.
* در ابتدا از زندگی در تبریز صحبت کن و اینکه تمرینات تراکتور چطور است؟
در این چند روز که به تبریز آمدیم مشغول تمرینات و کارهای رونمایی بودیم و اصلا وقتی نداشتیم که برای تفریح به شهر برویم اما از همان لحظه که وارد تبریز شدیم، مردم خیلی لطف داشتند و ما را شرمنده خودشان کردند. چند وقت اخیر هواداران پرشور تیم تراکتور خیلی در فضای مجازی به من محبت کردند و واقعا بی صبرانه منتظرم تا آنها را در استادیوم ببینم.


* در مورد تمرینات هم صحبت کن.
به هر حال بعد از تعطیلاتی که داشتیم تمرین را شروع کردیم. جا دارد همینجا از آقای زنوزی بابت امکانات ورزشگاه بنیان دیزل تشکر کنم که واقعا در سطح باشگاهی ایران بی نظیر است و هیچ‌جای دیگر چنین چیزی را نخواهید دید. تمام امکانات اداری، ورزشی، رفاهی و... تراکتور در یکجا واقع شده و این برای من واقعا جالب بود. تمریناتمان را هم منظم انجام می‌دهیم و تمام تلاشمان این است که با آمادگی و هماهنگی خوبی وارد زمین شویم.
* یک شایعه‌ای هم پیش آمده که تو از  کادرفنی تیم ملی مطمئن بود که دچار مشکل نمیشی سپس به تراکتور رفتی.
اول اینکه من واقعا تعجب می‌کنم که چطور برخی از افراد به خودشان اجازه می‌دهند که چنین اتهاماتی را نه فقط به من، بلکه به کادرفنی محترم تیم ملی بزنند. اگر شما مدرک و سندی در این باره دارید، خب بیاورید ارائه بدهید. اصلا ببرید پیش کمیته انضباطی و آنجا حتما رسیدگی می‌کنند اما اینکه بخواهید همیشه فقط دروغ بگویید و تهمت بزنید، به نظرم هم از اخلاق و هم از انصاف دور است.
* بهتر بگویم گفته‌اند که قول گرفتی اگر هم به تراکتور بروی، دچار محرومیت نمیشی؟
آقای قلعه‌نویی و دستیاران ایشان آن قدر انسان‌های بزرگ و محترمی هستند که هیچوقت به تصمیمات شخصی بازیکنان تیم ملی ورود نکردند و واقعا مایه تاسف است که یک عده چنین حرفهایی را می‌زنند. در این چند سال خداراشکر همه دیدند که مبنای دعوت به تیم ملی، شایستگی فنی است و دیگر همه می‌دانند که برای دعوت به تیم ملی باید آماده باشند و عملکرد خوبی داشته باشند. با احترام به تمام نظرات، به من نظر من کسانی که این حرفها را می‌گویند به علیرضا بیرانوند یا کسی دیگر ضربه نمی‌زنند، بلکه در این موقعیت حساس به فوتبال ایران آسیب می‌زنند.

* یعنی هیچ توصیه و حرفی نبوده؟
نمی‌دانم اصلا این حرفها از کجا در می‌آید. من یک انسان بالغ هستم، وقتی پیشنهادی می‌گیرم بالا پایین می‌کنم و تصمیم می‌گیرم که قبول کنم یا نکنم. مسئولیت این موضوع هم تمام و کمال با خودم است. نمی‌شود که یک نفر از بیرون بگوید فلانی با توصیه رفته به تیمی دیگر، مگر بچه 15 ساله هستیم؟ ما فوتبالیست‌ها هرچه که می‌گوییم سریع برایمان حکم و ابلاغیه می‌آید، اشکالی هم ندارد و مسئولان محترم کمیته انضباطی و اخلاق به وظایفشان عمل می‌کنند اما چرا وقتی ما مورد تهمت و توهین قرار می‌گیریم، طرف مقابل احضار نمی‌شود؟
* البته تو قبل از پرسپولیس هم به تیم ملی دعوت میشدی درست است؟
بله من در نفت تهران هم به تیم ملی دعوت میشدم و اکنون هشت سال عضو ثابت تیم ملی هستم و اصلا این حرف‌ها درست نیست که می‌زنند. هرکسی که در تیمش خوب باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود و من فقط متاسفم برای کسانی که این اطلاعات غلط را به مردم می‌دهند. البته ما در تیم ملی توجهی به این حرف‌ها نداریم و تمام تمرکزمان روی این است که مردم را خوشحال کنیم.

* بگذریم. به نظرت تراکتور قهرمان خواهد شد؟
الان خیلی زود است، ما تازه سه جلسه تمرینی داشتیم و تازه 30 بازی لیگ برتر باید انجام دهیم. اول اینکه مردم تبریز، هواداران تراکتور و آقای زنوزی شایسته بهترین نتایج هستند و ما هم برای آن تلاش خواهیم کرد. اما درخواستم از هواداران تراکتور و رسانه‌ها این است که لطفا روی تیم فشار نگذارید. اجازه بدهید بازیکنان کارشان را انجام بدهند و مطمئن باشید در این صورت نتایج خیلی خیلی بهتر هم خواهد شد.
* در مورد تیم ملی و مرحله مقدماتی هم صحبتی داری؟
انشالله به وقتش در مورد تیم ملی هم صحبت می‌کنیم. اما به نظرم نباید مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را دست کم بگیریم، همه تیمهای آسیایی که به این مرحله رسیده‌اند انگیزه دارند و باتوجه به بیشتر شدن سهمیه تیمها در جام جهانی، دوست دارند که صعود کنند. به همین خاطر ما باید از همان اول پر قدرت کارمان را انجام دهیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره