نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

اصلاحیه مهم؛ حذف قرارداد یکساله برای سی ساله‌ها

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اصلاحیه مهم؛ حذف قرارداد یکساله برای سی ساله‌ها

ورزش 3/جالب اینکه یک هفته بعد از رونمایی باشگاه تراکتور از دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند با قرارداد یکساله، فدراسیون فوتبال این بند عجیب از قوانین خود را تغییر داد تا حالا امکان امضای قرارداد بیشتر از یک فصل برای باشگاه‌ها ایجاد شود.
پیش از این، فدراسیون فوتبال در قانونی عجیب و باورنکردنی، اعلام کرده بود که بازیکنان بالای 30 ساله، تنها اجازه امضای قرارداد یک فصل را با تیمها خواهند داشت که این موضوع باعث شد تا به خصوص تیمهای پرسپولیس و تراکتور آسیب ببینند و با بازیکنان شاخص خود قرارداد کوتاه مدت امضا کنند.
فدراسیون فوتبال در خصوص تغییر این قانون نوشت: ماده ۳۱ دستورالعمل نقل و انتقالات، درباره تمدید یک ساله قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال مباحثی مطرح شد که اعضا تأیید کردند تمدید قرارداد بازیکنان بالای ۳۵ سال یک ساله شود و نفرات زیر این سن می‌توانند قراردادی بالای ۲ سال ببندند. 
البته همچنان محدودیت امضای قرارداد دو ساله وجود خواهد داشت تا باشگاه‌ها امکان امضای قرارداد بیشتر از آن را نداشته باشند. به عنوان مثال پرسپولیس پیش از این با وحید امیری 33 ساله قراردادی سه ساله امضا کرده بود که تا این فصل ادامه داشت.
به هر حال باید دید که فدراسیون فوتبال بعد از اصلاح قانون، با قراردادهایی که از هفتم تیر ماه (آغاز پنجره) تا سی ام تیر ماه (اصلاح قانون) امضا شده بود، چه خواهد کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید