نماد آخرین خبر

هجوم بچه‌ مدرسه‌ای‌ها برای خلق شگفتی در لیگ برتر

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
هجوم بچه‌ مدرسه‌ای‌ها برای خلق شگفتی در لیگ برتر

ورزش 3/قمی‌ها در فصول اخیر از نوع باشگاه‌هایی بوده‌اند که حیاتشان مبتنی بر پرورش و فروش بازیکن برای حفظ توازن بودجه‌اش است. چنان که در ترانسفر مارکت بهاری ستاره‌های‌شان را فروخته‌اند و از رده‌های پایه نیروهای شگفت‌انگیز تزریق می‌کنند و بی نقص نقش بازی می‌کنند و می‌درخشند. مهم‌ترین نکته این است قمی‌ها می‌توانند بازیکنان مطرح‌شان را بفروشند و چهره‌های دیگر را فوری و این «فوری» در فرهنگ‌شان اهمیت ویژه‌ای دارد، جایگزین می‌کنند. وفایی، عباسی و صدیق زاده جمع آن‌ها را ترک کرده‌اند و سنگ‌تراشان، بابائیان و روحانی پور که بازیکنان زیر ۲۰ سال محسوب می‌شوند، چنین خلع را با موفقیت پُر کردند. تیمی که تنها 48 ساعت به آغاز فصل جدید مربی خود را منصوب کرد و همچنین تنها ده روز به آغاز رقابت‌ها تمرینات آماده سازی‌اش را استارت زد و از نگاه بسیاری از کارشناس‌ها گزینه اصلی سقوط قلمداد می‌شد. اما معجون انگیزه بازیکنان با استعداد و آینده‌دار به همراه تجربه چهره‌های قدیمی، نماینده قم را تبدیل به تیمی ورای انتظارات و توقعات کرده است و عقاید را به کلی تغییر داده.
هیات فوتبال قم با هدایت یدالله یامولا از پیشکسوتان فوتسال ایران و بازیکن سابق تیم‌های لیگ برتری قم راهی آوردگاهی شده است که به ادعای بسیاری از کارشناسان، کهکشانی‌ترین فصل تاریخ به شمار می‌رود و آن‌ها شروع جانانه و امیدوار کننده‌ای را داشتند. پسران یامولا به رغم اینکه در هر دو بازی از حریفان خود عقب افتادند، به بازی بازگشتند و همه چیز را برابر کردند و به شکل رستاخیزی به پیروزی دست یافتند. دانش آموزانی که تشویق اهالی فوتسال را برانگیخته‌اند.
علی مسعودی، مدیر تیم که نقش بسزایی در بقای امتیاز قم در لیگ برتر داشت و جان کَند نقل و انتقالات را حول بازیکنان جوان و آینده دار رده‌های پایه پیشروی کند، در این دو دیدار دست یامولا را برای هنرنمایی استعدادها باز گذاشت و این بازیکنان با نمایش قابل قبول و منحصر به فرد خود پاسخ اعتماد آن‌ها را دادند.
علیرضا روحانی 18 ساله که در نقش عقب‌گیر به میدان می‌رود، در دو مسابقه اخیر موفق به گلزنی شده و ستاره‌ای نجات‌ بخش برای هیات فوتبال قم بوده است. بازیکنی که گاه و بیگاه با تکنیک و هوش تیم‌های حریف را حیرت زده می‌کند. علی بابائیان در پست فلنگ چپ و با 19 سال عملکرد مطلوبی را برجای گذاشته و در برابر ایرالکو یکی از گل‌های پیروزی بزرگ را به ثمر رساند. همچنین نقطه عطف جوانگرایی قمی‌ها، حضور محمدجواد سنگ‌تراشان بازیکن 17 ساله‌ای است که در فاز هجومی درخشش غیرمنتظره‌ای را داشته.
اگرچه برای دستیابی به سیمای حقیقی هیات فوتبال قم باید انتظار دو دیدار بعدی را کشید؛ برابر گیتی پسند صدرنشین در خانه و مقابل سن‌ایچ در ساوه.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره