نماد آخرین خبر

لمپارد یا جرارد باید سرمربی انگلیس شوند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لمپارد یا جرارد باید سرمربی انگلیس شوند!

ورزش 3/هری ردنپ، مربی سابق فوتبال انگلیس اعلام کرد که در حال حاضر، فرانک لمپارد و استیون جرارد، بازیکنان سابق تیم ملی انگلیس، بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی گرت ساوت‌گیت در سمت مربیگری این تیم هستند.
سه شیرها پس از پایان دوران هشت ساله گرت ساوت‌گیت به دنبال سرمربی جدید هستند. او شاهد حضور در نیمه نهایی جام جهانی و فینال‌های متوالی قهرمانی اروپا بود، اما نتوانست طلسم 58 ساله را برای کسب جام در بخش مردان بشکند.
گراهام پاتر و ادی هاو گزینه‌های پیشتاز برای جانشینی ساوتگیت محسوب می‌شوند، اما ردنپ که در اوج قدرت مربیگری‌اش به طور مرتب توسط تیم ملی انگلیس نادیده گرفته می‌شد، به سان گفت که باید دام جذب را کمی گسترش داد:
«کسانی که من به عنوان پیشتازان آشکار می‌بینم، خوش شانس خواهند بود که حتی مصاحبه‌ای به دست آورند. تردید دارم افراد زیادی با من موافق باشند که فدراسیون فوتبال انگلیس نباید به دنبال استیون جرارد یا فرانک لمپارد برای سرمربی بعدی سه شیرها باشد. هر دوی آنها می‌توانند با پا ایستادن هم از پس این کار برآیند، با این حال احتمالا هیچ کدام حتی یک تماس تلفنی هم دریافت نخواهند کرد. البته، افراد زیادی اصرار خواهند کرد که دلیلی برای این کار وجود ندارد، زیرا آنها قبلاً هر دو را به عنوان بازنده کنار گذاشته‌اند. فراموش کرده‌اند که فرانک در اولین دوره حضورش در چلسی به فینال جام حذفی رسید و چهارم شد. یا اینکه اورتون در چنین آشفتگی بود که او هرگز فرصتی برای موفقیت نداشت.»

«احتمال زیادی وجود دارد که دوران حضور استیوی در رنجرز را با وجود اولین قهرمانی آنها در یک دهه – بدون شکست – نادیده بگیرند و بگویند او در استون ویلا شکست خورده است. اما شما مربی را به من نشان دهید که در جایی با دوران سختی روبرو نشده باشد. پاتر قطعا در چلسی این گونه بود – او تنها 31 بازی دوام آورد و 11 بازی را باخت. اونای امری، جانشین استیوی به عنوان سرمربی ویلا، نیز زمانی که سرمربی آرسنال بود، همین مشکل را داشت. این اتفاق برای همه می‌افتد. پس چه تفاوتی بین پاتر و فرانک وجود دارد؟ چرا یکی گزینه‌ای آشکار برای انگلیس است، اما دیگری حتی ارزش ذکر شدن را هم ندارد؟»


ردنپ با اشاره به گری لینه‌کر، مهاجم سابق انگلیس، که پیشنهاد داده بود لمپارد باید در ترکیب باشد، افزود:
«اگر فدراسیون فوتبال انگلیس کسی را می‌خواهد که در دانش فوتبال در سطح ملی نیز وارد باشد و کسی که بازی را در آن سطح به خوبی بشناسد، هر دوی فرانک و استیوی از دیگران برتر هستند. بازیکنان هم آن را دوست خواهند داشت. آنها مشتاق خواهند بود که برای آنها بازی کنند. آنها چه لمپارد سرمربی باشد و چه جرارد، چیزی جز احترام نخواهند داشت. آیا هر دوی آنها فقط به‌خاطر یک شکست در جایی دور انداخته شده‌اند؟»
«و یک نکته دیگر هم وجود دارد. در حالی که برای مربی شدن در سطح باشگاهی به پوست کلفت نیاز دارید، اما این موضوع در سطح ملی اصلا قابل مقایسه نیست. این در مورد بازیکنان به ویژه بازیکنان باتجربه نیز صدق می‌کند. و استیوی و فرانک می‌توانند در این مورد بهتر از بسیاری دیگر به شما بگویند. آنها چیزهای وحشتناکی را که فرانک در گذشته مجبور بود تحمل کند تجربه کرده‌اند. برای جرارد هم همینطور بود، به خصوص زمانی که کاپیتان بود. اما هر دو آنها ایستادگی کردند و از آن دوران عبور کردند. و این همان شخصیت است که شما به عنوان سرمربی انگلیس می‌خواهید و به آن نیاز دارید.»
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید