نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پرسپولیس یک تنه مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پرسپولیس یک تنه مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور

ورزش 3/یکشنبه هم اندیشی مهمی میان مدیران باشگاه‌های آسیایی با رئیس فدراسیون و کارگروه نقل و انتقالات برگزار شد.پرسپولیس یک تنه مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور  

فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر هنوز با جزئیات در خاطر علاقمندان به فوتبال زنده است؛ جایی که بیشتر ذهن آنها به جای اینکه درگیر زمین مسابقه باشد و از اتفاقات آن لذت ببرند، به صورت مداوم با اخبار مربوط به شکایت تیم‌های مختلف روبرو می‌شدند.

برای مرور این اتفاقات باید به یک روز قبل از اولین بازی فصل برگردیم که مجوز بازی دو بازیکن سپاهان که عیسی آل‌کثیر و برایان دابو بودند صادر نشد. در حالی که سپاهان برای رفع این مشکل تلاش می‌کرد و توانسته بود تا پایان هفته چهارم تمام حریفان خود را که به ترتیب تراکتور، ذوب‌آهن، استقلال و پیکان بودند را با شکست بدرقه کند، به یکباره حکمی بی‌سابقه صادر شد که براساس آن 4 امتیاز از تیم مورایس کم شد و 40 میلیارد تومان هم جریمه مالی برای باشگاه اصفهانی در نظر گرفته شده بود. ضمن اینکه محمدرضا ساکت مدیرعامل وقت سپاهان دستور گرفت تا قرارداد 6 بازیکن تیمش را اصلاح کند.

شکایت تومان استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان از باشگاه سپاهان و حکمی که صادر شد، فضای ملتهبی را در فوتبال کشور ایجاد کرد که تا پایان فصل ادامه داشت. در ادامه هر باشگاهی با توجه به ملموس نبودن قوانین جدید به خودش اجازه می‌داد پس از هر شکستی که تجربه می‌کرد پای شکایت و سه بر صفر شدن بازی را پیش بکشد و این موضوع فضای فوتبال را از مسائل فنی به طور کلی دور کرده بود.

در ادامه همین فضا بود که استقلال و پرسپولیس هم با جریمه‌های مالی و کسر یک امتیاز مواجه شدند که البته در ادامه به مانند سپاهان امتیازات این دو تیم هم در جدول به آنها اضافه شد.

در این شرایط مدیران 4 باشگاه ایران که قرار است به زودی رقابت‌های خود را در لیگ نخبگان و سطح دوم باشگاهی آسیا آغاز کنند، عصر روز یکشنبه (یک مردادماه 1403) نشستی را در مرکز ملی فوتبال با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون و اعضای کارگروه نقل و انتقالات برگزار کردند.

در این جلسه مدیران که با حضور مدیرعامل 4 نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی برگزار شد، مدیران این باشگاه‌ها به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش سقف بودجه و متقاعد کردن مهدی تاج و همراهان او برای گذر از مشکلات و شکایت‌های پی در پی فصل گذشته بودند که به شکل عجیبی رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در مقابل سه باشگاه دیگر می‌ایستد و با افزایش سقف بودجه مخالفت می‌کند.

این مخالفت البته با ناراحتی اعضای سه باشگاه استقلال، تراکتور و سپاهان که در جلسه حاضر بوده‌اند و تلاش می‌کردند با افزایش سقف بودجه تیم بهتری را راهی مسابقات آسیایی کنند مواجه می‌شود و آنها دلیل این موضع‌گیری رضا درویش و باشگاه پرسپولیس را به وجود یک هوادار متمول ارتباط می‌دهند که فصل گذشته در کنار مدیران پرسپولیس بود و شنیده‌ها حاکی از آن است که در این فصل نیز حمایت خود را از پرسپولیس برای دور زدن قانون سقف بودجه دریغ نکرده است. البته این رویکرد رضا درویش را در برخی اتفاقات نقل و انتقالاتی سال گذشته و فصل جاری پرسپولیس که جدایی چند ستاره را نیز به همراه داشت می‌توان مشاهده کرد.

آنچه مسلم است اینکه نمایندگان ایران در شرایط فعلی کار بسیار سختی برای رقابت در لیگ نخبگان و همینطور سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌هایی دارند که هزینه‌های سرشاری برای بستن آنها در نظر گرفته شده و باید دید درنهایت ماجرای سقف بودجه در فصل پیش رو برای نمایندگان آسیایی ایران در حالی که افزایش آن با مخالفت عجیب پرسپولیس روبرو شده که فصل گذشته به دلیل نداشتن مهاجم از لیگ قهرمانان کنار رفت، چطور تعیین خواهد شد!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره