نماد آخرین خبر

کتیرایی: مسئولان ورزش بعد از المپیک کاراته را به حال خود رها کردند!

منبع
فارس
بروزرسانی
کتیرایی: مسئولان ورزش بعد از المپیک کاراته را به حال خود رها کردند!

فارس/مربی تیم ملی کاراته گفت:مسولان ورزش بعد از کسب طلای گنج زاده در المپیک‌ توکیو، کاراته را به حال خود رها کردند و گفتند ما را بخیر و شما را به سلامت!
علی کتیرایی مربی تیم ملی کاراته از شرایط تمرینات آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته مردان تا هفتم مردادماه ادامه خواهد داشت. ما طبق برنامه هایی که از ابتدا برای ملی پوشان در نظر گرفته بودیم پیش می رویم و ۲۶ مردادماه نیز یک مرحله انتخابی خواهیم داشت. پس از آن تا ۲۴ شهریور ماه اردوهای ما ادامه خواهد داشت و در واقع اردوی مرحله آخر وصل به اعزام خواهد بود.مسابقات قهرمانی آسیا نیز ۳۰ شهریورماه به میزبانی چین خواهد بود.وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا یک تغییراتی در اردوهای تیم ملی به وجود آمده و تعدادی از نفرات حاضر در اردو جوان هستند، آیا تغییر نسل در کاراته ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: یک سری از ملی پوشان از رده سنی امید به رده سنی بزرگسالان اضافه شده اند.

این تغییرات به مرور انجام شده و قطعا مثل روال گذشته ادامه خواهد داشت. کتیرایی در واکنش به این سوال که در ادوار گذشته کاراته ایران چندین بار قهرمان آسیا شده است، آیا این بار هم شانس قهرمانی در آسیا را داریم یا خیر، اظهار داشت:توقع از کاراته واقعا زیاد است،البته که توقع ها هم به حق است.کاراته طی سال های اخیر مدال های زیادی را کسب کرده است و در این مدت کوتاه ما موفق نشده ایم مثل چند سال اخیر مدال های مختلفی را در مسابقات مهم کسب کنیم. تا قهرمانی آسیا زمان کمی باقی مانده است،امیدواریم که مثل ادوار گذشته بتوانیم در چین کاراته را به اوج قدرت برگردانیم البته که کار در آسیا سخت است و کشورهای دیگر نیز روی کاراته سرمایه گذاری کرده اند.
مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت های خود از ضعف دیپلماسی کاراته ایران در بخش داوری آسیا، گفت: ما شرایط دیپلماسی کاراته را از دست داده ایم. در گذشته ما در کمیته داوران آسیا جایگاه داشتیم، اما در حال حاضر مدتی است که از این امتیاز بهره مند نیستیم. داشتن داور در کمیته آسیا امتیاز ویژه ای است که دیگر این امتیاز را در اختیار نداریم.کشورهای مختلف مثل ایران از لحاظ فنی قوی نیستند و برای همین از داوری بهره مند می شوند.

کشورهایی امارات، عربستان، قطر و… برای رشد فنی تلاش میکنند، اما نیرویی مثل نیرویی که ایران در بخش کاراته دارد را آنها ندارند و برای همین در دیپلماسی داوری تلاش های زیادی میکنند تا بتوانند موفق شوند.ما در شرایط فعلی باید با تکیه بر توان فنی بچه ها و کادرفنی به موفقیت هایی که میخواهیم برسیم، چرا که ما در دیپلماسی بین الملل فعلا جایگاهی نداریم و کار ما سخت است.دلیل اینکه کاراته بعد از المپیک توکیو در ایران ضعیف شده است چیست، گفت: یک اتفاقی که در کاراته رخ داده است اینکه، ما طلای المپیک را کسب کردیم و به جمع چهار فدراسیونی که طلای المپیک دارند اضافه شدیم، اما متاسفانه تنها یک دوره در المپیک حضور داشتیم و در آن یک دوره نیز موفق شدیم مدال طلا را کسب کنیم اما واقعیت این است که بعد از المپیک نگاه ها به کاراته تغییر کرد، در واقع مسولان ورزش به ما غیر مستقیم گفتند ما را به خیر و شما را به سلامت!
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر ممکن است شفاف تر در مورد این موضوع صحبت کنید، گفت: کاراته ایران جمعیت بسیار زیادی دارد،ما مسابقات امید، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را همیشه در بخش پسران و دختران برگزار میکنیم اما واقعیت این است که کاراته با این همه پتانسیل امکاناتی که باید در اختیار داشته باشد را ندارد! این موضوع از اختیارات مسئولان فدراسیون خارج است، این طور به نظر می رسد که کاراته را مسولان ورزش فراموش کرده اند! این بسیار دردناک است که مسئولان ورزش بعد از المپیک توکیو کاراته را به فراموشی سپردند.

از بدشناسی ما بود که کاراته از حضور در المپیک های بعدی خارج شد و تنها همان یک بار را شانس حضور در المپیک را داشتیم! مسئولان ورزش هم این موضوع را بهانه کردند و کاراته را به حال خود رها کردند. متاسفانه کاراته خیلی مورد بی مهری قرار گرفته است،انتظار ما از مسولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که نگاه ویژه ای به این رشته مدال آور در بازی های آسیایی داشته باشند.مربی تیم ملی کاراته در پایان خاطرنشان، کرد: ما اگر در حال حاضر حرفی بزنیم و انتقادی کنیم به ما می گویند الان سال المپیک است و سکوت کنید اما بعد از المپیک و نتایجی که کاراته کسب کرد هم دیدیم که هیچ کاری برای کاراته ایران نکردند.مسولان فدراسیون شاید نتوانند این صحبت ها را مطرح کنند اما وظیفه ما است که کمبودها و مشکلات کاراته ایران را بگوییم.
کاراته ایران برای حضور در مسابقات جهانی باید در کاراته وان ها شرکت کنند تا بتواند امتیازهای لازم جهت حضور در مسابقات جهانی را کسب کند اما باتوجه به شرایطی که وجود دارد اعزام های کاراته یکی یکی لغو میشود و این مسایل باعث تضعیف این رشته می شود. در هر صورت با شرایطی که کاراته دارد ما نیاز به حمایت مسولان ورزش داریم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره