نماد آخرین خبر

منتظر یک استقلال جدید باشید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
منتظر یک استقلال جدید باشید!

ورزش 3/خریدهای جواد نکونام نشان می‌دهد که استقلال متفاوتی در فصل جدید خواهیم دید.
  استقلال این روزها با تعداد نفرات کم اما امیدوار، به تمرینات خود در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی فقید ادامه می‌دهد و امیدوارترین مرد مجموعه آبی جواد نکونام است؛ مربی‌ای که خوشبین است، در روزهای پیش رو تا قبل از آغاز بازی‌ها نفرات مد نظر او در خط حمله هم به ترکیب اضافه شوند تا استقلال تهاجمی را این بار روانه میدان کند.
سبک یارگیری تیم در سال گذشته به گونه‌ای بود که در ابتدای فصل هم باشگاه اعلام کرد؛ تیم اگر چهاردهم هم شود از کادر فنی به خصوص جواد نکونام حمایت خواهد کرد، اما سرمربی تیم استقلال به درستی گفت در استقلال به دلیل خواسته‌های مردم نمی‌شود به دنبال عنوان چهاردهمی بود؛ به همین خاطر با همان تیمی که بضاعتش هم از سوی باشگاه و هم از سوی تماشاگران محدود شمرده می‌شد، برای قهرمانی جنگید و برای لمس جام تنها چند دقیقه کم آورد.
کسب 67 امتیاز از 30 بازی نشان داد که استقلال در بُعد نتیجه‌گیری بهترین عملکرد را داشت؛ بدون شک اگر استقلال فصل گذشته می‌توانست محمد محبی و مهدی قایدی را حفظ کند، اگر در میانه‌های راه کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور را از دست نمی‌داد، اگر در هفته‌های پایانی با مصدومیت مهره‌های کلیدی خود از جمله آرمین سهرابیان مواجه نمی‌شود، چه بسا پایان فصل را با اتفاقات بهتری به پایان می‌برد.


قصه استقلال فصل گذشته برای جواد نکونام و تماشاگرانش به پایان رسیده است. سرمربی تیم استقلال که در دوران بازی‌‌اش هم نشان داد، بهره هوشی بالایی دارد، در حالی که تیمش در فاز دفاعی بهترین بوده خریدهای ابتدایی را به تقویت خط دفاعی اختصاص داده است؛ در حالی که شاید کارشناسان و حتی تماشاگران استقلال عقیده داشتند او باید خریدهای ابتدایی‌اش را به مهره‌های تهاجمی اختصاص می‌داد.
قطعا دیدگاه متفاوت جواد نکونام به این خاطر است که بازی‌سازی در فوتبال روز دنیا از خط دفاع شروع می‌شود؛ به خصوص از سوی مدافعین کناری. به خوبی می‌دانیم رامین رضاییان در پست دفاع راست یکی از بهترین‌های فوتبال باشگاهی است؛ بازیکنی که به‌عنوان مدافع راست حضور خوبی در برنامه‌های تهاجمی تیم دارد. علاوه بر این، او همیشه زمانی که توپ از ضلع مخالف ارسال می‌شود، برای گلزنی وارد باکس می‌شود و ضربات ایستگاهی خوبی می‌زند.
میلاد زکی‌پور هم در جناح مخالف که علاوه بر نمایش خوب در فاز دفاعی، در فاز تهاجمی هم یکی از بهترین‌های پستش در ایران است. سرمربی تیم استقلال برای تهاجمی‌تر شدن استقلال به همین دو خرید بسنده نکرده و سامان فلاح را هم به ترکیب اضافه کرد تا در کنار گزینه‌های دیگری که در قلب خط دفاعی حریف قرار می‌گیرد، به بازی استقلال از عقب سرعت بدهد.


حضور وینگرهای سرعتی در ترکیب تیم استقلال یعنی محمدحسین اسلامی و علیرضا کوشکی در کمپ ناصر حجازی نشان می‌دهد که جواد نکونام هم بازی تهاجمی را دوست دارد و می‌خواهد دستور حمله را صادر کند و اگر فصل گذشته تیمش مجبور می‌شد پشت توپ بیشتر بازی کند، به‌خاطر بضاعت تیم بوده و اینکه همواره سرمربی چه در تیم استقلال و چه در تیم پرسپولیس باید نتیجه‌گرا عمل کند. به‌خصوص که به خوبی می‌دانیم به بازی زیبا هیچ‌گاه امتیاز نمی‌دهد. به قول فیلکس ماگات گاهی تیم مدعی برای کسب نتیجه باید به گونه‌ای بازی کند که تماشاگران از آن لذت نبرند.
حالا جواد نکونام با همه کمبودهایی که در تمرین دارد، امیدوار است باشگاه در خریدهای تهاجمی هم مثل خریدهای دفاعی خوب عمل کند. او امیدوار به حضور علی کریمی در ترکیب تیمش است؛ در خط هافبک. همین طور دو، سه بازیکن خارجی خوب تا اسکوادی تهاجمی برای فصل جدید بسازد.
انضباط و ساختار تیمی همواره یکی از خصوصیات تیم‌هایی است که جواد نکونام می‌سازد؛ اینکه تیم او بعد از – از دست دادن توپ در دفاع با ساختاری منظم پیش می‌رود. اگر با خریدهای خوب در فاز تهاجمی به این تیم توان حمله اضافه شود، استقلال فصل پیش رو به استقلالی متفاوت تبدیل خواهد شد و آنوقت است که لیگ جذاب‌تر می‌شود و تماشاگران استقلال این بار می‌توانند از توان تهاجمی تیم‌شان لذت ببرند؛ همان طور که فصل گذشته از سختکوشی و مقاومت در برابر مشکلات لذت بردند و تیمی را دیدند که با وجود بضاعت‌های کم برای قهرمانی جنگید و برای رسیدن به این مهم چیزی کم نداشت، اما اتفاقات فوتبال در نهایت منجر به این شد که با امتیاز عالی 67 با نایب قهرمانی کار را به پایان برساند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره