نماد آخرین خبر

والیبال ژاپن به مدال المپیک هم قانع نیست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
والیبال ژاپن به مدال المپیک هم قانع نیست

ایسنا/یوکی ایشیکاوا گفت تیم ملی والیبال ژاپن برای کسب مدال طلا به پاریس خواهد رفت.
تیم ملی مردان ژاپن در المپیک‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ غایب بود ولی سال ۲۰۲۰ به عنوان میزبان در بازی‌ها حضور داشت. این تیم سهمیه حضور در بازی‌های پیش رو را در رقابت‌های انتخابی المپیک به دست آورده است.
یوکی ایشیکاوای ۲۸ساله که از سال ۲۰۱۴ در سری آ ایتالیا بازی می‌کند، در کنار ستارگانی چون ران تاکاهاشی و یوجی نیشیدا ژاپن را برای اولین بار از سال ۱۹۷۷ به مدال لیگ ملت‌ها رساندند و حالا امیدوار به درخشش در المپیک‌اند. او گفت: ما در المپیک به دنبال مدال طلا هستیم. فکر می‌کنم ژاپن تیمی است که دست کم باید مدال برنز را بگیرد.
ژاپن در سه المپیک اولش در رشته والیبال به ترتیب برنز، نقره و طلا را به دست آورد و قهرمانی در بازی‌های سال ۱۹۷۲ در مونیخ اوج افتخار این تیم بود اما در دوازده دوره بعدی هیچگاه به روی سکو نرفته و حتی شش بار نیز سهمیه حضور در رقابت‌های والیبال المپیم را به دست نیاورده است.
ایشیکاوا در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: هوشیاری تاکتیکی در حمله، ترکیب دفاعی و نظم و انضباط همگی کلید قهرمانی ما در این دوره خواهند بود و از ابتدا با تمام توان برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
ژاپنی‌ها در فینال لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه سه بر یک مغلوب فرانسوی‌ها شدند. فرانسوی‌ها باید مقابل تماشاگرانشان از مدال طلایشان در المپیک توکیو دفاع کنند. با این حال برای ژاپنی‌های جاه‌طلب، این اولین فینال یک رویداد جهانی از سال ۱۹۷۷ بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره