نماد آخرین خبر

پرسپولیس در انتظار چهار ستاره جدید

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پرسپولیس در انتظار چهار ستاره جدید

ورزش 3/در حالی که حدود یک ماه از آغاز پنجره نقل و انتقالات تابستانی می‌گذرد، پرسپولیس تنها سه خرید در بازار انجام داده و در عین حال شش بازیکن خود را به تیم‌های دیگر واگذار کرده است. نکته جالب اینکه از این نفرات خروجی چهار نفر جزء بازیکنان ترکیب اصلی پرسپولیس بودند که حالا از این تیم جدا شدند.
در این پنجره علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف و مهدی ترابی کار خود را در این تیم به پایان رساندند. در بین بازیکنان تمدیدی هم هنوز تکلیف گئورگی گولسیانی روشن نشده و مشخص نیست که چه سرنوشتی را خواهد داشت.
این در شرایطی است که ایوب العملود، فرشاد احمدزاده و علی علیپور سه بازیکنی هستند که در این پنجره نقل و انتقالات به پرسپولیس ملحق شدند که از بین آنها دو نفر در لیست بازیکن لیگ برتری و یک نفر در فهرست بازیکن خارجی حضور دارند.

**سه جای خالی در لیست پرسپولیس
لیست بزرگسالان پرسپولیس اکنون 17 بازیکن در فهرست خود دارد. نکته جالب اینکه پرسپولیسی‌ها هنوز تکلیف دروازه‌بان شماره یک خود را روشن نکردند و به نظر می‌رسد یکی از این سه جای خالی به آنها خواهد رسید. همچنین پرسپولیس در پست مدافع چپ هنوز بازیکنی را ندارد و جای خالی مهدی ترابی هم هنوز تکمیل نشده است.

**ابهام در سرنوشت جانشین بیرو
احمد گوهری فعلا تنها دروازه‌بان بزرگسال پرسپولیس محسوب می‌شود و ابهام جدی در سرنوشت این بازیکن و البته جانشین بیرانوند وجود دارد. احمد گوهری احتمالا از پرسپولیس جدا خواهد شد و سرخپوشان به جای او یک دروازه‌بان بزرگسال را جذب خواهند کرد تا به این ترتیب، امیررضا رفیعی تبدیل به دروازه‌بان ذخیره قرمزها شود.
**لیست خارجی همچنان خالی است
در لیست خارجی تیم پرسپولیس اوستون اورونوف به عنوان بازیکن آسیایی حضور دارد و ایوب العملود هم اولین بازیکن غیرآسیایی است. به این ترتیب پرسپولیس می‌تواند برای فصل آینده هم 4 بازیکن خارجی را جذب کند و خود را برای حضور در لیگ نخبگان تقویت کند.
**اکثریت لیست پرسپولیس بالای سی سال
نکته جالب اینکه پرسپولیس 11 بازیکن بالای 30 سال در ترکیب خود دارد و فقط شش بازیکن زیر 30 سال هستند. وحید امیری کاپیتان دوم قرمزها این فصل 37 سالگی خود را به پایان خواهد رساند و عیسی، سروش و ریگی نیز بالای 35 هستند. امید عالیشاه، مرتضی پورعلی‌‌گنجی، فرشاد احمدزاده، حسین کنعانی، ایوب العملود، سعید صادقی و فرشاد فرجی دیگر بازیکنانی هستند که متوسط سنی سرخپوشان را افزایش خواهند داد. جالب اینکه گئورگی گولسیانی هم در 33 سالگی با قرمزها تمدید خواهد کرد.
**عمق اسکواد، نیازهای گاریدو
پرسپولیس نیاز جدی به جذب یک دروازه‌بان اصلی دارد و در خط دفاعی نیاز به خرید دو مدافع چپ دیده می‌شود. برای خط میانی، جانشین مهدی ترابی جذب نشده و در خط حمله نیز قرمزها با خرید یک مهاجم خارجی می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند. این در حالی است که برای دفاع مرکزی هم پرسپولیس به تمدید قرارداد با گولسیانی چشم دوخته است.
**قرارداد 14 نفر به پایان می‌رسد
از بین 17 بازیکن پرسپولیس، قرارداد 14 بازیکن در پایان فصل آینده به اتمام خواهد رسید و این موضوع خود یک بحران بزرگ برای سرخپوشان تهرانی خواهد بود. به عبارتی محمد خدابنده‌لو، علی علیپور و مهدی عبدی تنها نفراتی هستند که تا پایان لیگ بیست و پنجم تحت قرارداد سرخپوشان خواهند بود. یکی از علت این موارد، وضع قانون عدم تمدید بیشتر از یک سال با بازیکنان بالای 30 ساله بوده است. به عبارتی برای فصل آینده پرسپولیس با بحرانی بزرگ و گسترده مواجه خواهد بود و کادر مدیریتی و سرمربی این تیم پروژه مهمی را در تکمیل لیست 20 نفره خواهند داشت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره