نماد آخرین خبر

بی‌سروصداترین خرید این فصل پرسپولیس!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بی‌سروصداترین خرید این فصل پرسپولیس!

ورزش 3/یاسین سلمانی در حکم کاپیتان تیم زیر23 سال ایران و به عنوان یک خرید جذاب در تابستان سال گذشته پیراهن پرسپولیس را به تن کرد اما بدشانسی و مصدومیت مانع از درخشش او با پیراهن سرخ شد.
سلمانی که سابقه حضور در تمام تیم‌های ملی رده‌های پایه را دارد در ادامه روند جابه‌جایی ستاره‌های سپاهان و پرسپولیس سر از اردوی سرخ درآورد اما در شرایطی که بسیاری از هواداران و کادر فنی پرسپولیس برای درخشش در صول فصل به او دل بسته بودند دچار مصدومیتی سنگین شد و از اسکواد تیمش بیرون رفت.
یاسین در شروع کار با پرسپولیس طی سه بازی لیگ برتری و دو مسابقه لیگ قهرمانان آسیا در مجموع کلا چیزی حدود 110 دقیقه برای تیمش بازی کرد و در بازی با گل گهر با مصدومیت پارگی رباط و مینیسک مواجه شد تا ادامه فصل را از دست بدهد.
روزی که یاسین به عنوان بازیکن ذخیره در بازی مقابل فولاد به ترکیب پرسپولیس اضافه و موفق به گلزنی شد هواداران سرخ به حضور یک ستاره کارگشا در تیم خود امیدوار شدند اما مصدومیت طولانی فرصت درخشش این بازیکن با پیراهن شماره 80 باشگاه جدیدش را گرفت. آن اتفاق تلخ در حالی رخ داد که قرار بود سلمانی همان زمان از تیم المپیک به تیم ملی بزرگسال هم راه یابد اما به یکباره دنیای فوتبال این بازیکن تلخ و ترش شد.

سلمانی چندین ماه تمرینات سخت و دردهای فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی را پشت سر گذاشت و چندین ماه نیز در اصفهان مشغول تمرینات انفرادی بود تا اینکه در یک ماه پایانی تمرینات پرسپولیس به کمپ سرخ‌ها بازگشت و البته شرایط حضور در مسابقه را با توجه به حساسیت بازی‌های پایانی پیدا نکرد.

برای سلمانی اما تمرینات پیش فصل لیگ بیست و چهارم زیر نظر گاریدو شروعی تازه بود. او از روز اول در تمرینات حاضر شد و در بازی تدارکاتی نخست تیمش نیز دو گل زد تا همه پرسپولیسی‌ها یادشان بیفتد اگر مهدی ترابی را به عنوان یک ستاره تاثیرگذار و شاید بی‌جانشین از دست داده‌اند در عوض یک ستاره 23 ساله دارند که می‌تواند موتور محرک خط میانی تیم در فصل آینده باشد.
برای پرسپولیسی‌ها یاسین می‌تواند در حکم یک خرید جدیدی و بازیکنی تازه وارد باشد چرا که سرخ‌ها عملا در فصل گذشته بهره‌ای از توانمندی‌ها و خلاقیت‌های او نبردند.
او بازیکنی برای مرکز خط میانی است که هم به عنوان مهره پست 10 هم بازو یا هافبک دفاعی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یاسین هافبکی خلاق، پاسوری توانمند و البته درگیر شونده است که به همان میزان فانتزیست بودنش، فوتبال محکمی ارائه می‌کند و در فاز حمله و دفاع به یک اندازه پتانسیل دارد.
البته که سلمانی هافبک گلزنی هم به حساب می‌آید و چنانچه در پست 10 و نزدیک به دروازه حریف بازی کند می‌تواند همان اتفاقی که خیلی زود در بازی فصل قبل با فولاد رقم زد را تکرار کند.
او با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌های فردی و نیروی جوانی‌اش می‌تواند تحرک و شادابی بیشتری به مرکز زمین پرسپولیس بخشیده و بازیسازی از مرکز زمین را هم به قدرت تهاجمی سرخ‌‎ها که همواره از کانال‌های کناری قدرتمند بوده‌اند بیفزاید.

پرسپولیس برای فصل تازه می‌تواند روی سلمانی به عنوان یک مهره تعیین کننده با راندمان بالا در اسکواد خود حساب کند و پیش‌بینی می‌شود او در طول فصل تبدیل به بازیکنی مهم برای گاریدو خواهد شد اما واقعیت اینکه با وجود تمام پتانسیل‌های چشمگیر این بازیکن، یاسین هنوز آمادگی صد درصد و فرم ایده آلی ندارد و حتما مدتی زمان خواهد برد تا او به همان فرمی برسد که در سپاهان و تیم‌های ملی پایه در مرکز زمین می‌درخشید و آقایی می‌کرد.
از آخرین مسابقه رسمی او بیش از 10 ماه گذشته و این بازه زمانی در شروع فصل تازه بیشتر هم خواهد شد. واقعیت اینکه او هنوز در فرم مسابقه رسمی نیست و در پایان تمرینات پیش فصل و بعد از چند بازی دوستانه هم در این زمینه صد درصد آماده نخواهد شد ولی هواداران پرسپولیس می‌توانند به تماشای نمایش یک ستاره از شروع لیگ نخبگان و بعد از دو سه مسابقه رسمی امیدوار باشند و با اطلاع از پتانسیل‌های فنی این بازیکن به‌خاطر در اختیار داشتن یک هافبک قدرتمند خیال‌بافی کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره