نماد آخرین خبر

سپاهان فقط یک قاتل بی‌رحم کم دارد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سپاهان فقط یک قاتل بی‌رحم کم دارد!

ورزش 3/برای اثبات این موضوع کافی است مروری بر 3 خرید ابتدایی باشگاه سپاهان داشته باشیم که به ترتیب محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی و جواد آقایی‌پور بودند. البته در ادامه مدیران باشگاه با توجه به شرایط تیم به دنبال جذب مهره‌های دفاعی و ایجاد تعادل در ترکیب تیم هم بودند که در همین راستا با امین حزباوی، صالح حردانی، حسین گودرزی و وحدت حنانوف توافق کردند.
در بخش هجومی خرید 3 بازیکن در شرایطی انجام شد که با وجود جدایی شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده که دو مهره کلیدی طلایی‌پوشان در سه سال گذشته بوده‌اند، رضا اسدی، رضا شکاری و کاوه رضایی حفظ شدند و سه مهره تهاجمی و جوان فصل گذشته که انگیزه فراوانی برای ادامه درخشش دارند، جذب تیم شدند. ضمن اینکه به این اسامی می‌توان نام آریا یوسفی را هم اضافه کرد که توانایی بازی در پست وینگر چپ و راست را دارد.
در این شرایط اما هواداران سپاهان دست به مقایسه می‌زنند و آمار شهریار مغانلو را با خریدهای جدید سپاهان مقایسه می‌کنند.
در این شرایط بد نیست نگاهی به آمار بازیکنان فصل گذشته سپاهان و بازیکنان هجومی این تیم در فصل جدید داشته باشیم:
*شهریار مغانلو (19 گل)
-16 گل در لیگ، 2 گل در جام حذفی، یک گل آسیایی

مغانلو که در لیگ بیست و دوم با به ثمر رساندن 13 گل عنوان آقای گلی مسابقات را به نام خود زد، در فصل گذشته این افتخار را با ثبت 16 گل تکرار کرد. مغانلو که در برخی مسابقات حساس جام حذفی و لیگ برخلاف انتظارات از روی نیمکت کار را آغاز کرد، تا فینال جام حذفی موفق به گلزنی نشد اما در فینال هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا با 18 گل فصل را تمام کرده باشد. مغانلو یک گل هم در جریان پیروزی 9 بر صفر مقابل آلمالیق وارد دروازه تیم حریف کرده بود.
*رضا اسدی (13 گل)
-10 گل در لیگ، 2 گل در لیگ قهرمانان و یک گل در جام حذفی 
اسدی یکی از برترین گلزنان فصل گذشته لیگ برتر بود که اگر مصدومیت‌های نیم فصل دوم و افت فاحش او پس از حواشی سپاهان ایجاد نمی‌شد، شاید می‌توانست عنوان بهترین گلزن فصل را از شهریار بگیرد، اما در پایان با 10 گل لیگ برتر را تمام کرد. او در آسیا هم دو گل مقابل آلمالیق در دو بازی رفت و برگشت زد و در جام حذفی هم در جریان پیروزی 3 بر صفر مقابل شمس آذر در اولین بازی جام گلزنی کرد
*رامین رضائیان (13 گل)
-8 گل در لیگ برتر، 4 گل در لیگ قهرمانان، یک گل جام حذفی 
رامین رضائیان یکی از درخشان‌ترین بازیکنان فصل گذشته سپاهان بود که به واسطه همین درخشش مورد توجه جواد نکونام قرار گرفت. او 13 گل در جام‌های مختلف برای سپاهان ثبت کرد و اگر تعداد پاس‌ گل‌های این بازیکن که در لیگ عدد 6 را نشان می‌دهد، در آسیا دو پاس گل و در جام حذفی 4 پاس گل بوده را اضافه کنیم متوجه خواهیم شد که مورایس چه مهره تاثیرگذاری را از دست داده است

*فرشاد احمدزاده (6 گل) 
احمدزاده به عنوان یک مهره کلیدی برای سپاهان گل‌های زیادی در فصل گذشته ثبت نکرد. او تنها دو گل در لیگ برتر برای طلایی پوشان به ثمر رساند، اما در لیگ قهرمانان موفق به ثبت 3 گل شد که گل‌های او مقابل آلمالیق، نیروی هوایی و الهلال بسیار پراهمیت بودند. در جام حذفی هم او زننده تک گل تیمش در مصاف با ملوان بود که رای به صعود سپاهان به مرحله نیمه نهایی داد.
*کاوه رضایی (6 گل)
-5 گل در لیگ برتر،  یک گل در جام حذفی 

کاوه رضایی فصل سختی را در بازگشت به اصفهان پشت سر گذاشت. او که در نیمه اول فصل به سختی در ترکیب اصلی جای می‌گرفت ولی به عنوان بازیکن ذخیره موفق به ثبت 2 گل تا پایان نیم فصل مقابل هوادار و فولاد شد و سپس در نیمه دوم مسابقات هم در هفته‌های پایانی که بیشتر در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت 3 گل زد که آمار خوبی برای یک مهاجم هدف به شمار نمی‌آید. رضایی در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشد، اما در دیدار برابر استقلال ملاثانی در جام حذفی گلزنی کرد تا تک گل او در این مسابقات هم در این دیدار رقم خورده باشد. رضایی با توجه به جدایی شهریار مغانلو امیدوار به حضور بیشتر و اثرگذارتر در فصل پیش رو است و اولین گل فصل طلایی پوشان را هم در اردوی ترکیه با ضربه سر به ثمر رساند.
رضا شکاری (5 گل)
-4 گل در لیگ برتر، یک گل در جام حذفی 
رضا شکاری شروع خوبی در ترکیب سپاهان داشت و اگر آن مصدومیت از ناحیه مچ پا نبود، می‌توانست گل‌های بیشتری در لیگ داخلی و همین‌طور آسیا برای تیمش ثبت کند. او در لیگ برتر 4 مرتبه گلزنی کرد و یک گل هم در جریان پیروزی 3 بر صفر در جام حذفی مقابل شمس آذر وارد دروازه جعفرپور کرد. شکاری امیدوار است در فصل دوم حضورش در سپاهان عملکرد بهتری داشته باشد.
*آریا یوسفی (4 گل) 
آریا یوسفی هم اگرچه در هفته‌های ابتدایی فصل گذشته در ترکیب قرار نمی‌گرفت و در بازی برگشت برابر استقلال هم دو ماه با مصدومیت از میادین دور شد، اما ثبت 5 گل نشان می‌دهد پتانسیل بالایی برای درخشش در فصل جاری دارد. او به احتمال زیاد شانس زیادی برای حضور فیکس در ترکیب طلایی پوشان دارد که فرصت درخشش بیشتری برایش فراهم می‌کند.
*مجموع گل‌ها: 66 گل 
همان‌طور که مشخص است، مهاجمان فصل گذشته سپاهان که در مجموع طی فصل گذشته در رقابت‌های مختلف موفق به ثبت 66 گل با پیراهن طلایی شده‌اند و نقش مهمی در ثبت عنوان بهترین تیم هجومی مسابقات ایفا کردند که کار مهاجمان تازه‌وارد را برای پر کردن جای نفراتی نظیر رامین و شهریار بسیار سخت می‌کند.
*جواد آقایی‌پور (10 گل) 

جواد آقایی‌پور فصل گذشته در رقابت‌های لیگ برتر 10 گل برای استقلال خوزستان به ثمر رساند؛ گل‌هایی که نقشی مهم در بقای آبی‌پوشان داشتند و حالا این بازیکن در سپاهان که بازیکنان به مراتب سطح بالاتری در کنارش بازی می‌کنند، امیدوار به بهبود این آمار است. 
آقایی‌پور به دلیل حذف استقلال خوزستان در مرحله اول جام حذفی که مقابل هوادار رقم خورد، موفق به گلزنی در این جام برای تیمش نشد.
*مهدی لیموچی (6 گل)
-5 گل در لیگ برتر، یک گل در جام حذفی 
لیموچی 24 ساله یکی از بازیکنان شاخص لیگ برتر در فصل گذشته بود که البته خیلی در گلزنی موفق نبود و حالا ماموریت و چالش دشواری در سپاهان پیش رو دارد. او 5 مرتبه برای تیم مجتبی حسینی در لیگ برتر گل زد و زننده یکی از 4 گل آلومینیوم در تساوی پرگل 4 بر 4 برابر پرسپولیس در اراک هم بود. باید دید لیموچی که انتظارات زیادی از او وجود دارد در تیم جدید و در شرایطی که بازیکنان بهتری به او توپ‌رسانی خواهند کرد چه تعداد گل در پایان فصل به نامش ثبت خواهد شد.
*محمدمهدی محبی (5 گل)
*3 گل در لیگ برتر، 2 گل در جام حذفی 
محبی البته به مانند لیموچی آمار خوبی در گلزنی ندارد. او سه مرتبه در لیگ برتر موفق شد پس از اعتماد محرم نویدکیا گلزنی کند، اما در جام حذفی دو گل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز مقابل استقلال و سپس تراکتور برای رسیدن تیمش به فینال زد. محبی کار سختی در سپاهان پیش رو دارد و در حالی که ترافیک شدیدی نیز با حضور بازیکنان تهاجمی باقی مانده از فصل پیش وجود دارد، باید دید این بازیکن جوان چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد.
*مجموع گل‌های سه مهاجم تازه وارد (21 گل)
این آمار در حالی برای 3 بازیکن جدید سپاهان در فصل گذشته ثبت شده که بازیکنان هجومی فصل گذشته سپاهان که همچنان در اردوی تیم باقی مانده‌اند، به مراتب آمار بهتری دارند. با این وصف رقابت برای آقایی‌پور، محبی و لیموچی با سایر بازیکنان تهاجمی سپاهان اصلا ساده نخواهد بود و احتمال اضافه شدن یکی دو بازیکن تهاجمی دیگر نیز به اردوی تیم وجود دارد.
*هواداران سپاهان در انتظار جذب یک مهاجم 
سپاهان هر 7 سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کرد، ولی همچنان چند جای خالی برای خرید خارجی دارد که به نظر می‌رسد این خریدها در پست هافبک و مهاجم صورت بگیرد. هواداران سپاهان در فضای مجازی حرف از جذب بازیکنان شاخص و شناخته شده دنیای فوتبال می‌زنند و اگر این اتفاق رخ دهد شاید آن بازیکن خارجی کسی باشد که برای سومین مرتبه عنوان بهترین گلزن مسابقات را به سپاهان برساند. حتی صرف نظر از جذب مهاجم خارجی، در این شرایط انتظار می‌رود که در فصل جدید و با توجه به شیوه بازی سپاهان زیر نظر مورایس بار دیگر شاهد معرفی آقای گل از اردوی طلایی‌پوشان باشیم؛ جایی که به نظر می‌رسد رضا اسدی، که با جدایی شهریار مغانلو به احتمال فراوان در پست مهاجم هدف بازی خواهد کرد، شانس بیشتری از سایر بازیکنان برای کسب این عنوان دارد و البته به سادگی نمی‌توان از دیگر اسامی تهاجمی سپاهان و همچنین خریدهای جدید این تیم از جمله جواد آقایی‌پور گذر کرد.
به نظر شما و با توجه به شرایط خط هجومی سپاهان که به احتمال زیاد با جذب یک بازیکن خارجی دیگر هم همراه خواهد بود، برای سومین مرتبه شاهد معرفی گلزن برتر لیگ از تیم مورایس خواهیم بود؟
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره