نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

رویارویی سپاهان و شباب الاهلی در پلی‌آف آسیا بدون VAR

منبع
فارس
بروزرسانی
رویارویی سپاهان و شباب الاهلی در پلی‌آف آسیا بدون VAR

فارس/دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و شباب الاهلی بدون استفاده از تکنولوژی VAR برگزار‌ خواهد شد.
دیدار تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان ایران و شباب الاهلی امارات در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا ساعت ۱۹:۴۵ روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار می‌شود.
نکته قابل توجه در خصوص این دیدار عدم استفاده از فنّاوری VAR است؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیش‌ازاین اعلام کرده بود که سیستم کمک‌داور ویدئویی (VAR) در هر سه سطح مسابقات فوتبال باشگاهی قاره کهن اجرا خواهد شد.
اما در خصوص لیگ نخبگان این قانون برای مسابقات مرحله گروهی صادق است و شامل مرحله پلی‌آف نمی‌شود؛ این در حالی‌ است که ورزشگاه نقش‌جهان تجربه برگزاری بازی با VAR را دارد و عدم استفاده از آن صرفاً بر اساس قوانین AFC است.
لیگ نخبگان آسیا که بالاترین سطح رقابت‌های آسیا به شمار می‌رود، فصل آینده با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و سیستم VAR از مرحله لیگ (دور اول مسابقات) در دیدارها به اجرا درمی‌آید.

در رقابت‌های سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا یعنی لیگ قهرمانان آسیای ۲ نیز که ۳۲ تیم در آن با هم رقابت خواهند کرد، کمک‌داور ویدئویی از مرحله حذفی به کمک‌داوران می‌آید.
بازی‌های سطح سوم فوتبال آسیا یعنی چلنج لیگ آسیا نیز برای اولین بار، با رقابت ۲۰ تیم آغاز می‌شود که سیستم VAR در فینال مسابقات اجرا خواهد شد. 
لیگ قهرمانان بانوان آسیا از ماه اکتبر شروع می‌شود که سیستم کمک‌داور ویدئویی در دیدارهای نیمه‌نهایی و مرحلهٔ نهایی به کار می‌رود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره