نماد آخرین خبر

اشتباه جهانی VAR؛ بدتر از این نمی‌شد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اشتباه جهانی VAR؛ بدتر از این نمی‌شد

ورزش 3/استفاده در سیستم خط‌‌کشی VAR برای تشخیص یک صحنه مردود در لیگ فوتبال ونزوئلا، در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است.
اشتباه عجیب سیستم کمک داور ویدیویی در ونزوئلا بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.
در دومین بازی از فصل جدید لیگ ونزوئلا پوئرتو کابلو، نایب قهرمان سال گذشته، به مصاف پورتوگوئسا که رتبه سوم را در اختیار داشت رفت.
در حالی‌که به نظر می‌رسد بازی با تساوی بدون گل به پایان می‌رسد، پوئرتو کابلا در دقیقه 87 به گل رسید اما مورد قبول قرار نگرفت و مهاجم آفساید اعلام شد.
پس از اینکه پرچم کمک داور با نشانه آفساید بالا رفت، بازیکن تیم میزبان از شدت عصبانیت دست‌هایش را روی سر خود گذاشت و مردود شدن این گل را باور نمی‌کرد.
در صحنه آهسته تصاویر تلویزیونی، برای توجیه تصمیم درست داور به نشانه آفساید، خط‌کشی آفساید به نوعی بود که طرفداران فوتبال در فضای مجازی با آن شوخی‌های زیادی داشتند.  

این خط‌کشی در واقع اینطور نشان می‌داد که بازیکن مهاجم جلوتر از مدافع نیست و گل در شرایط درستی به ثمر رسیده، در حالی‌که با خط‌کشی درست و حتی بدون آن هم مشخص بود که بازیکن در شرایط آفساید موفق به گلزنی شده است.
به نظر می‌رسید که این خط در ابتدا با خط محوطه جریمه مطابقت داشته باشد اما کارگردان تلویزیونی تصمیم گرفت زاویه بازیکنی که توپ را ارسال می‌کند با زاویه مهاجم میزان تطبیق بدهد.



به هر ترتیب این گل مورد قبول قرار نگرفت و بازی هم در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره