نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

حرف‌های نکونام درباره بزرگترین ابهام

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حرف‌های نکونام درباره بزرگترین ابهام

ورزش 3/جواد نکونام پس از هفته‌ها، به سکوت خود پایان داد و مقابل دوربین خبرنگار ورزش سه هر چند کوتاه، ولی به برخی از سوالات پاسخ داد که مهمترین آن، عدم اطلاع او از جذب دو بازیکن خارجی بود.
  پس از دیدار استقلال و پیکان در هفته پایانی لیگ برتر و تا به عصر چهارشنبه، جواد نکونام هیچ مصاحبه و گفتگویی با هیچ رسانه‌ای انجام نداده بود. سرمربی آبی پوشان در سکوت مطلق روزها را سپری می‌کرد که البته این موضوع چندان هم به مذاق هواداران این تیم خوش نیامده بود و آنها خواستار شفاف‌سازی نکو درخصوص وضعیت استقلال بودند.
سکوت در مقابل اتفاقات حاشیه‌ای استقلال، چیزی نیست که از نکونام سراغ داریم. او در طول فصل گذشته بارها و بارها و به اندازه یک سریال چند قسمتی، علیه مدیریت باشگاه و اتفاقات پیرامون استقلال موضع گرفت و به انتقاد از علی خطیر پرداخت. او حتی به منتظر محمد که توسط مدیریت جذب شده بود، اجازه حضور در تیم را نداد و او راهی مس شد ولی نکو اکنون سیاست متفاوتی را در قبال دو بازیکن خارجی در پیش گرفته است.
نکونام در شرایطی استقلال را تحویل گرفت، که هلدینگ خلیج فارس دو بازیکن بوسنیایی را در آغوش او گذاشته بود! موضوعی که امروز توسط سرمربی آبی‌ها نیز بیان شد و او اعلام کرد که به هیچ وجه در جریان جذب آلمدین زیلیکیچ و ودران کیوسفسکی نبوده و زیلیکیچ که به صورت رسمی توسط رسانه باشگاه رونمایی شد، باید خودش را در ترکیه به کادرفنی ثابت کند تا در مورد آینده او تصمیم‌گیری شود 
بدون شک هواداران استقلال هنوز پیگیر این مسئله هستند که چه کسانی پای دو خارجی را به ایران باز کردند. نکونام روز گذشته و پس از مدت‌ها، به سکوتش پایان داد و مقابل دوربین خبرنگار ورزش سه، هر چند کوتاه ولی به برخی از سوالات پاسخ داد که مهم‌ترین آن، پیگیری وضعیت زیلیکیچ بود.
نکونام که سکوتش را با صحبت درخصوص قرعه این تیم در رقابت‌های لیگ برتر شکست و پاسخ عادی و کلیشه‌ای به این سوال داد، سپس از سفر تیمش به ترکیه سخن گفت و در ادامه از او درباره بازیکنان اهل بوسنی سوال پرسیده شد که سرمربی استقلال مدعی شد زمانی که آنها جذب شده‌اند، او نبوده است!

سرمربی استقلال که در پاسخ به خرید آلمدین زیلیکیچ و رونمایی رسمی از او صحبت‌هایش را اینگونه شروع کرد که فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه درباره این بازیکن به او توضیحاتی را ارائه کرده است، گفت: خود آقای سمیعی در مورد این بازیکن توضیح داد و من آن موقع نبودم که این بازیکن جذب شد!
اظهارات نکونام به این موضوع اشاره دارد که در پایان فصل قبل، گفته شد که سرمربی استقلال برای نشستن روی نیمکت این تیم، نیازمند دریافت مجوز است. مجوزی که در ابتدا برای او صادر نشد تا زمزمه‌های جدایی او نیز به گوش برسد. با این حال، مشکلات نکونام حل شد و او زمانیکه خود را مجددا در مسند کار دید، دو بازیکن بوسنیایی جذب شده بودند.
البته اینکه چرا نکونام سیاست‌های فصل پیشش را ترک کرده و در شرایطی که دو بازیکن به وی تحمیل شده، او چرا سکوت سنگین و طولانی را در پیش گرفته، یک سوال بی‌جواب است. این در شرایطی است که او در فصل قبل، رفتارهای بسیار متفاوتی نسبت به موقعیت‌هایی با درجه بحران کمتری داشت ولی اکنون در ادامه، تأیید زیلیکیچ را به اردوی ترکیه موکول می‌کند.
نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه درباره اینکه از جذب زیلیکیچ ناراضی بوده، مجددا گفت: من اصلا آن موقع که این بازیکن جذب شد، نبودم! حالا قرار است که به ترکیه بیاید و بازیکن را ببینیم تا شرایط را بسنجیم.پ
سرمربی استقلال حتی احتمال کنار گذاشته شدن زیلیکیچ را نیز رد نکرد و گفت: «باید به آنجا (ترکیه) بیاید و شرایط بازیکن را ببینیم و بعد تصمیم خواهیم گرفت.»
اظهاراتی که نشان می‌دهد نکونام حتی پس از جذب رسمی زیلیکیچ نیز با قاطعیت از حفظ او صحبت نمی‌کند و مشخص نیست اگر او این بازیکن را رد کند، استقلال چگونه قرار است که غرامت سنگین به وینگر بوسنیایی را بپردازد. البته این شرایط در مورد سنگربان خارجی تیم یعنی ودران کیوسفسکی نیز صدق می‌کند که هنوز قرارداد او رسما اعلام نشده و باشگاه در تلاش برای انتقال قرضی این گلر است!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره