نماد آخرین خبر

روئینگ با «مجلل» استارت می زند

منبع
مهر
بروزرسانی
روئینگ با «مجلل» استارت می زند

مهر/مسابقات روئینگ بازیهای المپیک در حالی با حضور دو قایق ایران از روز شنبه برای نمایندگان کشورمان در پاریس آغاز می شود که این امیدواری وجود دارد که بانوان رتبه های خود را ارتقاء بدهند.
قایقرانی ایران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار با دو رکورد شکنی حضور خود را ثبت می کند. این رشته در حالی ششمین تجربه پاروزنان خود را از فردا شنبه ششم مرداد ماه در این رویداد بدست خواهد آورد که برای اولین با ۵ ورزشکار و در چهار قایق در این رویداد حاضر است. سه قایقران در دو قایق روئینگ (فاطمه مجلل تک نفره، زینب نوروزی و مهسا جاور دو نفره) و دو قایق در بخش آبهای آرام مردان (نبی رضایی و علی آقا میرزایی) ترکیب پاروزنان ایران در این مسابقات را تشکیل می دهند.
قایقرانان روئینگ به عنوان اولین تیم راهی بازیهای المپیک شدند و در مرکز آبی پاریس تمرین کردند. قایقرانان آبهای آرام هم آخرین روزهای اردوی خود را در ایتالیا سپری می کنند و مستقیماً از این کشور راهی فرانسه خواهند شد.
از این بین دو قایق ایران در بخش روئینگ شرکت می کنند. فاطمه مجلل دختر اهل ارومیه در مسابقه روئینگ تک نفره شرکت خواهد کرد. مجلل در قرعه کشی دور مقدماتی در گروه اول روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن از ساعت ۱۱:۳۸ شنبه ۶ مرداد با رقبایی از اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه رقابت می‌کند. قایق‌های اول تا سوم این رقابت به یک‌چهارم نهایی و مابقی به شانس مجدد می‌رود.
اما در این دوره برای نخستین بار تیم دو نفره زنان روئینگ به عنوان اولین رشته تیمی زنان در بازیهای المپیک نیز سهمیه ورودی گرفته است. تیم دو نفره مهسا جاور و زینب نوروزی با کسب مدال نقره انتخابی المپیک جواز حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ را دریافت کرد.
مهسا جاور و زینب نوروزی در گروه دوم مقدماتی روئینگ دونفره سبک‌وزن از ساعت ۱۰:۱۳ روز یکشنبه ٧ مرداد با حریفانی از ژاپن، پرو، رومانی و آمریکا روبه‌رو خواهند شد. قایق اول و دوم این رقابت به نیمه‌نهایی A و B و مابقی به شانس مجدد راه پیدا می‌کنند.

ایران در دوره قبل بازیهای المپیک با با دو قایقران در بخش آبهای آرام و روئینگ شرکت کرد. علی آقامیرزایی در یک‌چهارم نهایی ماده کایاک مردان چهارم شد و به نیمه‌نهایی صعود نکرد. نازنین ملایی برای اولین بار در روئینگ زنان به فینال B صعود کرد و ششم شد. وی در مجموع در رتبه یازدهم المپیک قرار گرفت و بهترین نتیجه قایقرانی ایران را در ادوار المپیک برای خود ثبت کرد.
قایقرانی که با شرایط ایده آل تری همچون اردوهای برون مرزی بلند مدت برای روئینگ در روسیه و یک اردوی متصل به بازیهای المپیک برای دو قایقران آبهای آرام در ایتالیا تلاش کرده تا کاستی هایی چون نبود پیست تخصصی روئینگ و مسابقات تدارکاتی را جبران کند، به کسب یک نتیجه ایده آل و صعود دوباره قایقرانان به رتبه های بالاتر بسیار امیدوار است. هرچند کسب نتیجه در این رشته بسیار سخت است اما با نگاهی به روند رو به رشد قایقرانان در ادوار المپیک می توان به ثبت رتبه های بالاتر و بهبود رنکینگ ها امیدوار بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره