نماد آخرین خبر

لحظه به لحظه از پاریس؛ تکلیف اولین‌ها مشخص شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه از پاریس؛ تکلیف اولین‌ها مشخص شد!

ورزش 3/المپیک 2024 پاریس شب گذشته با روشن شدن مشعل المپیک رسما آغاز شد و از امروز توزیع مدال‌ها شروع خواهد شد.
بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره شب گذشته زیر برج ایفل رسما افتتاحیه المپیک 2024 پاریس انجام شد و حدود 200 کشور از امروز کار خود را در پایتخت فرانسه، میزبان المپیک سی و سوم آغاز می‌کنند.
بدون شک بار دیگر جدال قهرمانی در جدول توزیع مدال‌ها بین آمریکا و چین خواهد بود و از سوی دیگر ایران هم به دنبال رقم زدن یک نتیجه آبرومند با تکیه به توانایی‌های 40 ورزشکاری است که هم اکنون اکثر آن‌ها در پاریس حضور دارند.
امروز 9 ورزشکار ایرانی در 5 رشته در پاریس به مصاف رقبای خود می‌روند، اما با توجه به اینکه در تمامى رشته‌ها به جز شمشیربازى تکلیف مدال ورزشکاران در روزهاى بعدى مشخص می‌شود، ایران تنها امیدش در اولین روز به شمشیربازى است که شاید توسط یکى از این سه نفر اولین مدال کاروان دشت شود: علی پاکدامن، محمد رهبری و محمود فتوحی.
فاطمه مجلل در روئینگ تک نفره زنان، مهدی الفتی در پرش خرک ژیمناستیک، هانیه رستمیان در تپانچه 10 متر زنان و نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری در تنیس روی میز دیگر نمایندگان ایران در روز اول مسابقات المپیک خواهند بود.

در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی المپیک 2024 پاریس همراه شما خواهیم بود:
پوشش زنده خبری
_تاخت و تاز آرژانتین و اسپانیا در دومین گام از فوتبال المپیک!
آرژانتین ۳ - ۱ عراق
اسپانیا ۳ - ۱ جمهوری دومنیکن
اسپانیا در گروه C با ۶ امتیاز صعودش به دور بعد رو قطعی‌کرد و آرژانتین نیز با ۳ امتیاز در گروه B شرایط خوبی برای صعود داره.

_نواک جوکوویچ، قهرمان 24 گرند‌اسلم و مرد شماره دو تنیس جهان ابراز امیدواری کرد که در دور دوم المپیک پاریس به مصاف رافائل نادال برنده 22 گرنداسلم و شماره یک پیشین جهان برود: "اگر من و نادال با هم بازی کنیم، یک مسابقه تماشایی دیگر خواهد بود. منتظر بازی آتشین من و نادال در زمین باشید، مثل زمان‌های قدیم. امیدوارم یکدیگر را ملاقات کنیم، زیرا احتمالاً آخرین نبرد رو در روی ما خواهد بود."

_شروع مقتدرانه 2 شانس اول قهرمانی تنیس در المپیک 2024. نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس به راحتی و با نتیجه 2 بر 0 حریفان خود را شکست دادند و راهی دور بعد شدند.

_پایان کار شمشیربازی ایران در بخش انفرادی. علی پاکدامن نماینده شمشیربازی سابر ایران در مسابقه دوم برابر شیمشیرباز قدرتمند کشور کره‌جنوبی و رنک 4 دنیا با نتیجه 15-10 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

_تیم ملی بسکتبال آلمان با نتیجه ۹۷ بر ۷۷ برابر ژاپن به پیروزی رسید تا سامورایی ها در یک روز هم‌ در بسکتبال و هم والیبال مقابل ژرمن ها شکست بخورند.

_تیم ملی بسکتبال آلمان با نتیجه ۹۷ بر ۷۷ برابر ژاپن به پیروزی رسید تا سامورایی ها در یک روز هم‌ در بسکتبال و هم والیبال مقابل ژرمن ها شکست بخورند.
_در یک بازی حساس در رشته والیبال، ایتالیا موفق شد ۳ بر یک از سد برزیل عبور کند.
_محمد رهبری، دیگر نماینده ایران در رشته شمشیربازی، با نتیجه ۱۵-۱۳ مغلوب پاتریک از کشور میزبان شد و از گردونه مسابقات حذف شد!
نکنه جالب دیگر این مرحله، حذف آدام ژیلاگی قهرمان نامدار مجارستانی این رشته به دست فارس عرفا کانادایی بود!

_در نخستین روز از آغاز رقابت های تیراندازی در المپیک پاریس 2024، هانیه رستمیان در تپانچه بادی 10 متر در خط آتش ایستاد. در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان با 571 امتیاز در رده 22 ایستاد و از صعود به فینال باز ماند.
_نمایندگان کشورهای مجارستان، کره جنوبی (2 نفر)، هند، چین (2 نفر)، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند.

_علی پاکدامن، نماینده شمشیربازی سابر ایران، در مسابقه اول خود برابر یوشیدا از ژاپن با نتیجه 15-11 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. پاکدامن در این دور باید به مصاف شمشیرباز کشور کره‌جنوبى با رنک 4 دنیا برود.

_در دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک استرالیا موفق شد با نتیجه ۹۲ بر‌ ۸۰ از سد اسپانیا عبور کند.

_هانیه رستمیان رقابت خود را در مرحله مقدماتی تپانچه بادی ۱۰ متر آغاز کرد.
_مهدی الفتی و رضا خیرخواه مربى او از نمره‌ای که داوران به ژیمناست ایرانی دادند، ابراز نارضایتی کردند. رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: "مهدی پرش‌های خوبی داشت، اما ناداوری کردند. او فقط یک گام رو به عقب داشت که نهایتا می‌توانستند سه‌دهم امتیاز کم کنند. به نظرم الفتی باید نمره 15 یا 14.9 می‌گرفت. این اتفاق باورکردنی نیست."

_مهدی الفتی نماینده ژیمناستیک ایران در وسیله پرش خرک در حرکت اول امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در حرکت دوم امتیاز ۱۴.۵۸۳ را ثبت کرد. کار الفتی به پایان رسیده و برای قرار گرفتن در جمع ٨ نفر پایانی باید منتظر پایان کار حریفان خود باشد تا مشخص شود به فینال صعود میکند.
_اولین طلای المپیک به نام چین. در دیدار نهایی رقابت‌های تپانچه میکس ۱۰ متر، تیم چین با غلبه بر کره جنوبی به مدال طلای این رشته رسید.

_در اولین بازى والیبال المپیک تیم ملی ژاپن برخلاف پیش‌بینی‌ها در دیداری نزدیک مقابل آلمان ٣ بر ٢ شکست خورد.

_مسابقات رشته تیراندازی و شاخه تفنگ بادی ۱۰ متر مختلط تیمی برگزار شد و در مرحله رده بندی تیم قراقستان موفق شد عنوان سومی را از آن خود کند تا علاوه بر کسب مدال برنز، نخستین مدال المپیک ۲۰۲۴ را به نام خود ثبت کند.

_رقابت نمایندگان شمشیربازى ایران از جدول ۶۴ نفره و با دیدار محمد فتوحی برابر «جبران زئآ» از مکزیک آغاز شد. فتوحی در این دیدار با نتیجه ۱۵ به ۱۳ باخت و از صعود بازماند. 

_مجلل که در گروه اول مرحله مقدماتی حضور داشت، با حریفانی از اوگاندا، آفریقای جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه به رقابت پرداخت و ثبت زمان 8:01.30 دقیقه دقیقه پس از نمایندگان استرالیا، اسپانیا و آفریقای جنوبی در رده چهارم ایستاد.

_فاطمه مجلل، نماینده ایران در قایقرانی رویینگ تک نفره، در مسابقه مقدماتی رتبه چهارم را کسب کرد و راهی مرحله شانس مجدد شد. 3 رتبه اول به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شدند.

_اعتراض ورزشکاران به شرایط دهکده المپیک و میزبانی فرانسوی‌ها ادامه دارد. در همین راستا شش نماینده تیم شنای کره جنوبی دهکده المپیک را ترک کردند و در هتلی در کنار استخر در نانتر مستقر شدند. یکی از ورزشکاران از نبود تهویه هوا در دهکده گلایه و اتاق‌های دهکده را با سونا مقایسه کرد و گفت هوا بیرون خنک‌تر از داخل اتاق‌های دهکده است. شناگر دیگری اعتراض کرد که مسافت از دهکده المپیک تا استخر بیش از یک ساعت‌ و نیم طول می‌کشد و این کارشان را سخت کرده است.
_کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بابت اشتباه فرانسوی‌ها در معرفی کاروان کره جنوبی به عنوان کره‌ شمالی در مراسم افتتاحیه المپیک 2024 عذرخواهی کرد. در بیانیه IOC درباره اشتباه رخ داده آمده است: "ما عمیقاً بابت اشتباه رخ‌داده در معرفی کاروان کره جنوبی هنگام پخش مراسم افتتاحیه عذرخواهی می‌کنیم."

_پیش بینی دیوید تیلور از نبرد آرون بروکس و حسن یزدانی:  "هر دو کشتی گیر نقاط قوت خود را دارند. آرون بروکس پویا و جنگنده است و یزدانی  باتجربه است و اعتماد به نفس دارد.   هر دو باید سخت برای یکدیگر آماده شوند و قطعاً در بین مدعیان المپیک پاریس برجسته هستند. پیش بینی من این است که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد."

_برنامه رقابت ورزشکاران ایرانی در روز اول المپیک. فاطمه مجلل در قایقرانی اولین نماینده ایران خواهد بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره