نماد آخرین خبر

لیگ دو جذاب‌تر از لیگ برتر!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لیگ دو جذاب‌تر از لیگ برتر!

ورزش 3/تشکیل تیم‌های زنان باشگاه‌های بزرگ، معادلات لیگ‌های فوتبال زنان در ایران را پیچیده کرده است!
بعد از الزام کمیته مجوز حرفه‌ای مبنی بر اینکه باشگاه‌ها برای دریافت مجوز خود و حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید تیم زنان خود را تشکیل دهند، تا کنون هفت تیم با ارسال نامه رسمی به سازمان لیگ، آمادگی خود را جهت تیم‌داری در فوتبال زنان اعلام کرده‌اند. ذوب‌آهن، مس رفسنجان، فولاد، گل‌گهر، تراکتور، شمس‌آذر و البته در راس آن‌ها پرسپولیس، باشگاه‌هایی هستند که نامه رسمی خود را به کمیته زنان سازمان لیگ تحویل داده‌اند اما در این میان یک نکته حائز اهمیت وجود دارد.
با اعلام رسمی سازمان لیگ، باشگاه‌ها باید در یکی از لیگ‌های دسته دوم، دسته اول و یا لیگ برتر تیم‌داری خود را آغاز کنند. با توجه به اینکه مثل همیشه لیگ دسته دوم زنان در تابستان آغاز شده است، به نظر می‌رسید باشگاه‌ها چاره‌ای جز خرید امتیاز لیگ یک و یا لیگ برتر برای راه‌اندازی تیم زنان خود نخواهند داشت اما حالا سازمان لیگ فوتبال یک شرایط ویژه برای باشگاه‌های داوطلب ایجاد کرده است. برگزاری دوباره لیگ دسته دوم در زمستان به منظور جلوگیری از محرومیت احتمالی باشگاه‌ها از حضور در مسابقات آسیایی و حمایت از آن‌ها برای تشکیل تیم‌های خود در این رده از فوتبال زنان!
در این میان برخی از تیم‌ها مثل ذوب‌آهن، گل گهر و... رسما در نامه خود که به سازمان لیگ ارسال کرده‌اند، از تمایل خود برای حضور در لیگ دسته دوم گفته‌اند و برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس، هیچ اشاره‌ای به سطحی که قرار است در آن حضور داشته باشند نکرده‌اند. اما آنچه شواهد نشان می‌د‌هد، تا کنون استقبال از حضور در لیگ دو بسیار بیشتر بوده است، چراکه نه نیازی به خرید امتیاز است و نه حضور در لیگ دسته دوم هزینه زیادی را به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند!

با این اوصاف و با حضور باشگاه‌های بزرگ در لیگ دسته دو فوتبال زنان، انتظار می‌رود در فصل آتی شاهد مسابقات جذاب در این رده و جنگ صعود تیم‌های بزرگ به رده‌های بالاتر باشیم. مسابقاتی که شاید در کمال تعجب، دنبال کنندگان بیشتری حتی نسبت به لیگ برتر داشته باشد!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره