نماد آخرین خبر

راز عدم توقف مدعی عنوان قهرمانی لیگ برتر

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
راز عدم توقف مدعی عنوان قهرمانی لیگ برتر

ورزش 3/درست پیش از آغاز لیگ برتر و گلزنی‌های پیاپی سعید احمدعباسی در مسابقات تدارکاتی، از محمد کشاورز پرسیده شد که آیا قرار است همه چیز حول محور این ماشین گلزنی بچرخد؟ او در پاسخ گفت :« تیم گیتی پسند دارای بازیکنانی فوق‌العاده، قابل احترام و تاثیرگذار در تمامی لحظات بازی، است و فرم گروهی در نتایج آن‌ها تعیین کننده بوده و نه صرفا درخشش تنها یک بازیکن.» پاسخ با اعتماد به نفس می‌درخشید، هرچند که همیشه گفته می‌شود هیچ بازیکنی نمی‌تواند بزرگ‌تر از هر باشگاهی باشد و قصه گیتی‌پسند این نقل و قول را تا مرزهای واقعیت کشیده شده است. چه کسی فکرش را می‌کرد قهرمان بازی گذشته تیم صدرنشین در مصاف با هیئت فوتبال قم بهمن جعفری و هتریک فراموش نشدنی‌اش باشد؟ گویا عقربه ساعت می‌چرخد و هر بازی یک بازیکن را بر درخشش برمی‌گزیند.

کشاورز مربی کاریزماتیک، انعطاف پذیر و از نظر تاکتیکی صاحب سبک بوده است. تمامی گل‌های آن، به جز ضربه ایستگاهی جعفری، با کار تیمی تلفیق شده بود. آن‌ها توپ را به چرخش در می‌آوردند، جا به جا می‌شدند و بی آن که حریف از مسیر بازیکن آگاهی داشته باشد، به گل دست پیدا می‌کردند. آن‌ها در این بازی باری دیگر از ضربه کرنر به گل رسیدند. با این وصف، مربیان سایر تیم‌ها باید برای کار ترکیبی کشاورز نقشه بکشند و روی بازیکن خاصی تمرکز نکنند، زیرا این تیم روی هیچ پلنی جز کار تیمی راهی مسابقه نشده و در هر دیدار ستاره‌های متفاوتی تعیین کننده نتیجه بوده‌اند.

بازیکنان گیتی در هر پست، سنین متفاوتی را دارند. آن‌ها در دوران "کهکشانی" خود به خوبی می‌داند که داشتن پر ستاره‌ترین تیم لزوماً موفقیت برابری نمی‌کند و مطمئناً مشکلات احتمالی وجود دارد که اگر بخواهند چند فصل دیگر سلطه را تجربه کنند، باید از آنها اجتناب کنند. برای همین کشاورز سعی داشت در نقل و انتقالات بازیکنان جوانتری را جذب کند و با خروج عسگری و انتقال دهقان نژاد، میانگین سنی را کاهش داد. همچنین شاید گزینه بعدی سنگ سفیدی باشد که در برابر تیم جوان هیئت فوتبال دقایق کمتری به میدان رفت که باید به آن اشاره داشت. البته حضور شایان اکبری 18 ساله، آینده نگری کشاورز برای دیدارهای آتی بود.

نگرانی برای رقبای آنها این است که نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد گیتی پسند به زودی متوقف خواهد شد. آنچه که قرار بود دوره بازسازی باشد، تبدیل به یک تجدید سنجیده شده است. بهترین بازیکنان آن‌ها همه در دوران اوج خود هستند و از مهره‌های کلیدی تیم ملی به شمار می‌روند. گیتی پسند با 17 گل، آماری خیره کننده‌ای بر جای گذاشته است و 9 بازیکن نقش اصلی را با به ثمر رساندن این گل‌ها، ایفا کرده اند. همان چرخش تیمی و کار گروهی که تعدیل تاکتیکی ساخته است. همان شعار معروف که این مربیان هستند که تیم‌های بزرگی را می‌سازند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره