نماد آخرین خبر

لحظه به لحظه از پاریس 2024؛ رویت سوپراستار در پاریس

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه از پاریس 2024؛ رویت سوپراستار در پاریس

ورزش 3/جنگ صدرنشینی در جدول مدال‌ها بین چند کشور به اوج خود رسیده و چین و آمریکا هنوز نتوانستند خودشان را از سایر کشورها بالاتر ببینند.
روز سوم بازی‌های المپیک 2024 پاریس از صبح امروز آغاز شده و ورزشکاران در رشته‌های مختلف رقابت‌های خود را شروع کرده‌اند. 
برای ایران امروز محمد بیرانوند، جوان‌ترین ورزشکار کاروان و پدیده 15 ساله رشته تیراندازی در بخش تراپ به مصاف رقبای خود می‌رود.
همچنین تیم دونفره قایقرانی زینب نوروزی و مهسا جاور در روئینگ سبک وزن برای رفتن به یک چهارم نهایی از طریق شانس مجدد تلاش خواهد کرد.

اما امروز المپیک میزبان یک جدال ویژه از دنیای تنیس است، جایی که نواک جوکوویچ و رافائل نادال ستاره‌های تنیس جهان باید در دور دوم المپیک به مصاف یکدیگر بروند. 
مثل دو روز قبل جدال کشورهای مدعی بر سر قرار گرفتن در صدر جدول مدال‌ها هم ادامه دارد. تا پایان روز دوم ژاپن و استرالیا صدر را به تسخیر خود درآورده بودند و چین در رتبه عجیب ششمی قرار داشت.
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز سوم المپیک 2024 پاریس همراه شما هستیم:
 پوشش زنده خبری

**در پایان روز نخست دور مقدماتی و در مجموع سه راند، بیرانوند با ۷۰ امتیاز در رده بیست و یکم ایستاد.
دور مقدماتی تراپ مردان فردا ۹ مرداد ماه با برگزاری راند چهارم و پنجم به پایان می‌رسد و چهره شش تیرانداز راه یافته به فینال مشخص می‌شود.

**در پایان راند اول تیراندازی تراپ بیرانوند امتیاز ۲۳ را ثبت کرد. وی همین امتیاز را در راند دوم تکرار کرد و در مجموع دو راند با ۴۶ امتیاز در رده بیست و پنجم قرار دارد. راند سوم این مسابقات تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود.
**دور مقدماتی تراپ مردان فردا با برگزاری راند چهارم و پنجم به پایان می‌رسد و چهره شش تیرانداز راه یافته به فینال مشخص می‌شود.
**در حاشیه برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس فدراسیون جهانی محمد بیرانوند را به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس به توماس باخ معرفی کرد.
**باخ ضمن آرزوی موفقیت برای محمد بیرانوند و گفت‌وگو با نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ به تیرانداز نوجوان ایرانی توصیه کرد تا سعی کند با حفظ تمرکز به موفقیت برسد.

**نشریه ادبى و مشهور نیویورک هم از موج خبری المپیک در سراسر جهان در امان نمانده و جلد شماره اخیر خود را به تصویری کلیشه ای از فرانسه اختصاص داده. مردی با بارانی که مشعل در دست دارد و فرزندش روی ترک دوچرخه نشسته است.

**مهسا جاور و زینب نوروزى در ادامه رقابت خود چهارشنبه ۱۰ مرداد از ساعت ۱۱:۱۲ در فینال C با چین، پرو و ژاپن رقابت خواهند کرد.

**تیم قایقرانی دونفره رویینگ ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله شانس مجدد، رتبه چهارم گروه 6 تیمی را کسب کردند و از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند. 
سه تیم برتر هر گروه به نیمه نهایی صعود می‌کردند.

**حریف نوشاد عالمیان برای دور بعد مسابقات تنیس روی میز المپیک مشخص شد. هاریموتو از ژاپن با رنک جهانی ۶ نماینده بلژیک رو ۴ - ۰ برد و حریف نوشاد در دور بعد شد. این مسابقه فردا برگزار خواهد شد.
**مجله فوربس با کمیته های ملی المپیک 206 هیئت شرکت کننده در بازی های المپیک پاریس تماس گرفت. در مجموع 33 کشور تأیید کردند که واقعاً قصد دارند به ورزشکارانی که به کشور با مدال طلا بر می گردند، پاداش مالی بدهند.
از بین همه آنها، سخاوتمندترین، هنگ کنگ است، با تفاوتی فاحش نسبت به بقیه. این قلمرو خودمختار، مستقل از چین رقابت می‌کند و تا قبل از این بازی‌ها تنها دو بار طلا کسب کرده بود. امسال شمشیرباز، ویویان کنگ، سومین تاریخساز کشور هنگ کنگ شد و 706000 یورو به جیب خواهد زد (63 میلیارد تومان).

**تصویر شادی زاید الوصف محمد السید شمشیرباز مصری که دیروز مدال برنز المپیک را کسب کرد، در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشته است.

**تصویری فوق‌العاده از مسابقات شمشیربازی و مخاطراتی که می‌تواند در جریان این مسابقات حتی جان ورزشکاران را تهدید کند.

**تام کروز، بازیگر مشهور آمریکایی یکی از مهمانان ویژه مسابقات المپیک است. او در حین تماشای مسابقات شنا اینطور مورد توجه هواداران خود قرار گرفت.

**کمیته المپیک برزیل اعلام کرد که آنا کارولینا ویرا، شناگر این کشور، از المپیک پاریس 2024 اخراج شده و به کشورش بازگردانده شده است و به هم‌تیمی او گابریل سانتوس اخطار داده شده است، چرا که آنها بدون اطلاع تیم از دهکده المپیک خارج شدند.

**محمد بیرانوند، پدیده 15 ساله تیراندازی ایران کار خود را در رشته تراپ آغاز کرده و باید امیدوار بود که او با ارائه بهترین نمایش خود حتی بتواند بین مدعیان کسب مدال باشد.

**در روز سوم بازی‌های المپیک، ۱۹ فینال برای کسب مدال طلا در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد و ۳ ورزشکار ایرانی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
**توماس تارابا، معاون نخست‌وزیر اسلواکی مراسم اختتامیه المپیک پاریس را تحریم کرد و گفت: سازمان دهندگان المپیک پاریس که نمایشی مشمئز کننده و مملو از توهین به نمادهای مسیحیت را برای جهانیان تدارک دیدند، امروز به‌خاطر توهین‌های انجام داده از مسیحیان سراسر جهان عذرخواهی کردند. قرار بود من نماینده اسلواکی در مراسم اختتامیه باشم، اما این المپیک در یک دنیای عادی برای همیشه به عنوان یک نماد نفرت‌انگیز از انحطاط انحرافی که از زیبایی ورزش سوء‌استفاده و آن را به تئاتر سیاسی مترقی تبدیل کرده، باقی خواهد ماند. بنابراین تصمیم گرفتم در اختتامیه المپیک پاریس شرکت نکنم.
**مسعود ردوآن دریس ۲۲ ساله از الجزایر در وزن ۷۳ کیلوگرم جودو در بازی‌های المپیک قرار بود به مصاف توهر بوتبول، ورزشکار رژیم صهیونیستی برود. با این حال، دریس قبل از مسابقه به سر وزن نرسید و وزن او بیش از ۷۳ کیلوگرم بود و به این ترتیب از قرعه‌کشی حذف شد.

**پایان هیجان‌انگیز شناى ١٠٠ متر قورباغه المپیک پاریس. جایی که فاصله نفر اول و دوم فقط دو دهم ثانیه است و دو نفر با زمان کاملا مشابه در رده دوم ایستادند!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره