نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

دستگیری ۵۰ نفر به خاطر اخلال در المپیک

منبع
فارس
بروزرسانی
دستگیری ۵۰ نفر به خاطر اخلال در المپیک

فارس/وزیر کشور فرانسه از دستگیری ۵۰ نفر به خاطر اخلال در المپیک پاریس خبر داد.
به گفته جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه، نزدیک به 50 نفر در فرانسه به دلیل تلاش برای اخلال در بازی های المپیک دستگیر شده اند. 
دارونین در گفتوگو با شبکه تلویزیون فرانس 2 اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این افراد را که قصد انجام "اقدامات خرابکارانه یا اعتراضات رادیکال" در طول مسابقات اولیه المپیک داشتند، بازداشت کردند و نقشه‌های آنها توسط مقامات خنثی شده است.
وی گفت: ما چندین پروفایل از افرادی را شناسایی کرده‌ایم که ممکن است این اقدامات خرابکارانه بسیار عمدی و هدفمند را انجام داده باشند.
روزنامه Le Parisien گزارش داد که 45 نفر از اعضای گروه رادیکال محیط زیست "شورش انقراض" در میان دستگیر شدگان بودند که قصد داشتند به اثرات اجتماعی و زیست محیطی المپیک اعتراض کنند. 
علاوه بر این، روزنامه فیگارو از دستگیری یک فعال لیبرال واقع در 120 کیلومتری شمال غربی پاریس خبر داد. این فرد در یکی از سایت‌های راه‌آهن ملی فرانسه با کلیدهای دسترسی به اماکن فنی راه‌آهن، در وسیله نقلیه‌اش دستگیر شد.

دادستانی پاریس اعلام کرد که این دستگیری به تحقیقات مربوط به آتش سوزی‌هایی که ساعت ها قبل از مراسم افتتاحیه المپیک در روز جمعه برنامه قطارها را مختل کرد و صدها هزار مسافر را تحت تأثیر قرار داد، ارتباطی ندارد. هیچ بازداشتی در خصوص این اتفاقات صورت نگرفته است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره