نماد آخرین خبر

هاشمی: باید حداقل توقعات ورزشکاران ناشنوا را برآورده کنیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هاشمی: باید حداقل توقعات ورزشکاران ناشنوا را برآورده کنیم

تسنیم/وزیر ورزش و جوانان گفت: توقعات ورزشکاران ناشنوا خیلی زیاد نیست و اگر حداقل توقعات‌شان را هم برآورده کنیم، آنها قدردان هستند.
کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان اظهار داشت: می‌دانید که براساس برنامه‌ای که از قبل و طی سال گذشته پیش‌بینی شده بود، قرار است در مهر ماه تهران میزبان مسابقات آسیایی ناشنوایان باشد. هنوز تعداد رشته‌ها قطعی نشده است، ولی آن چیزی که تا الان گفته شده از 15 رشته در بخش آقایان و 9 رشته در بخش بانوان میزبانی صورت می‌گیرد. ما برای هزینه میزبانی مسابقات تأمین اعتبار کردیم. پول این مسابقات در جایی بلوکه شده است و نگرانی بابت برگزاری رقابت‌ها نداریم. ما دنبال این فرصت بودیم که از نزدیک بچه‌ها را ببینیم تا از مشکلات‌شان خبردار شویم.
وی ادامه داد: رشته‌های ورزشی این قشر عزیز نیاز به توجه بیشتری دارد. مجموعه ورزشی متعلق به ناشنوایان هم قدیمی بوده و نیاز است که تعمیراتی داشته باشد تا یک سر و سامانی بگیرند. توقعات ورزشکاران ناشنوا خیلی زیاد نیست و اگر حداقل توقعات‌شان را هم برآورده کنیم آنها قدردان هستند، اما ما نباید کوتاهی کنیم و می‌بایست امکانات لازم را در اختیار این قشر قرار دهیم. نکاتی هم در بحث پاداش و خوابگاه داشتند که قرار شد پیگیری شود. همینطور بحث اشتغال آنها هم مطرح شد که نیازمند اصلاح قانون سرباز قهرمان است و منتظر تصویب در صحن مجلس هستیم.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح خاصی برای بازسازی ساختمان فدراسیون ناشنوایان دارید؟»، گفت: این ساختمان یک طبقه است و باید فازبندی شود و هر سال یک فاز را با توجه به اولویت‌بندی جلو ببریم. دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد.
هاشمی در واکنش به بدهی‌های فدراسیون ناشنوایان یادآور شد: ما مسئول بدهی‌ها نیستیم و فدراسیون متولی کار است. در این بین وزارت ورزش کمک‌دهنده است. فدراسیون ناشنوایان یکی از فدراسیون‌های خوب است و اگر بدسلیقگی‌هایی صورت گرفته باید اصلاح شود. کمتر فدراسیونی چنین مجموعه کاملی دارد که آنهم نیازمند تجهیز و تعمیر است. در مجموع ما کمک‌های خوبی به فدراسیون‌ها دادیم. یک مبلغی از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت پیش‌بینی شده است و فدراسیون‌ها خودشان باید پیگیر این موضوع باشند. ما تقریباً بالای 60 درصد اعتبارات سال جاری‌شان را تخصیص دادیم، ولی باید تلاش کنند که به شکل‌های مختلف درآمدزایی داشته باشند. در عین حال ما هم قبول داریم که باید نگاه ویژه‌ای به این بچه‌ها داشته باشیم.
وی درباره این موضوع که برای میزبانی مسابقات آسیایی ناشنوایان باید هماهنگی‌هایی با سایر فدراسیون‌ها انجام شود، خاطر نشان کرد: حتماً همینطور است. در میزبانی ما از مجموعه امکاناتی که در کشور وجود دارد، استفاده خواهیم کرد. اینطور نیست که چون اینها در اینجا (فدراسیون ناشنوایان) فعالیت می‌کنند، باید صرفاً مسابقات‌شان همینجا انجام شود. برای مثال اگر مسابقات تکواندو دارند باید هماهنگی با فدراسیون تکواندو انجام شود تا سالن در اختیار‌شان قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان راجع به اینکه بچه‌های ناشنوا از این موضوع گلایه‌مند هستند که نه جزو المپیکی‌ها حساب می‌شوند و نه پارالمپیکی‌ها، تصریح کرد: این موضوع که روشن است و این عزیزان المپیک خاص دارند. این رشته عضو کمیته ملی المپیک نیست و هر فدراسیونی عضو باشد از منابع کمیته استفاده می‌کند. ورزش ناشنوایان خودش المپیک مستقل دارد، اما تمام مسائل این رشته در کشورمان زیر نظر وزارت ورزش است و اگر کار ویزا و تجهیزات داشته باشند، برعهده وزارت ورزش خواهد بود.
هاشمی در واکنش به این موضوع که یک شائبه‌ای پیش آمده بود که پاداش پارالمپیکی‌ها ممکن است با المپیکی‌ها یکسان نباشد، گفت: من در زمان خودش در اردوی پارالمپیکی‌ها در این خصوص توضیح خواهم داد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره