نماد آخرین خبر

اتحادیه جهانی کشتی: رحمان عموزاد در محاصره مدعیان المپیک!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اتحادیه جهانی کشتی: رحمان عموزاد در محاصره مدعیان المپیک!

ایسنا/اتحادیه جهانی کشتی رقابت میان مدعیان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک‌ پاریس را سخت و دشوار ارزیابی کرد و از کیوکای ژاپنی و ردرفورد آمریکایی به عنوان کشتی‌گیرانی نام برد که می‌توانند جدول را منفجر کنند.
رحمان عموزاد، آزادکار وزن ۶۵کیلوگرم تیم ملی ایران در المپیک پاریس و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۲ در رده دوم رنکینگ جای دارد. او در صورت برتری در دور نخست رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک مقابل یکی از هشت کشتی‌گیر غیررنکینگی، در دوم مقابل برنده اسلام دودایف، کشتی‌گیر روس‌تبار آلبانی و دارنده طلای اروپا ۲۰۲۴ و رقیبش در مرحله نخست مبارزه خواهد کرد.
اسماعیل موسوکایف، کشتی‌گیر روس‌تبار مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ و حاجی علی‌اف، دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک و سه طلای جهان از آذربایجان در سمت جدول عموزاد قرار دارند.
اتحادیه جهانی کشتی در مطلبی با اشاره به حضور چهار قهرمان جهان در رقابت‌های وزن ۶۵کیلوگرم المپیک پاریس نوشت: در این وزن پرمدعی چهره‌های دیگری نیز حضور دارند که می‌توانند روی سکوی المپیک بایستند.
اسماعیل موسوکایف، کشتی‌گیر روس‌تبار مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳، سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی جهان از سد رحمان عموزاد گذشت. او امسال در المپیک‌ پاریس به دنبال آن است که با کسب مدال طلا مجارستان را پس از ۷۶سال صاحب طلای المپیک کند.
موسوکایف و علی‌اف آذربایجانی به ترتیب در رده سوم و ششم رنکینگ جای دارند و در صورت شکست‌دادن رقبایشان، در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی المپیک پاریس برای چهارمین مرتبه به مصاف هم می‌روند. موسوکایف در سه مبارزه قبلی موفق به شکست حاجی علی‌اف شده است. این دو کشتی‌گیر آخرین بار در تورنمنت رنکینگ مجارستان به مصاف هم رفتند که موسوکایف با نتیجه قاطع ۹ بر ۳ به برتری رسید.

موسوکایف در صورت شکست علی‌اف، در نیمه‌نهایی المپیک پاریس برای سومین مرتبه با عموزاد مبارزه می‌کند. عموزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در مرحله یک‌هشتم موفق به شکست شش بر صفر موسوکایف شد اما موسوکایف در نیمه‌نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه شش بر پنج از سد عموزاد گذشت.
در سمت دیگر جدول وازگن توانیان، نفر نخست رنکینگ از ارمنستان، به احتمال فراوان با سباستین ریورا، نایب‌قهرمان جهان از کوبا، مصاف می‌دهد. کوتارو کیوکا از ژاپن و زین ردرفورد آمریکایی نیز در میان چهار نفر نخست رنکینگ قرار ندارند ولی می‌توانند جدول را منفجر کنند! کیوکا در مسابقات انتخابی تیم ملی ژاپن درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و برابر تاکاتو اوتوگورو، دارنده مدال طلای المپیک توکیو، به برتری رسید و راهی المپیک پاریس شد. این کشتی‌گیر ۲۳ساله ژاپنی همچنین دو ماه پیش در تورنمنت رنکینگ مجارستان موفق به شکست هفت بر دو اسماعیل موسوکایف مجارستانی شد.
زین ردرفورد آمریکایی نیز پس از کسب مدال طلای جهان ۲۰۲۳ در وزن غیر المپیکی ۷۰ کیلوگرم به وزن ۶۵کیلوگرم آمد و راهی المپیک‌ پاریس شده است. او در هفت مبارزه بین‌المللی خود در فصل جدید موفق به برتری مقابل رقبا شده و تنها در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک مقابل تولگا اوچیر مغول شکست خورده است. ردرفورد در بازی‌های پاریس ماموریت دارد آمریکا را پس از مدال نقره جمیل کلی در المپیک ۲۰۰۴ آتن در این وزن صاحب مدال کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره