نماد آخرین خبر

لحظه به لحظه از پاریس 2024؛ روز چهارم از راه رسید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه از پاریس 2024؛ روز چهارم از راه رسید!

ورزش 3/روز چهارم بازی های المپیک 2024 پاریس در حالی آغاز شده که ژاپن همچنان صدر جدول مدال ها را در اختیار دارد.
  با اینکه حواشی افتتاحیه المپیک 2024 آنقدر زیاد و گسترده بود که هنوز هم میزبانی فرانسوی ها را تحت تاثیر قرار داده، اما المپیک به روزهای داغ خود نزدیک و نزدیک تر می شود. به ویژه برای ایرانی ها که منتظر روی کار آمدن ستاره های کشتی و تکواندو هستند. 
در روز چهارم بازی های المپیک محمد بیرانوند در تیراندازی به کار خود در مرحله مقدماتی ادامه می دهد تا جایگاه نهایی اش مشخص شود، فاطمه مجلل در قایقرانی برای رسیدن به فینال تلاش می کند و سامیار عبدلی تنها شناگر ایرانی هم در 100 متر آزاد برای رسیدن به مراحل بالاتر به آب می زند. 
در جدول مدال ها هم ژاپنی ها در پایان روز سوم با 6 طلا در صدر قرار گرفتند و برخلاف عملکرد خوب آسیایی ها، آمریکا و البته بریتانیا از صدر دور شده اند و فعلا عملکردی دور از انتظار داشتند.
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی المپیک 2024 پاریس همراه ما باشید:
 پوشش زنده خبری

**در ادامه مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴، تیم‌های اسپانیا و یونان که هر دو در بازی اول خود شکست خوردند، مقابل هم قرار گرفتن که این بازی با پیروزی لاروخا همراه بود. یانیس آنته‌توکومپو ستاره یونانی در این بازی ۲۷ امتیاز کسب کرد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود!

**فاطمه مجلل در ادامه رقابت خود فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد در مسابقه نیمه‌نهایی C و D رقابت خواهد کرد.
**محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که به عنوان ناظر رقابت‌های واترپلو در پاریس حضور دارد، امشب (نهم مرداد) بر دیدار دو تیم آمریکا و رومانی نظارت می‌کند.
**تمرین علی لبیب با وینوکوروف دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و سرمربی فعلی تیم ملی قزاقستان در مسیر مسابقه استقامت جاده المپیک پاریس.

**عبدلی در گروه ۵ با رقبایی از دومنیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، باهاماس، تایلند و هنگ‌کنگ به آب زد و در پایان با زمان ۵۰.۶۳ در رتبه چهارم گروه خود قرار گرفت. در این گروه نمایندگان باهاماس، لبنان و باربادوس اول و سوم شدند. در شنای کرال ۱۰۰ متر ۷۹ شناگر در ۱۰ گروه حضور دارند که ۱۶ نفر برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و به همین خاطر عبدلی شانس کمی برای صعود به دور بعدی خواهد داشت.

**سامیار عبدلی نماینده شنا ایران در ۱۰۰ متر کرال رتبه چهارم گروه خود را به‌دست آورد و برای صعود باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها بماند.

**هدایت حیدروف جودوکار آذربایجانی در دیدار پایانی موفق شد رقیب فرانسوی خود را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.  حیدروف نه تنها اولین مدال بازی های پاریس را برای آذربایجان به ارمغان آورد، بلکه بعد از هشت سال کشورش را در این رقابت ها به طلا رساند.

**محمد بیرانوند در راند چهارم امتیاز ۲۲ را ثبت کرد. وی در مجموع چهار راند با ۹۲ امتیاز در رده بیست و نهم قرار دارد.

**محمد بیرانوند، پدیده 15 ساله تیراندازی ایران در تلاش است تا در راندهای چهارم و پنجم مقدماتی جایگاه خود را به بهبود بخشیده و خودش را به فینال برساند.


**مسابقه سه‌گانه (تری اتلون)، که برای امروز برنامه‌ریزی شده بود، طبق پیش‌بینی‌ها به تعویق افتاد. تعویق برگزاری تری اتلون به این دلیل عنوان شده است: کم بودن کیفیت آب رودخانه سِن برای ورزش شنا.


**اولگا خرلان از اوکراین با کسب مدال برنز در رشته شمشیربازی، این کشور را هم بعد از سه روز وارد جدول رده‌بندی مدال‌ها کرد.

**تصویری که بعد از ناکامی فاطمه مجلل در راهیابی به نیمه نهایی از ناراحتی شدید او روی قایق ثبت شده و نشان می دهد که این ورزشکار از نتیجه کسب شده راضی نیست.

**مسابقات والیبال ساحلی به‌خاطر لوکشین برگزاری‌اش که زیر برج ایفل قرار دارد، بسیار پرطرفدار شده است. این عکس فوق‌العاده از بازیکن تیم استرالیا در دیدار با لهستان ثبت شده است.

**مسابقات گلف هم مثل همیشه مورد توجه و پرطرفدار است. این تصویر از شین لوری از تیم ایرلند در حین یک دور تمرینی قبل از بازی به ثبت رسیده است.


**تجهیزات قابل توجه ورزشکاران تیراندازی در این عکس پیداست. مانو باکر هندی در رقابت مدال برنز تیمی مختلط تیراندازی 10 متر با تپانچه بادی در بازی های المپیک 2024 پاریس شرکت می کند.

**تیم ملی والیبال ایتالیا در دومین دیدار خود در المپیک2024 با نتیجه 3 بر صفر برابر مصر به پیروزی رسید.

**صحنه ای جالب از مسابقات قایقرانی المپیک 2024 پاریس و داورانی که به صورت درازکش فعالیت خود را دنبال می کنند

**در غیاب روسیه، یکی از مدعیان بزرگ و همیشگی رقابت‌های المپیک، غیبت آمریکا در میان پنج تیم برتر مسابقات در سه روز نخست سوال برانگیز است. اگرچه آنها امروز این شانس را دارند تا معادلات را به سود خود تغییر بدهند.
**در عین حال مسابقات امروز در رشته‌های هندبال، روئینگ، تنیس روی میز، سوارکاری، شمشیربازی، ژیمناستیک، بسکتبال سه نفره، والیبال ساحلی، جودو، واترپولو، بوکس، راگبی، هاکی، دوچرخه سواری و... دنبال خواهد شد و به نظر می‌رسد جدول مدال‌های المپیک هم دچار تغییراتی بشود. نکته مهم جدول پایانی شب گذشته، پیشروی فرانسه میزبان به رده دوم جدول بود. آنها تنها یک طلا با ژاپن فاصله داشتند تا در صدر جدول مدال‌ها قرار بگیرند.
**در رشته شنا هم در مرحله مقدماتی رشته کرال سینه سامیار عبدلی از ساعت ۱۲:۴۵ داخل استخر زیبای محل برگزاری مسابقات شیرجه خواهد زد تا بخت خود را برای پیشروی و رکورد شکنی جست‌وجو کند.
فاطمه مجلل نماینده 22 ساله قایقرانی رویینگ تک نفره ایران در مرحله یک چهارم نهایی رتبه پنجم را کسب کرد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.


**محمد بیرانوند در مرحله مقدماتی تراپ در راند چهارم و پنجم از ساعت ۱۰:۳۰ صبح کار خود را آغاز کرده. او در صورت صعود به فینال از ساعت پنج بعدازظهر دوباره به عرصه رقابت دعوت خواهد شد.
**کاروان ورزشی ایران هنوز موفق به کسب مدالی در رقابت‌های المپیک نشده و احتمالا این روند امروز هم ادامه خواهد داشت.
در چهارمین روز از المپیک ۲۰۲۴ که در پاریس برگزار می‌شود امروز سه‌شنبه نهم مرداد ورزشکاران ایران در رشته‌هایی به میدان خواهند رفت که به صورت سنتی شانسی برای کسب مدال در آن ندارند. رشته‌های تیراندازی، شنا و قایقرانی که مدال‌های آن در اختیار قدرت‌های سنتی و نوخاسته ورزشی جهان در اروپا، امریکا و البته شرق آسیاست.
عکسی استثنایی از گابریل مدینا موج سوار برزیلی به ثبت رسید، او بر فراز آب ها انگشت اشاره خود را به نشانه پیروزی بالا برد و تخته‌ او هم به دنبالش. 
عکاس ژروم برول این لحظه خاص را ثبت و بلافاصله آن را به یک تصویر نمادین تبدیل کرد.


این ورزشکار برزیلی 30 ساله به لطف سه عنوان قهرمانی جهان (2014، 2018 و 2021) در کشورش  بسیار مشهور است.
در روز شلوغ مسابقات والیبال المپیک، ایتالیا با مصر، آمریکا با آلمان، اسلوونی با صربستان و فرانسه با کانادا دیدار می کنند.
ندا حافظ، شمشیرباز مصری در حالی برابر حریف آمریکایی خود قرار گرفت که در ماه هفتم بارداری قرار داشت. او در نهایت این دیدار را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
این ورزشکار مصری با انتشار پستی در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام نوشت:« در حالی که به نظر می‌رسید تنها دو ورزشکار روی صحنه حضور دارند، در واقع آنها سه نفر بودند! من، حریفم و فرزند متولد نشده‌ام! من و فرزندم چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم که فیزیکی و احساسی بودند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره