نماد آخرین خبر

گواردیولا - فلیک؛ بزن بزن رفقای سابق!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گواردیولا - فلیک؛ بزن بزن رفقای سابق!

ورزش 3/بازی بین بارسلونا و سیتی رقابتی بین دوستان و همکاران سابق است که البته اصلا قرار نیست به یکدیگر رحم کنند.
اولین بازی دوستانه بارسلونا در تور ایالات متحده نمی تواند سخت تر از این باشد: در ساعت 01:00 بامداد اسپانیا (02.30 تهران) برابر تیم پپ گواردیولا، قهرمان لیگ برتر، در ورزشگاه کمپینگ ورلد در اورلاندو.
این اولین آزمون بزرگ برای تیم هانسی فلیک خواهد بود اما تیم انگلیسی سرحال تر وارد می شود چون آنها قبلا با سلتیک و میلان روبرو شده اند و البته در هر دو شکست خورد.
سرمربی آلمانی که رابطه نزدیکی با پپ گواردیولا دارد، همانطور که در مراسم معارفه خود تأیید کرد، به این بازی به عنوان یک فرصت عالی برای دیدن سطح و وضعیت تیمش نگاه می کند، علی‌رغم این واقعیت که او می داند هنوز در آغاز راه است.

در ماه جولای هستیم و اینکه بسیاری از بازیکنان، به خصوص بازیکنان ملی پوش، هنوز ریتم بازی ندارند: تراشتگن روز جمعه به تیم پیوست، رافینیا و گوندوگان دیروز، کنده نیز دو روز دیگر به تیم ملحق خواهد شد.

در هر صورت، این بازی دوستانه به نوعی تست بازیکنان جوانتر خواهد بود. فلیک 15 بازیکن جوان را برای تور فراخوانده تا ببیند چگونه همه مهره ها در طرح او قرار می گیرند. از این نظر، او به دنبال سیستمی است که به بهترین وجه برای ایده های او مناسب باشد. ترکیبی که فلیک ترجیح می دهد: 1-3-2-4 است و سیستم سنتی بارسا 3-3-4.
سرمربی سابق آلمان که از عملکرد و فداکاری شاگردانش در تمرینات بسیار راضی است، منطقاً در دیدار با سیتی که بازیکنانی مانند هالند و گریلیش را در اختیار دارد، تغییرات زیادی ایجاد خواهد کرد. این یک دوئل بین ستاره ها و بین مربیانی خواهد بود که یکدیگر را تحسین می کنند.
گواردیولا گفت: «فکر می کنم فلیک یک فرد و مربی استثنایی است. او قبلاً این را نشان داده است. بایرن او در سال 2020 بر اروپا تسلط داشت. ما باید به او زمان بدهیم. آرزو می کنم او مانند دیگر مربیان، همه چیز برایش خوب پیش برود.» 

ملاقات لاپورتا با سوریانو
خوان لاپورتا در آخرین اظهار نظر خود گفت: «می توانم بگویم برای بارسا، بازگشت به ایالات متحده برای سومین تابستان متوالی باعث افتخار است. این یک تعهد به هزاران هوادار ما در اینجا است، جایی که احساس می کنیم در خانه هستیم و بسیار دوستش داریم.»
رئیس بارسا بازی مقابل سیتی را "بسیار جالب" توصیف کرد و افزود: «این مسابقه بین دوستان قدیمی خواهد بود، اما هر دوی ما می خواهیم برنده شویم.» فران سوریانو، مدیرعامل تیم منچسترسینی و معاون سابق اقتصادی بارسلونا نیز در این مراسم حضور داشت. سوریانو در اولین مقطع ریاست لاپورتا در بارسلونا یار و همراه وی بود.
مورد ژوائو کانسلو
فراتر از رابطه دوستانه بین مربیان و مدیران، این دو باشگاه در این روزها در مورد یک قضیه دیگر نیز بحث و گفت‌وگو دارند. بارسا قصد دارد همچنان روی ژوائو کانسلو حساب کند که در فصل گذشته به صورت قرضی از سیتی برای کاتالان ها بازی کرد. این ملی پوش پرتغالی که تا سال 2027 با منچسترسینی قرارداد دارد، می خواهد دوباره برای بارسا بازی کند اما باشگاه ها هنوز بر سر آینده او به توافق نرسیده اند. سیتی او را فقط قطعی می فروشد و قرض نخواهد داد.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره