نماد آخرین خبر

اتفاق بی‌سابقه در المپیک؛ باد نبود، مسابقه لغو شد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اتفاق بی‌سابقه در المپیک؛ باد نبود، مسابقه لغو شد

ورزش 3/رقابت قایقرانی المپیک به دلیل نبود باد کافی لغو شد.
رقابت قایقرانی اسکیف مردان در بازی‌های المپیک روز پنج‌شنبه با صحنه‌ای بی‌سابقه روبه‌ضرو شد و دو بار به دلیل نبود باد کافی متوقف شد. رقابت مدال این رشته که دو قایقران بریتانیایی هم در آن حضور داشتند، ابتدا یک بار و سپس برای بار دوم به دلیل کمبود باد برای تکمیل مسابقه ده قایقی متوقف شد.
در ابتدا قایق اسپانیایی به کاپیتانی دیگو بوتین و فلوریان ترایتل پیشتاز بود اما پس از افت شدید سرعت در دور دوم، با بالا رفتن پرچم سفید و آبی شطرنجی، مسابقه متوقف شد.
در تلاش دوم برای برگزاری مسابقه نیز قایق اروگوئه به کاپیتانی هرنان اومپیره و فرناندو دیز پیشتاز بود که بار دیگر به دلیل نبود باد، رقابت لغو شد.

سایت رسمی المپیک اعلام کرد که به نظر می‌رسد داوران مسابقه تصمیم گرفته‌اند محل رقابت را به بخش دیگری از خلیج منتقل کنند و مسابقه احتمالا بعد از ساعت ۱۵:۲۰ به وقت محلی از سر گرفته خواهد شد. آن‌ها قول دادند که هرگونه تغییر را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

سازمان‌دهندگان تلاش کردند تا باد مناسب برای ادامه مسابقه پیدا کنند اما پس از شروع مجدد، کمیته المپیک مجبور شد رقابت فینال قایق بادبانی مردان را لغو کند و به فردا (جمعه ۲ آگوست) موکول کند.
این بدین معناست که دو قایقران بریتانیایی، فین استریت و جیمز پیترز که در جایگاه هفتم برای فینال انتخاب شده بودند، باید برای کسب مدال طلا صبر کنند. استریت و پیترز که در سال ۲۰۲۲ برنز اروپا را کسب کردند، برای مدتی کوتاه به رتبه ششم صعود کردند و در حال حاضر تیم ایرلند متشکل از رابرت دیکسون و شان وادیلوف در جایگاه دوم قرار دارد.
یکی از گزارشگران گفت: «من یادم نمی‌آید که تا به حال مسابقه فینال را لغو کرده باشند. این دومین باری است که این اتفاق می‌افتد!»
همچنین مسابقه فینال قایق بادبانی زنان بدون حضور فریا بلک و ساسکیا تیدی از تیم بریتانیا برگزار خواهد شد که در ۱۲ مسابقه خود در رتبه شانزدهم قرار گرفتند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره