نماد آخرین خبر

اولین مدال تاریخ تیم پناهندگان در المپیک

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اولین مدال تاریخ تیم پناهندگان در المپیک

ورزش 3/سیندی نگامبا، بوکسور کامرونی ساکن انگلیس، به نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم رسید و کسب حداقل مدال برنز رقابت‌های المپیک را مسجل کرد.
تیم المپیک پناهندگان، که برای اولین بار در بازی‌های ریو در سال 2016 شرکت کرده بود، اولین مدال خود را به لطف سیندی جانکو نگامبا به دست آورد.
این بوکسور 25 ساله کامرونی که در بریتانیا زندگی می‌کند، داوینا میشل را شکست داد و به نیمه نهایی رسید که حداقل کسب مدال برنز در دسته 75 کیلوگرم را قطعی کند.
نگامبا پرچمدار تیم المپیک پناهندگان 37 نفره در مراسم افتتاحیه بود. اگر او روز پنجشنبه آتینا بایلون پانامایی را شکست دهد، می‌تواند حداقل یک پله دیگر روی سکو صعود کند.

او در صورت برد در مسابقه بعدی به فینال صعود می‌کند که به او اجازه می‌دهد حتی برای کسب مدال طلا تلاش کند. این بوکسور در کامرون به دنیا آمد اما در 10 سالگی به بریتانیا نقل مکان کرد. او در حال حاضر در بولتون، شهری در 20 کیلومتری منچستر زندگی می‌کند.

نگامبا با تیم بوکس انگلیس تمرین می‌کند اما نمی‌تواند تحت پرچم این کشور شرکت کند چون پاسپورت ندارد. کمیته بین المللی المپیک این تیم را به عنوان راهی برای ورزشکاران مهاجر ایجاد کرد تا بدون کمک فدراسیون‌های ملی در بازی‌های المپیک شرکت کنند.
بهترین نتیجه‌ای که پناهجویان تاکنون کسب کرده‌اند، دو مقام پنجمی در بازی‌های توکیو در رشته‌های کاراته و تکواندو بوده است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره