نماد آخرین خبر

تیرانداز پرطرفدار المپیک؛ در ۲۰۲۸ هم برمی‌گردم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تیرانداز پرطرفدار المپیک؛ در ۲۰۲۸ هم برمی‌گردم!

ورزش 3/دیکچ، مدال‌آور نقره المپیک که در پاریس تاریخ‌ساز شد، درباره تبدیل شدن به یک ستاره صحبت کرده است.تیرانداز پرطرفدار المپیک: در ۲۰۲۸ هم برمی‌گردم!

یوسف دیکچ، ۵۱ ساله، پس از اینکه او و شوال ایلایدا ترهان، هم‌تیمی‌اش، اولین مدال ترکیه را در مسابقات تیمی مختلط تپانچه بادی ۱۰ متر کسب کردند، طرفداران جدیدی پیدا کرده است.

دیکچ با عینک‌های طبی معمولی، بدون استفاده از لنزهای ویژه یا محافظ گوش، و با تکیه بر استعداد خود برای اجرا در بزرگترین صحنه ورزشی، به مدال نقره المپیک دست یافت. در واقع، برخلاف اکثر رقبا، دیکچ با یک دست در جیب خود به نظر می‌رسید که بسیار آرام است.

در مصاحبه با خبرگزاری آنادولو، این ستاره می‌گوید که «هرگز انتظار نداشت» اقداماتش در این تابستان چنین هیاهویی ایجاد کند

او گفت: «مردم گاهی می‌گویند، خیلی آسان است که شما با دست در جیب مدال بردید. این چیزی است که از بیرون دیده می‌شود، اما پشت این مدال ۲۴ سال کار سخت است. من ۴-۵ ساعت در روز، شش روز در هفته تمرین می‌کنم.» دیکچ که می‌گوید منبع انگیزه‌اش باشاک، دختر ۹ ساله‌اش، است، همچنین درباره تبدیل شدن به یک تیرانداز در سطح المپیک صحبت کرد: «من ورزش را خیلی دیر شروع کردم، وقتی ۲۸ ساله بودم شروع کردم. در ابتدا، وقتی به مسابقات در اروپا و جهان می‌رفتیم، رسیدن به فینال را موفقیت می‌دانستیم.»

«امروز، پس از ۲۴ سال، ما شروع به احساس ناراحتی از دوم شدن در المپیک کرده‌ایم. ما دوستان جوان زیادی داریم که از ما پیشی خواهند گرفت. من پیر هستم، اما نشان داده‌ایم که موفقیت با کار سخت قابل دستیابی است.»

«مهم این نیست که چیزی را خیلی بخواهید، بلکه تلاشی است که برای دستیابی به آنچه می‌خواهید انجام می‌دهید.

آنچه در این مجموعه کم بود، یک مدال المپیک بود. این مجموعه با یک مدال طلا کامل می‌شد. اگر در این المپیک طلا می‌بردم، قصد داشتم بازنشسته شوم. من خیلی خوب هستم و ایلایدا هم خیلی خوب است. اگر خدا بخواهد، در سال ۲۰۲۸ مدال طلا را خواهیم برد.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره