نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
  2. مهم
ورزشی

هیجان انگیز ترین فینال المپیک فرارسید

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/فینال دو 100 متر المپیک 2024 پاریس با قهرمانی لایز از آمریکا به پایان رسید
در فینال فوق‌العاده دوی ۱۰۰ متر مردان، رقابت به یک عکس‌العمل و پنج هزارم ثانیه رسید. این فاصله بین نوح لایلز آمریکایی و کیشانه تامپسون جامائیکایی بود که هر دو خط پایان را در ۹.۷۹ ثانیه گذراندند. پس از یک انتظار طولانی و قلب‌های تپنده، لایلز به عنوان برنده اعلام شد.

فرد کرلی، آمریکایی دیگری، با زمان ۹.۸۱ ثانیه مدال برنز را کسب کرد و آکانی سیمبینه از آفریقای جنوبی چهارم شد. وقتی لایلز در سال ۲۰۲۲ عنوان قهرمانی جهان در ۲۰۰ متر را کسب کرد، هدف جدید و جسورانه‌ای را برای خود تعیین کرد: تبدیل شدن به یک ستاره جهانی و تأثیرگذار. این هدف در ابتدا به نظر غیرممکن می‌رسید. اما سپس او سه مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بوداپست کسب کرد. اکنون، پس از این پیروزی، همه چیز برای او ممکن است.

لایلز پس از ۱۵ متر آخر بود و شروع او کم‌فروغ‌تر از رقبای اصلی‌اش بود. اما در چند متر آخر، او به تامپسون نزدیک شد و در خط پایان از او جلو زد. وقتی نتفلیکس مستند Sprint را ساخت و ستاره‌های جدید ۱۰۰ متر را به مخاطبان معرفی کرد، حتی زحمت صحبت با تامپسون یا اوبلیک سوویل را به خود نداد. در عوض، بیشتر تمرکز خود را بر روی کسانی که پرچم ستاره‌دار آمریکا را بر تن داشتند، از جمله لایلز و کرلی، گذاشت. این بدان معنا بود که وقتی دوندگان به جمعیت ۷۵۰۰۰ نفری در استاده دو فرانس معرفی شدند، لایلز و کرلی بیشترین تشویق‌ها را داشتند. وقتی معرفی شدند، تامپسون مانند پادشاه جنگل غرید، در حالی که کرلی انگشتانش را به لب‌هایش گذاشت. لایلز در همین حال، تا نیمه راه مسیر دوید و با هیجان فریاد زد.

معمولاً دوندگان پس از معرفی مدت زیادی منتظر نمی‌مانند تا شروع کنند. اما این بار مدت زیادی ایستادند و جمعیت کف می‌زد و موسیقی بیشتری پخش شد و سپس مسابقه‌ای آغاز شد که با قهرمانی لایلز، در تاریخ ماندگار شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره