نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تهدید استقلال و چهار باشگاه روی آنتن زنده!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تهدید استقلال و چهار باشگاه روی آنتن زنده!

ورزش 3/رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال نسبت به عدم ثبت قرارداد بازیکنان پنج باشگاه لیگ برتری واکنش نشان داد.
فدراسیون فوتبال تا ۲۰ روز پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر به باشگاه‌ها فرصت داده بود تا حداقل قرارداد ۱۶ بازیکنان خود را ثبت کند اما با این حال تنها پنج باشگاه در این زمینه اقدام کردند تا پرونده ۱۳ باشگاه به کمیته انضباطی ارسال شود.
جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال، امشب در گفتگویی با برنامه مجله فوتبال در این باره گفت: طبق ماده ۳۰ دستورالعمل ابلاغی تیم‌ها برابر ضوابطی که گذاشته شد تا ۲۰ روز قبل از شروع رسمی مسابقات باید حداقل ۱۶ نفر از بازیکنان خودشان را ثبت می‌کردند. تبصره ماده ۳۰ هم مقرر کرده بود نسبت به ثبت قرارداد مازاد این ۱۶ نفر تا ۴۸ ساعت قبل از شروع مسابقات اقدام کنند.
او ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۳ باشگاه ثبت ۱۶ بازیکن را رعایت نکرده بودند، بنابر گزارشی که سازمان لیگ به کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال فرستاد، کمیته انضباطی تصمیمی در مورد اینها گرفت و ابلاغ کرد.
نورشرق در خصوص رقم این جریمه عنوان کرد: ماده ۳۰ می‌گوید حداکثر تا ۵ میلیارد تومان. این مبلغ به تشخیص کمیته انضباطی خواهد بود.
وی افزود: از این ۱۳ تیم، فقط پنج تیم هستند که هنوز وضعیت قطعی ندارند. از این پنج تیم هم یکی که باشگاه ذوب‌آهن است، به نوعی درمورد بدهی حق عضویت خود تعاملی با کمیته عضویت فدراسیون فوتبال کرده، ولی تکلیف چهار تیم دیگر هنوز مشخص نیست و امیدواریم فردا نسبت به ثبت حداقل تعداد بازیکن‌شان اقدام خواهد شد.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه شنیده می‌شود به باشگاه استقلال تا بیستم فرصت داده شده است، گفت: مطمئنا هر تصمیمی که گرفته می‌شود، بدون تبعیض برای همه باشگاه‌ها خواهد بود و اینطور نیست که به صورت موردی برای یک باشگاهی تصمیمی گرفته شود. باشگاه استقلال هم جزو همین پنج تیم است که هنوز مراجعه نکرده‌اند و بدهی خودش به کمیته عضویت فدراسیون را تعیین تکلیف نکرده است.
او تاکید کرد: در صورتی که باشگاه‌ها نه بدهی بابت عضویت داشته باشند و نه احکام قطعی صادره از کمیته وضعیت بازیکنان دال بر بدهی آنها باشد، ما طی نامه‌ای به سازمان لیگ امکان ثبت قراردادهای ارائه شده از آنها را اعلام خواهیم کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره