نماد آخرین خبر

زنده از سالن کشتی پاریس؛ مدال‌های ما اینجاست!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از سالن کشتی پاریس؛ مدال‌های ما اینجاست!

ورزش 3/تیم ملی کشتی فرنگی ایران از امروز کار خود را رسما با برگزاری رقابت‌های دو وزن 60 و 130 کیلوگرم المپیک آغاز می‌کند.
10 روز از شروع رسمی المپیک 2024 پاریس می‌گذرد و از همان روز نخست هم مشخص بود که ایرانی‌ها باید برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ انتظار روی تشک رفتن کشتی‌گیران را بکشند.
حسن رنگرز و تیمش که در یکی، دو سال اخیر عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دادند، از امروز پای به سالن کشتی پاریس خواهند گذاشت. فرنگی کاران ایرانی جزء معدود تیم‌هایی هستند که سهمیه کامل این رقابت‌ها را با 6 کشتی‌گیر در 6 وزن دارند و به اعتقاد سرمربی تیم ملی در همه اوزان ایران امید به کسب مدال دارد. 
از مهدی محسن‌نژاد که نقره جهان را در 60 کیلوگرم در کارنامه دارد، تا سعید اسماعیلی جوان و با انگیزه در 67 کیلوگرم. از امین کاویانی‌نژاد نسبتا باتجربه در 77 کیلوگرم تا علیرضا مهمدی جنگنده در 87 کیلوگرم. از هادی ساروی با سابقه کسب مدال المپیک در 97 کیلوگرم تا امین میرزازاده امید بزرگ کشتی ایران در سنگین وزن. همه و همه امیدهای کشتی ایران در سه روز آینده هستند تا مدال‌های خوش‌رنگی را در جدول رده‌بندی مدال‌ها به نام ایران رقم بزنند.
امروز رقابت‌های کشتی فرنگی از ساعت 16:30 با برگزاری مسابقات دو وزن 60 و 130 کیلوگرم آغاز می‌شود، جایی که مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده به مصاف رقبای خود می‌روند.
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس همراه ما باشید:
 پوشش زنده خبری

**امین میرزازاده در وقت اول با گرفتن یک اخطار از حریف و اجرای یک بارانداز زیبا 3-0 از حریف آمریکایی خود پیش افتاد.

**با اینکه همه نگاه‌ها به رقابت‌های سنگین وزن و امین میرزازاده اما نباید به راحتی از مهدی محسن‌نژاد غافل شد که سال قبل تا نیمه نهایی مسابقات جهانی پیش رفت و در نهایت به مقام پنجم رسید.3

**تیم ملی کشتی فرنگی در روزهای اخیر برخلاف سایر تیم‌های ایرانی خارج از دهکده ورزشکاران مستقر شده و از حواشی به دور بوده است.

**به گفته مربی تیم ملی کوبا، میخاییل لوپز آمادگی‌ای همچون دوره‌های گذشته دارد و در پاریس هم مدعی اصلی کسب مدال طلاست.

**همزمان با شروع مسابقات کشتی فرنگی، آزادکاران هم صبح امروز راهی پاریس شدند تا در هتلی که فدراسیون برایشان در نظر گرفته، مستقر شوند و بتوانند تمریناتشان را تا 18 مرداد و زمان شروع مسابقه در همان هتل پیگیری کنند.

**با توجه به اینکه امروز ایرانی‌ها در رشته دیگری مسابقه‌ای نخواهند داشت، احتمالا شاهد حضور همه جانبه مسئولان و خبرنگاران ایرانی در سالن کشتی برای حمایت از دو فرنگی کار ایرانی خواهیم بود.
**در وزن 60 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان کوین آرماس رودریگوئز از کوبا و کنیچیرو فومیتا دارنده مدال‌های نقره المپیک و جهان از ژاپن مبارزه خواهد کرد. ژولامان شارشنبکوف قهرمان قرقیزستانی این وزن، در گروه محسن‌نژاد حضور دارد و احتمال برخورد این دو کشتی‌گیر تا دیدار نیمه نهایی وجود ندارد.

**در وزن 130 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با آدام کون از آمریکا مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف برنده میخاین لوپز دارنده 4 مدال طلای المپیک و 5 مدال طلا و 3 نقره جهان از کوبا و لی از کره‌جنوبی می‌رود.

**میخایین لوپز در 41 سالگی به دنبال پنجمین طلای متوالی خود در المپیک است. با توجه به غیبت او در مسابقات سه سال اخیر هیچ کس نمی‌داند که غول کوبایی همچون گذشته شکست‌ناپذیر خواهد بود یا خیر.

**امین میرزازاده که در المپیک توکیو به مقام پنجم رسید، حالا بعد از سه سال باید بار دیگر با مدعی اصلی کسب مدال طلای سنگین وزن در همان دور دوم رقابت کند. این بار اما شرایط متفاوت است. میرزازاده سال قبل قهرمان جهان شده و قرار نیست شکست 8-0 سه سال قبل او تکرار شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره