نماد آخرین خبر

پاداش اعجوبه شنای فرانسه مشمول ۵۱ هزار دلار مالیات شد

منبع
مهر
بروزرسانی
پاداش اعجوبه شنای فرانسه مشمول ۵۱ هزار دلار مالیات شد

مهر/شناگر فرانسوی که ۴ مدال طلا در المپیک ۲۰۲۴ دریافت کرده است باید بخشی از این مبلغ را به عنوان مالیات پرداخت کند.
ورزشکاران فرانسوی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب مدال شوند جوایزی نقدی دریافت خواهند کرد. این جوایز شامل ۸۰ هزار یورو برای مدال طلا، ۴۰ هزار یورو برای مدال نقره و ۲۰ هزار یورو برای مدال برنز است.
اما وضعیت ورزشکارانی که چندین مدال کسب می‌کنند مبهم است و این وضعیت برای «لئون مارشال» فرانسوی که موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک مدال برنز شد منجر به مباحثاتی در رسانه‌ها شده است.
وزارت ورزش فرانسه در گزارشی اولیه اعلام کرده بود که کل پاداش یک ورزشکار نمی‌تواند بیش از بالاترین مدال او باشد، بنابراین، لئون مارشان با چهار مدال طلا و یک برنز، تنها ۸۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد.
با این حال، وزارت ورزش این کشور در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که ورزشکاران چندمدالی می‌توانند به اندازه تعداد مدال‌هایشان پاداش دریافت کنند. در نتیجه، مارشان می‌تواند ۳۴۰ هزار یورو برای چهار مدال طلا بگیرد.
اما طبق قوانین، این پاداش‌ها برای ورزشکارانی که محل زندگی آنها در فرانسه است معاف از مالیات می‌شود و برای این شناگر که در آمریکا زندگی می‌کند مشمول دریافت مالیات می‌شود. به این ترتیب مارشان که مقیم ایالات متحده است، باید ۱۵% از پاداشش را به دولت فرانسه پرداخت کند و ۲۸۹,۰۰۰ یورو دریافت خواهد کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره