نماد آخرین خبر

مُهر سکوت بر زبان داوران در فصل جدید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مُهر سکوت بر زبان داوران در فصل جدید!

ورزش 3/مهدی محمدنبی در مراسم تقدیر از داوران استان تهران و آیین رونمایی از البسه آنها گفت: جمع کردن هیات استان تهران کار بسیار سختی است و چندین هیئت تابعه دارد و سالانه مسابقات بسیار زیادی در این استان برگزار می شود. در سال‌های گذشته این توفیق را داشتم که به هیئت‌های تابعه تهران سر بزنم اما به به دلیل محدودیت‌هایی که به لحاظ اعزام داور، زمین و امکانات در این شهرها وجود دارد مدیریت این هیئت‌ها و برگزاری مسابقات بسیار سخت است.
نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: صنف داوری محدودیت‌هایی به لحاظ قوانین و مقررات دارد. برای مثال اگر بازیکنی حتی یک کلمه به داور توهین کند داور نمی‌تواند پاسخگو باشد چون طبق مقررات و آیین نامه مسابقات، تنبیهاتی برای او در نظر گرفته می‌شود. در مجموع به نظرم در بحث فضای داوری عملکرد بسیار‌خوبی در کشور داشتیم و نخبه‌های زیادی در این حوزه معرفی شدند و این نخبه‌ها اگر در مسیری که قرار می‌گیرند بتوانند به موقع حق خود را از داوری بگیرند به موفقیت می‌رسند.
نبی در مورد مطالبات داوران توضیح داد: مدلی که در داوری ایران تعریف شده است با مدل‌هایی که در اروپا و کشورهای دیگر وجود دارد متفاوت است
او در پایان گفت: برخی از داوران حتی از گذشته‌ها هم مطالباتی دارند. هرچند این مسئله در سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است.تعداد مسابقات در سطح کشور بسیار زیاد است اما بیشترین مسابقات در استان تهران برگزار می‌شود و مدیریت این مسابقات کار بسیار سختی است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره