نماد آخرین خبر

جایزه بهترین مربی جهان به مربیان ایرانی نرسید

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
جایزه بهترین مربی جهان به مربیان ایرانی نرسید

ورزش 3/هیچام دگویک، مربی مطرح دنیا و تیم ملی مراکش، بالاتر از وحید شمسایی و مجید مرتضایی، به عنوان بهترین مربی جهان شناخته شد و جایزه دیمیتری نیکولائو را بدست آورد.جایزه بهترین مربی جهان به مربیان ایرانی نرسید

سایت معتبر فوتسال پلنت که از ده مربی برتر جهان در سال 2023 به عنوان کاندیدای بهترین مربی سال رونمایی کرده بود و مجید مرتضایی سرمربی تاریخ‌ساز تیم ملی افغانستان و همچنین وحید شمسایی سرمربی تیم ملی ایران، از چهره‌های ایرانی حاضر در این لیست به شمار می‌رفتند، با بررسی کارشناسان و مطابق پیش‌بینی هیچام دگویک مراکشی را به عنوان مربی برتر جهان در سال 2023 معرفی کرد.

دگویک 52 ساله، در دو دهه اخیر از تیم ملی مراکش یک غول نوظهور در فوتسال جهان ساخته و تمامی عناوین قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا و عرب کاپ را بدست آورده است. تیم ملی مراکش به قدری تحت هدایت هیچام پیشرفت کرده و قدرتمند شده است که از آن‌ها به عنوان یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی جام جهانی 2024 ازبکستان یاد می‌کنند. مراکش با دگویک برای اولین بار در سال 2012 به جام جهانی صعود کرد و این موفقیت‌ها، تاکتیک‌دان مراکشی را به یک الگو تبدیل کرده است، با طول عمر و سرسختی که دارد مورد تحسین همتایانش قرار گرفته است: ««ولید رگراگی، که مراکش را به جام جهانی فوتبال 2022 قطر هدایت کرد، گفت: "هیچام بهترین مربی در مراکش، آفریقا و فراتر از آن است.»»

لازم به ذکر است، فوتسال پلنت تنها به انتخاب برترین مربی اکتفا کرده و سایر مربیان را رتبه‌بندی نخواهد کرد. با این وصف، حضور مربیان ایرانی در جمع ده مربی برتر دنیا امیدبخش و افتخارآمیز محسوب می‌شود.

چندی پیش، تیم ملی فوتسال مراکش از نگاه کارشناسان فوتسال پلنت به عنوان بهترین تیم جهان انتخاب شد و به نظر می‌رسد شیرهای اطلسی جوایز سال 2023 فوتسال را درو خواهند کرد.

جایزه بهترین مربی سال 2023، به نام دیمیتری نیکولائو فقید، چهره افسانه‌ای فوتسال یونان و جهان نامگذاری شده است که به هیچام دگویک تعلق گرفت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره