نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

افسانه لوپز تکمیل شد، خداحافظی با 5 طلا!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
افسانه لوپز تکمیل شد، خداحافظی با 5 طلا!

ورزش 3/لوپز با کسب پنجمین طلای خود در المپیک، به یک رکورد رویایی و خارق‌ العاده در دنیای ورزش دست یافت.افسانه لوپز تکمیل شد، خداحافظی با 5 طلا!

غول کوبایی با 4 طلای المپیک و در 42 سالگی خودش را وارد چالش پنجمین المپیک در پاریس کرد و برخلاف پیش‌بینی خیلی از کارشناسان حتی ذره‌ای هم از آمادگی او نسبت به سه سال قبل کاسته نشد تا با اقتدار بار دیگر روی سکوی قهرمانی سنگین وزن کشتی فرنگی بایستد.

میخایین لوپز دیروز از سد امین میرزازاده سخت‌ترین رقیب خود و دارنده مدال طلای جهان در سال 2023 گذشت و امشب هم در فینال کار سختی برابر رقیب شیلیایی نداشت. 

لوپز کوبایی با نتیجه 6-0 از سد حریف خود در فینال گذشت و به مدال طلای وزن 130 کیلوگرم المپیک 2024 پاریس دست یافت تا با کسب پنجمین مدال طلای خود در 5 دوره المپیک افسانه‌اش را تکمیل کرده و به یک رکورد بی نظیر و دست نیافتنی برسد. 

لوپز ۵ مدال طلای جهان و ۵ مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد تا تنها ورزشکاری لقب بگیرد که در ۵ دوره المپیک موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شده است.

اما غول کوبایی بعد از کسب پنجمین مدال طلای المپیکش در پاریس 2024 از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و کفش‌هایش را وسط تشک درآورد تا به یک افسانه در دنیای کشتی پایان دهد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره