نماد آخرین خبر

مورایس: لیگ نخبگان برای فوتبال ایران نیست

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مورایس: لیگ نخبگان برای فوتبال ایران نیست

ورزش 3/سرمربی تیم فوتبال سپاهان واکنش تندی نسبت به اتفاقاتی داشت که شکست 4 بر یک تیمش را رقم زد.
ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با شباب الاهلی امارات که با نتیجه شوکه کننده و شکست 4 بر یک تیمش تمام شد گفت: در آخر ۴ گل خوردیم و یک گل زدیم که کافی نبود، اشتباهات رخ داد و بعد از گل دوم می‌توانستیم به بازی برگردیم اما بازیکنان اینطور فکر نکردند و متاسفانه گل‌های سوم و چهارم را خوردیم.
او سپس درباره حریف ادامه داد: شباب الاهلی تلاش خوبی کرد به خصوص در وقت‌های اضافه تلاش خوبی داشت، تعویض‌های سرعتی و گزینه‌های بیشتری نسبت به ما در دسترس داشتند.
او در مورد حمایت هواداران هم گفت: یکی از اتفاقات مثبت هواداران بودند، واقعا حمایت فوق‌العاده‌ای از آن‌ها دیدیم تا زمانی که ناامید شدند و ما هم ناامید شدیم.
بخش بعدی صحبت های مورایس انتقاد از قوانین مربوط به سقف بودجه بود و در اینباره گفت: اینقدر قوانین وضع می‌کنند که کار مشکل می‌شود، محدودیت جذب بازیکن از لیگ داریم و اگر بازیکن بدهیم، نمی‌توانیم جایگزین بیاوریم، بنظرم لیگ نخبگان آسیا برای باشگاه‌های ایرانی نیست زیرا آن‌ها محدودیت بودجه دارند. 
او در بخش دیگری از گلایه های خود بیان کرد: اگر خارجی از لیگ بیاوریم و ایرانی خارج از لیگ بیاوریم، سهمیه لیگ حساب می‌شود یا باید صبر کنیم پول حسین‌نژاد به سقف بودجه اضافه شود تا بتوانیم بازیکن بیاوریم؛ البته این‌ها توجیه نیست اما می‌خواستم توضیح دهم.
درباره تغییرات تیم سپاهان نسبت به فصل گذشته هم مورایس اینطور واکنش نشان داد: ۳ بازیکن فصل قبل تیم به دلیل محرومیت در فصل گذشته محروم بودند و مجبور بودیم از گزینه‌های دیگر استفاده کنیم، به خاطر قوانینی که متوجه نمی‌شوم، نمی‌توانیم تیم را آن‌طور که باید ببندیم.
او درباره نیازهایی که برای تکمیل تیمش دارد گفت: دفاع چپ، مدافع وسط و هافبک می‌خواستیم که فقط می‌توانستیم ۷ بازیکن ایرانی بگیریم که خارجی در لیگ ایران نیز جزئی از این ۷ بازیکن است، متوجه دلیل این قانون نشدم؛ نمی‌دانم فوتبال ایران از این قوانین چه سودی می‌برد؛ باید بگویم متاسفم؛ بازیکنان در ۹۰ دقیقه تلاش خود را کردند و از بازیکنان جوان نیز استفاده کردیم، وقتی زکی‌پور، رامین و شهریار می‌روند، طبیعی است اما محدودیت در جذب بازیکن غیر طبیعی است.
مورایس در پاسخ به سوالی در خصوص چمن ورزشگاه هم اینطور صحبت کرد: شرم‌آور است که در چنین زمینی بازی کنیم، گل اول با کمک زمین بود و گل‌هایی که خوردیم به خاطر زمین و اشتباهات فردی بود، واقعا متاسفم، چیزهایی داریم و قوانینی می‌گذاریم بجای این‌که روی استاندارد بودن زمین‌ها کار کنیم و تیم‌ها استادیوم‌های استاندارد را داشته باشد. با این شرایط زمین دوست ندارم این‌جا بازی کنم، امیدوارم فدراسیون فوتبال استانداردهای زمین را مشخص کند، نمی‌دانم کجا می‌توانیم بازی کنیم و امیدوارم در یک زمین خوب بازی کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه مدیران باشگاه اصفهانی در شرایط فعلی فوتبال ایران باید تقلب کردن را یاد بگیرند، گفت: فصل گذشته بازیکنانی داشتیم که به گفته خود شما سوپراستار بودند، آن‌ها الان به تیم‌های دیگر رفته‌اند؛ آیا رفته‌اند کم‌تر پول بگیرند؟ بقیه باشگاه‌ها چه کار می‌کنند که اینطور بازیکن می‌گیرند؟! اگر تقلب می‌کنند ما هم تقلب یاد بگیریم، چطور بازیکن می‌گیرند و هزینه می‌کنند

بخش پایانی صحبت های مورایس هم اینطور با درخواست ادامه حمایت از سوی هواداران مطرح شد: فقط این نیست و ماهم به خاطر باخت ناراحت هستیم، هواداران جو قشنگی درست کردند اما چیزی که باید ما می‌دادیم نتیجه لازم نبود، امیدوارم این جو ادامه داشته باشد و بتوانیم ‌پیروزی‌های بیشتری به دست بیاوریم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره