نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

در غذاهای ورزشکاران المپیک کرم پیدا شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
در غذاهای ورزشکاران المپیک کرم پیدا شد!

ورزش 3/ادم پتی، قهرمان شنای بریتانیایی، از شرایط نامناسب دهکده المپیک پاریس انتقاد شدید کرد.
آدام پتی، کیفیت و کمیت غذای ارائه شده را برای سطح بالای ورزشکاران نامناسب دانست و گفت که این امر بر عملکرد ورزشکاران تأثیر منفی خواهد گذاشت.
پتی در مصاحبه‌ای گفت: «غذا برای سطحی که از ورزشکاران انتظار می‌رود کافی نیست. ما باید بهترین امکانات را فراهم کنیم. در توکیو غذا فوق‌العاده بود. ریو هم همینطور. اما اینجا چه خبر است؟ گزینه‌های پروتئینی کافی نیست، صف‌های طولانی وجود دارد و به دلیل نبود سیستم نوبت‌گیری، ۳۰ دقیقه منتظر غذا می‌مانیم.»
در راستای تعهدات بازی‌ها در زمینه پایداری، برگزارکنندگان قصد داشتند ۶۰ درصد از وعده‌های غذایی را بدون گوشت و یک سوم آن را گیاهی کنند، اما پتی گفت که این موضوع برای او مناسب نیست. او افزود: «داستان پایداری فقط به ورزشکاران تحمیل شده است. من گوشت می‌خواهم، برای عملکردم به گوشت نیاز دارم و در خانه هم همین را می‌خورم، پس چرا باید تغییر کنم؟ ماهی دوست دارم و برخی کرم در ماهی پیدا می‌کنند. این اصلا خوب نیست. ما به دنبال بهترین‌ها در جهان هستیم، اما بهترین غذا را به آن‌ها نمی‌دهیم.»
سخنگوی پاریس ۲۰۲۴ در این باره گفت: «ما به حرف‌های ورزشکاران گوش می‌دهیم و بازخوردهای آن‌ها را بسیار جدی می‌گیریم. از زمان افتتاح دهکده، شریک ما سُدکسو لایو به طور فعال برای تطبیق عرضه با استفاده فزاینده از رستوران‌های دهکده المپیک و همچنین مصرف واقعی توسط ورزشکاران که در چند روز اول مشاهده شده است، تلاش کرده است. در نتیجه، مقدار برخی محصولات به طور قابل توجهی افزایش یافته و کارکنان اضافی برای اطمینان از روان بودن خدمات مستقر شده‌اند.»

از سوی دیگر، تمرین شناگران ماراتن در روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی در مورد کیفیت آب رود سن لغو شد. قرار بود ورزشکاران قبل از مسابقه ماراتن ۱۰ کیلومتر زنان در روز پنجشنبه و مسابقه مردان در روز جمعه، برای آشنایی با مسیر در آب شنا کنند، اما ارزیابی کیفیت آب نشان داد که سطح انتروکوک - شاخص آلودگی مدفوع - در رودخانه بیش از حد مجاز است.
فدراسیون جهانی شنا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بررسی کیفیت آب نشان داد که سطح E. coli در چهار نقطه جمع‌آوری شده در ۵ آگوست بین ساعت ۵ تا ۶ صبح بین ۳۲۶ تا ۵۱۷ بوده است که در دسته «بسیار خوب» تا «خوب» قرار می‌گیرد. با این حال، سطح انتروکوک در بررسی صبحگاهی از حد مجاز فدراسیون جهانی شنا فراتر رفت. آخرین نمونه‌های انتروکوک (گرفته شده بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۲۰ در ۴ آگوست) نشان داد که سطح آن از آستانه قابل قبول فدراسیون جهانی شنا فراتر رفته است.» جلسه آشنایی دیگری برای صبح چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره