نماد آخرین خبر

زنده از المپیک؛ مدال‌ها چشم انتظار کاروان ایران

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از المپیک؛ مدال‌ها چشم انتظار کاروان ایران

ورزش 3/روز دوازدهم مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شده است.
  به روزهای پایانی مسابقات المپیک پاریس نزدیک شده‌ایم و امروز قرار است دوازدهمین روز از مسابقات تابستانی این رقابت جذاب را تجربه کنیم. 
کاروان المپیکی ایران در روز گذشته اولین مدال خودش را در سنگین‌ترین وزن مسابقات کشتی فرنگی به دست آورد و حالا ورزش دوستان ایرانی روز جدید را به امید افتخارآفرینی توسط دیگر ورزشکاران ایران آغاز خواهند کرد.
از ساعت ۱۳ مبینا نعمت‌زاده تکواندوکار وزن ۴۹ کیلوگرم خودش را برای تقابل با حریفش آماده خواهد کرد، علی آقامیرزایی از ساعت ۱۲:۱۰ در بخش کایاک ۱۰۰۰ متر به آب خواهد زد، نبی رضایی از ساعت ۱۳:۱۰ به وقت تهران در بخش کانو ۱۰۰۰ متر پارو می‌زند، علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم تقریبا از ساعت ۱۳:۱۵ وارد تشک خواهند شد و محمد هادی ساروی در یک فینال حساس و بسیار مهم در وزن ۹۷ کیلوگرم در ساعت ۱۹:۴۵ با نماینده چغر و بد بدن ارمنستان سرشاخ خواهد شد.
قرار است در روز دوازدهم ۲۳ مدال در ورزش‌های مختلف توزیع شود که در کشتی (۳)، وزنه‌برداری (۲)، تکواندو (۲)، صخره‌نوردی (۱)، اسکیت (۱)، موج‌سواری (۴)، دوچرخه‌سواری (۲)، بوکس (۲)، دوومیدانی (۵) و هنرهای نمایشی در آب (۱) مدال‌ها قرار است بین افتخارآفرینان و ورزشکاران منتخب تقسیم شود.
همچنین امروز مراحل حساس و مهم مسابقات والیبال، بسکتبال، هندبال و هاکی در رشته‌های تیمی پیگیری خواهد شد.
 پوشش زنده خبری

محمدنبی رضایی نماینده ایران در رشته کانو 1000 متر مردان در مرحله مقدماتی رتبه چهارم گروه خود را کسب کرد و راهی مرحله شانس مجدد شد.

**محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان، طی نشستی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) با وی دیدار و گفتگو کرد.

**مبینا نعمت‌زاده در دومین رقابت خود در وزن -۴۹ کیلوگرم از ساعت ۱۶:۴۹ امروز به وقت تهران با آدریانو کروز ایگلسیاس اسپانیایی تقابل خواهد داشت. نماینده ۱۹ ساله تکواندوی کشورمان در این دیدار با دارنده مدال نقره توکیو و طلایه‌دار مسابقات اروپایی جدال می‌کند که در جایزه بزرگ رم با شکست برابر او از راهیابی به فینال بازمانده بود و حالا به دنبال انتقام است

**مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن -49 کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود برابر خود در 2 راند پیروز شد و راهی دور بعد شد. نعمت‌زاده در دور بعد برابر حریف نامدار و پرافتخار اسپانیایی مبارزه خواهد کرد.

**علیرضا مهمدی نماینده وزن 87 کیلوگرم در نخستین مسابقه خود برابر حریف کلمبیایی با نتیجه 9-0 در کمتر از 3 دقیقه به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.
 
**یک شاهکار عکاسی دیگر در جریان مسابقه پرش ارتفاع.


**تیم هندبال مصر با نتیجه ۲۹-۲۸ مغلوب اسپانیا شد و از دور مسابقات کنار رفت.

**علی آقامیرزایی قایقران ایران در رشته کایاک 1000 متر جایگاه ششم گروه خود را به دست آورد و وارد مرحله یک چهارم نهایی شد.
در این گروه که چندین قهرمان جهان در آن حضور داشت، از 6 ورزشکار 2 ورزشکار مستقیم راهی نیمه نهایی می‌شدند و سایرین به شانس مجدد می‌رفتند

**مرحله نیمه نهایی بخش تکنیکال صخره نوردی در بخش مردان با جدیت تمام دنبال می‌شود و شاهد رقابتی خاص بین نمایندگان استرالیا و آمریکا هستیم.

**فریاد جیانمارکو تامبری پس از پرتاب سنگینی که در پرتاب وزنه داشت.


**استایل قابل توجه یکی از ورزشکاران حاضر در رشته گلف!


**رقابت مصر و اسپانیا در یک چهارم نهایی هندبال به شکلی حساس دنبال می‌شود و دو تیم جدالی نفس‌گیر با یکدیگر دارند.


**مراسم هندی‌ها در بدو ورود کاروان المپیکی خود در دهلی مورد توجه قرار گرفت و استقلال ویژه‌ای از ورزشکاران خود داشتند.


**حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، مناف هاشمی دبیرکل و هادی ساعی رئیس فدراسیون در سالن گراند پالا محل برگزاری مسابقات تکواندو.


**پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک‌ها، با حرکت نمادین بیرون آوردن کفش‌ها از کشتی خداحافظی کرد. با خداحافظی لوپز، امین میرزازاد شانس خود را در مسابقات جهانی و المپیک‌های بعدی فقط برای کسب مدال طلا امتحان خواهد کرد.


**مبینا نعمت‌زاده درکنار هادی ساعی و مهروز ساعی، آماده رقابت.

**دومین مدال طلای اسپانیا هم از راه رسید. آلوارو مارتین و ماریا پرز در دوی ماراتن در بخش مختلط پیروز شدند و دومین مدال کاروان اسپانیا را در این المپیک به دست آوردند.

**ساعت ۱۳:۰۶ به وقت تهران مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار ۱۹ ساله در اولین مبارزه خود به‌مصاف تاو میشله از کشور لسوتو خواهد رفت. در صورت پیروزی در این دیدار، وی در مرحله بعد با برنده مبارزه بین نمایندگان اسپانیا و اروگوئه روبرو خواهد شد.
شاگرد مینو مداح در مسابقات جهانی سال‌های اخیر و بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال برنز بسنده کرده، اما اکنون با کوله‌باری در تجربه در عین جوانی برای کسب طلا رقابت خواهد کرد.


**امروز ۴ دیدار از مرحله یک چهارم نهایی والیبال ساحلی هم برگزار خواهد شد که در حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار آن، از ساعت ۲۳:۳۰ قطری‌ها که بخت اول کسب مدال طلا هستند مقابل اصلی‌ترین رقیب خودشان یعنی آمریکا قرار خواهند گرفت.


**در نیمه نهایی هاکی زنان المپیک، امروز دو دیدار برگزار خواهد شد تا فینالیست‌ها مشخص شوند که ابتدا از ساعت ۱۵:۳۰ نمایندگان هلند و آرژانتین با یکدیگر دیدار خواهند کرد و پس از آنها در ساعت بلژیکی‌ها و چینی‌ها برابر هم قرار خواهند گرفت.
**الکساندر لاکازت رهبر تیم المپیک فوتبال فرانسه از حمایت خاصی برخوردار است و مهاجم سابق آرسنال و فعلی لیون محبوب‌ترین فوتبالیست فرانسه در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.


**مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال زنان امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران پیگیری خواهد شد که دیدارهای آن به شرح زیر است:
استرالیا - صربستان 
اسپانیا - بلژیک
آلمان - فرانسه
نیجریه - آمریکا
**در یکی از مهمترین تقابل‌های تیمی امروز، نیمه نهایی والیبال المپیک دنبال خواهد شد که در آن از ساعت ۱۷:۳۰ آمریکایی‌ها برابر لهستان صف‌آرایی خواهند کرد و در جدال حساس و مهم تیم ملی والیبال ایتالیا با فرانسوی‌های میزبان رودررو خواهند شد.


**تیم واترپلوی مردان کرواسی و اسپانیا از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت و همچنین امروز صربستان با یونان، آمریکا با استرالیا و ایتالیا با مجارستان رودررو خواهند شد.


**از دقایقی پیش در یک چهارم نهایی هندبال مردان، اسپانیا و مصر به مصاف یکدیگر رفتند و در ادامه مسابقاتی که امروز دنبال می‌شود آلمان با فرانسه، دانمارک با سوئد و نروژ با اسلوونی رقابت خواهد کرد.


**در کانوی ۱۰۰۰ متر، کاروان المپیکی ایران یک نماینده دارد که در مسابقات آسیایی قایقرانی به تازگی طلا گرفت و حالا برای کسب یک افتخار دیگر در پاریس حاضر خواهد بود. نبی رضایی از ساعت 13:10 رقابت‌های خود را در مرحله مقدماتی آغاز می‌کند که برای او آرزوی موفقیت داریم.

**نمایی جالب و قابل توجه از قاب عینک رکاب‌زن کانادایی که توسط عکاسان شکار شد.

**پادشاه بی چون و چرای المپیک پاریس در مسابقات بسکتبال، لبرون جیمز است. مردی که در سالن هر کاری که دلش خواست با رقبای آمریکا انجام داده و تاکنون بیشترین پرتاب صحیح سه امتیازی را در بین بسکتبالیست‌های این دوره داشته. بدون شک او خودش یک تیم تک نفره است!

**ماسیمو استانوی ایتالیایی با استایلی مشابه با سالوادور دالی نقاش مشهور اسپانیایی.


**سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم تقریبا از ساعت ۱۳:۱۵ برابر نماینده الجزایر به تشک خواهد رفت و او اکنون خودش را برای یک انتقام آماده می‌کند. سعید اسماعیلی در برابر کشتی‌گیر کوبایی اقدامی انجام داد که موجب تعجب همدان شد و او که اکنون با تجربه‌ترین بی‌تجربه کاروان المپیکی ایران محسوب می‌شود، از اهمیت بالای سرشاخ شدن با سانچز نماینده کوبا در دیدار احتمالی یک چهارم نهایی آگاه است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره