نماد آخرین خبر

ادامه همکاری با مربی بلژیکی دوچرخه‌سواری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ادامه همکاری با مربی بلژیکی دوچرخه‌سواری

ایسنا/مربی خارجی دوچرخه‌سواری مهمترین نیازهای فدراسیون ایران برای رفتن به سمت نتایج بهتر عنوان کرد. فدراسیون دوچرخه‌سواری زمستان سال گذشته با جاناتان ویگنز مربی بلژیکی دوچرخه‌سواری همکاری خود را آغاز کرد. این مربی به صورت آنلاین با رکابزنان در ارتباط بود و به آنها برنامه تمرینی ارائه می‌کرد و سپس نتایج تمرین را مورد بررسی قرار می‌داد. این مربی همراه علی لبیب در المپیک پاریس هم حضور داشت. فدراسیون دوچرخه‌سواری در نظر دارد این همکاری را ادامه دهد و برنامه بعدی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ است. ویگنز هم به نظر می‌رسد تمایل به همکاری با ایران دارد.
ویگنز درباره‌ برنامه‌اش برای موفقیت دوچرخه‌سواران ایرانی گفت: اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی تا المپیک ۲۰۲۸ در نظر داریم همچنین برنامه‌ای قوی برای شناسایی استعدادها داریم. نیاز به اتحاد و ایجاد یک فدراسیون قوی است. برای موفقیت نیاز به آموزش با علم روز دنیا، حضور بیشتر در مسابقات بین المللی واستعدادیابی بیشتر است. 
او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند دوچرخه سواران ایرانی برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند؟ تاکید کرد: موارد مختلفی وجود دارد مانند زیرساخت‌های بیشتر برای آموزش و تعلیم مربیان بیشتر با علم روز دنیا. همچنین نیاز است که دوچرخه‌سوران ایران در مسابقات اروپایی که در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری است، شرکت کنند.  
مربی بلژیکی دوچرخه‌سواری در مورد نقاط قوت و ضعف دوچرخه سواران ایرانی گفت: به اندازه کافی حرفه‌ای نیستند و زیرساخت ندارند اما ذهنیت مثبت و پتانسیل خوبی دارند. با این حال حتما می‌توانند آینده خوبی داشته باشند. به نظرم سطح مسابقات در ایران و نوع تجهیزات نیز باید بهبود پیدا کند.  
 ویگنز در پاسخ به این پرسش که برای اینکه علی لبیب بتواند المپیک را تمام کند، راز خاصی داشت؟ گفت: مطمئنا هیچ رازی وجود ندارد، علی تمام کارهای آماده سازی را انجام داد و این باعث شد که چنین مسابقات با کیفیتی را بتواند به پایان برساند. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره