نماد آخرین خبر

زنده از سالن کشتی پاریس؛ روز سرنوشت‌ساز آزاد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از سالن کشتی پاریس؛ روز سرنوشت‌ساز آزاد

ورزش 3/پرونده کشتی فرنگی ایران با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز بسته شد و تیم حسن رنگرز در مجموع به عنوان قهرمانی تیمی دست یافتند تا روحیه بالایی را هم به کاروان ایران هم به تیم ملی کشتی آزاد تزریق کنند.
حسن یزدانی از دیروز کار خود را در کشتی آزاد آغاز کرد و موفق شد بدون حرف و حدیث به فینال برسد. او برخلاف انتظارها حتی در فینال هم با جانشین دیوید تیلور روبه‌رو نخواهد شد چون در نیمه‌نهایی آرون بروکس برابر رمضانوف شکست خورد. این حریف بلغار امشب با یزدانی برای کسب مدال طلا روبه‌رو خواهد شد.

اگرچه از همین حالا خیلی‌ها طلای وزن 86 کیلوگرم را برای حسن یزدانی کنار گذاشته‌اند، اما نحوه مبارزه رمضانوف به ویژه برابر بروکس طوری بود که چندان نباید او را دست کم گرفت. یزدانی در سومین المپیک خود به دنبال دومین طلا خواهد تا در صورت صید این طلا بتواند با 2 طلا و یک نقره پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک لقب بگیرد. 
از سوی دیگر یونس امامی در 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم کار خود را در مرحله مقدماتی آغاز می‌کنند و امیدواریم که هر دو بتوانند به فینال المپیک راه پیدا کنند، اگرچه مسیر سختی پیش رو دارند. به ویژه یونس امامی که در وزن پرمدعی 74 کیلو با قرعه سختی هم مواجه شده و حتی باید برخلاف سایر کشتی‌گیران کار خود را در مرحله یک‌شانزدهم نهایی آغاز کند. 
زارع اما به عنوان مدعی اصلی کسب مدال طلای سنگین وزن و قهرمان سال 2023 جهان تا نیمه‌نهایی کار دشواری نخواهد داشت و در این مرحله با طاها آکگول ترکیه‌ای روبه‌رو می‌شود که رقیب اصلی او به‌شمار می‌رود. 
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی مسابقات کشتی آزاد المپیک پاریس همراه باشید:

 پوشش زنده خبری

**در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با احمد تاج‌الدینوف، قهرمان جهان و بخت نخست قهرمانی المپیک از بحرین مصاف می‌دهد.
کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا و علیشیر یرگالی دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان در گروه آذرپیرا حضور دارند.

**در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست به مصاف زاین رترفورد، دارنده مدال نقره جهان از آمریکا می‌رود. وی در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد با برنده دودایف از آلبانی و ساموآ دیدار خواهد کرد. 
حاجی علی‌یف، دارنده ۳ مدال طلای قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان و اسماعیل موسکائف قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از مجارستان در گروه عموزاد حضور دارند.

**مراسم قرعه کشتی اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک پاریس بعد از ظهر امروز برگزار شد و رحمان عموزاد و امیرعلی آذرپیرا با رقبای سرسختی مواجه شدند.

**طاها آکگول با غلبه بر کشتی‌گیر مجارستان حریف امیرحسین زارع در نیمه‌نهایی شد.

**حالا امامی باید منتظر صعود کشتی‌گیر آمریکایی به فینال باشد تا در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.
**یونس امامی در کشتی یک چهارم نهایی مقابل کایل داک آمریکایی آنطور که باید ظاهر نشد. از همان ثانیه اول کشتی‌گیر آمریکایی بهتر ظاهر شد و امتیازات را یکی‌ پس از دیگری کسب کرد. در فاصله سی ثانیه به پایان با اینکه یونس ۱۱-۱ عقب افتاد، ضربه فنی هم‌ شد و شکست سنگینی را تجربه کرد.

**زارع در نیمه‌نهایی به احتمال زیاد برابر طاها آکگل کشتی‌گیر سرشناس ترکیه روی تشک می‌رود.
**امیرحسین زارع در یک چهارم نهایی با نتیجه 0-10 حریف کانادایی خود را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

**میسون پاریس، نماینده سنگین‌وزن آمریکا و یکی از مدعیان این وزن مقابل کشتی‌گیر مغولستانی شکست خورد و به یک چهارم نهایی هم نرسید.

**یونس امامی که قبلا برابر کایل داک شکست خورده، حالا یک نبرد انتقامی‌ را در حساس‌ترین کشتی خود در پاریس پیش رو خواهد داشت.

 
**امامی حالا باید خودش را آماده سخت‌ترین‌ کشتی خود در یک چهارم نهایی برابر کایل داک آمریکایی کند.
**یونس امامی در دومین مسابقه، برابر حریفی از گینه بیسائو با نتیجه 0-10 در کمتر از 2 دقیقه به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او بعد از خاک کردن حریف چهار بارانداز‌ اجرا کرد و به راحتی برنده این مبارزه لقب گرفت.

**انور گدیف حریف حسن یزدانی در فینال المپیک ریو که فقط چند ثانیه تا قهرمانی فاصله داشت. یزدانی امشب دوباره در فینال المپیک مقابل یک کشتی‌گیر روس‌تبار قرار می‌گیرد. کشتی یزدانی-گدیف از مبارزه‌های کلاسیک تاریخ کشتی ایران است.

**تیم کشتی فرنگی ایران در شش وزن چهار مدال المپیک گرفت و قهرمان شد. مدال‌آوران تیم یک روز پس از قهرمانی در اطراف رود سن عکس یادگاری انداخته‌اند.

**گریه‌ سعید اسماعیلی پس از قهرمانی به حادثه تلخ بستگان او (از جمله پسر عمویش) برمی‌گردد. غمی که همیشه روی دوش سعید جوان سنگینی می‌کرد. او حالا مایه غرور خانواده و شهر و قومش است. ستاره‌ای که بدرخشید و ماه مجلس شد.

**تصویری از حسن یزدانی در اولین حضور در المپیک‌ها در سال 2016 در ریو که با قهرمانی او در لحظات پایانی به اتمام رسید. یزدانی با چهره‌ای کاملا متفاوت در سومین فینال المپیک‌ها به دنبال قهرمانی و تبدیل شدن به پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران است.

**کایل داک آمریکایی در دور اول به راحتی توانست از سد کشتی‌گیر ونزوئلایی عبور کند تا انتظار یونس امامی را در یک چهارم نهایی بکشد.

**یونس امامی مقابل فرانک چامیزوی معروف در شروع کار اینچنین امتیاز از دست داد اما با بازگشتی دلاورانه کشتی را 9-4 به سود خود تمام کرد تا جایی که چامیزوی کبیر هم در پایان کشتی به او تبریک گفت. یونس با این برد به جمع 8 کشتی‌گیر وزن 74 کیلو پیوست.

**اگرچه شکست همیشه بخشی از ورزش قهرمانی است اما علیرضا مهمدی هنوز با این موضوع کنار نیامده است. او روی سکوی دوم المپیک لبخند کمرنگی بر لب دارد.

**تصویری از دوربین اتوماتیک سالن کشتی در پاریس مربوط به شادی سعید اسماعیلی و مربی او با پرچم ایران. انتظار داریم امروز یک طلای دیگر از کشتی دشت کنیم.

**امیرحسین زارع نماینده وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد ایران، در نخستین مسابقه برابر حریف خود از قرقیزستان با نتیجه 0-5 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. او با یک کشتی تهاجمی و زیرگیری‌های دیدنی نشان داد که آماده صید طلای المپیک است.

**غول‌کشى یونس در گام اول. آزادکار وزن ٧٤ کیلوى ایران مقابل فرانک چامیزوی عنوان‌دار از ایتالیا دلاورانه و جسور کشتی گرفت و با اجرای فنونی زیبا و تماشایی ۹-۴ به برتری رسید و گام به یک هشتم نهایی گذاشت.

**در وزن 74 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، یونس امامی در دور نخست به مصاف فرانک چامیزو دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا می‌رود. وی در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد به مصاف نودیم از گینه بیسائو می‌رود. کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا در گروه امامی حضور دارد و نماینده کشورمان تا مرحله یک چهارم نهایی با این حریف روبه‌رو نخواهد شد.

**در وزن 125 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با آیال لازاریف از قرقیزستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با برنده کشتی میان ژیوی دنگ از چین و دسی از کانادا پیکار می‌کند. طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و احتمال برخورد نماینده کشورمان با این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی وجود دارد. گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آن‌سوی جدول حضور دارند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره