نماد آخرین خبر

زنده از پاریس؛ یک ایران به دنبال تاریخ‌سازی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از پاریس؛ یک ایران به دنبال تاریخ‌سازی

ورزش 3/روز چهاردهم المپیک پاریس از ساعت ۹ آغاز شد.
روز چهاردهم المپیک پاریس ۲۰۲۴ با شروع مسابقات شنای ۱۰ کیلومتر یا شنای ماراتون آغاز شد و روزی خاص را در المپیک تجربه خواهیم کرد. 
کاروان المپیکی ایران روز چهاردهم را در شرایطی دنبال می‌کند که مهران برخورداری از ساعت ۱۱:۴۰ در تکواندو وارد شیاپ جانگ خواهد شد و پس از او یونس امامی و امیرحسین زارع کشتی‌گیران آزاد ایران به سودای طلایی شدن روی تشک حاضر می‌شوند. همچنین ساعت ۱۶:۴۰ مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم زیر وزنه‌ خواهد رفت تا سنگین‌ترین وزنه‌ها را بلند کند و در نهایت ساعت ۲۱، حسن یزدانی مقابل نماینده بلغارستان قرار می‌گیرد و در صورت طلایی شدن او را پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک قلمداد خواهیم کرد!
همچنین قرار است در رشته‌های شیرجه (۱)، شنای ۱۰ کیلومتر (۱)، دوومیدانی (۸)، بوکس (۴)، رقص بریک (۱)، قایق سرعتی (۴)، دوچرخه‌ سواری (۲)، هاکی (۱)، فوتبال (۱)،  ژیمناستیک (۱)، قایق بادبانی (۱)، صخره نوردی (۱)، تنیس روی میز (۱)، تکواندو (۲)، والیبال ساحلی (۱)، وزنه برداری (۲) و کشتی (۳)، ۳۵ مدال طلا توزیع شود که امیدوار هستیم در این روز، چندین بار شاهد برافراشته شدن پرچم کشورمان باشیم.
 پوشش زنده خبری

**مهران برخورداری در نیمه‌نهایی وزن 80- کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک 2024 پاریس مقابل گئونوو سئو از کره جنوبی در سه راند به برتری 2-1 رسید و راهی فینال شد. آخرین فینالیست ایران در سال 2012 مربوط به حضور محمد معتمد باقری در المپیک لندن بود و پس از 12 سال برخورداری این طلسم را شکست و فینالیست شد.

**این کشتی‌گیر مصری از صبح امروز جمعه در بازداشت پلیس پاریس به سر می‌برد. اینطور گفته شده که وی پس از نوشیدن مشروبات الکلی، شب گذشته را در وضعیت غیرعادی در خیابان های پاریس گذرانده و به دلیل رفتار غیراخلاقی نسبت به یک زن، توسط پلیس دستگیر شده است.

کاروان اعزامی مصر به المپیک ۲۰۲۴ این روزها دو خبر شوکه‌کننده داشته؛ علاوه بر اینکه تیم فوتبال امید این کشور دیدار رده‌بندی مقابل مراکش را با ۶ گل واگذار کرد، یکی از کشتی گیران مصری نیز توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است.

**میرمصطفی جوادی در حرکت یک‌ضرب مسابقات وزنه‌برداری المپیک 2024 پاریس، در حرکت اول وزنه 164 و در حرکت دوم وزنه 168 کیلوگرمی را بالای سر برد ولی در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 171 کیلوگرمی نشد تا در جایگاه ششم قرار بگیرد.

**خوشحالی هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در لحظه پیروزی کاپیتان تیم تکواندوی ایران مقابل رنک یک جهان

**واترپلوی صربستان با نتیجه ۱۰-۶ مقابل آمریکا به برتری دست یافت و فینالیست شد.

**در دیدار رده‌بندی هاکی زنان، آرژانتین و بلژیک پس از تساوی ۲-۲ در وقت معمول به پنالتی رفتند که در آنجا آرژانتین ۳ بر یک پیروز شد.

**مارتین فوکسا از چک در قایقرانی تک نفره کانوی ۱۰۰۰ متر مردان به عنوان نفر اول از خط رد شد و صاحب مدال طلا شد.

**میرمصطفی جوادی، وزنه‌بردار دسته ۸۹ کیلوگرم ایران، در دومین تلاش خود در یک ضرب، وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را بالای سر برد.

**مهران برخورداری، در دومین مبارزه خود برابر آلیسیو از ایتالیا و رنک 1 جهان با نتیجه 2-1 پیروز شد و راهی نیمه‌نهایی شد.

**شوف و لوک از آلمان در بخش دو نفره آقایان قایق کایاک ۵۰۰ متر طلایی شدند.

**کارینگتون و هاسکین از نیوزلند در بخش دو نفره قایق کایاک ۵۰۰ متر، زودتر از رقبای کانادایی و بریتانیایی به پایان خط رسیدند تا صاحب مدال طلای المپیک شوند.

**ژو و سون در بخش زنان قایق کانو دو نفره ۵۰۰ متر یک طلای دیگر کسب کردند.

**تیم تنیس روی میز فرانسه با نتیجه ۳-۲ برابر ژاپن پیروز شد و به مدال برنز رسید.

**توبی رابرتز از بریتانیا در بخش صخره‌نوردی تکنیکال موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند.

**بازیکنان تیم واترپلو ایتالیا در اعتراض به وضعیت داوری این مسابقات در دیدار رده‌بندی مقابل اسپانیا، هنگام پخش سرود ملی اسپانیا و سرود المپیک پشت کردند!

**تا ساعت ۱۵:۳۰ و شروع مسابقات وزنه برداری قرار نیست شاهد رقابت مهمی باشیم. بدین ترتیب در ادامه مسابقاتی کاروان المپیکی ایران خواهد داشت، میرمصطفی جوادی برای بالا بردن وزنه به روی تخته خواهد رفت و ساعت ۱۶:۳۰ مهران برخورداری در برابر حریف خاص ایتالیایی خود قرار می‌گیرد.
**یونس امامی در یک چهارم نهایی، برابر کایل دیک کشتی‌گیر پرافتخار آمریکایی و قهرمان جهان با نتیجه 11-1 شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. درصورت صعود ستاره آمریکایی به فینال، امامی وارد جدول شانس مجدد می‌شود.
**امیرحسین زارع در یک چهارم نهایی با نتیجه 0-10 حریف کانادایی خود را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. زارع در این مرحله به احتمال زیاد برابر طاها آکگل کشتی‌گیر سرشناس ترکیه روی تشک می‌رود.
**جوراب‌های مینیمال ترسیس اوگوت دونده اوگاندایی در مسابقات دوی امروز

**یونس امامی در دومین مسابقه، برابر حریفی از گینه بیسائو با نتیجه 0-10 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.
**عجیب‌ترین مدل موی المپیک

**امیرحسین زارع نماینده وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد ایران، در نخستین مسابقه برابر حریف خود از قرقیزستان با نتیجه 0-5 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.
**یونس امامی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در کشتی آزاد، در نخستین مسابقه، برابر چامیزو حریف نامدار و پرافتخار خود از ایتالیا که سابقه قهرمانی در جهان و نایب قهرمانی در المپیک را داشت،  با نتیجه 4-9 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

**مهران برخورداری، المپین وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف جسوربک جیسونوف، قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت.
** ثانیه پایانی کشتی بروکس به شکلی پیش رفت که هیچکس انتظار نداشت و کشتی‌گیر بلغارستانی برابر نماینده آمریکا طوری کشتی گرفت که یک شگفتی بزرگ در جریان مسابقات ثبت شد و حالا او امروز حریف حسن یزدانی در فینال المپیک خواهد بود.

**لبرون جیمز پس از شب دراماتیکی که تیم بسکتبال آمریکا برابر صربستان در المپیک پاریس داشت، گفت: من 39 ساله هستم، این بیست و دومین فصل من است. نمی‌دانم تا پایان دوران ورزشی‌ام چند فرصت دیگر به دست می‌آورم تا بتوانم برای بزرگترین افتخارات رقابت کنم ولی بدون شک امشب یکی از بزرگترین بازی‌های زندگی من بود.

**زید مصطفای اردنی دیروز با کسب مدال نقره وزن منهای 68 کیلوگرم در مسابقات تکواندو، اولین مدال کشورش در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را به دست آورد و این‌چنین با سجده شکر از عملکرد خود ابراز رضایت کرد.

**کریستوف راسوویچ از مجارستان، الیور کلمت از آلمان و داوید بتلهم از مجارستان سه شناگری بودند که در پایان شنای ۱۰ کیلومتر روی سکو رفتند.

**فینال هاکی زنان قرار است ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شود که این دیدار بین هلند و چین خواهد بود.
**فینال فوتبال المپیک پاریس ۲۰۲۴ بین دو تیم فرانسه و اسپانیا برگزار خواهد شد که این نخستین فینال تمام اروپایی مسابقات از سال ۱۹۹۲ محسوب می‌شود که در آن دوره اسپانیا با شکست دادن لهستان طلایه‌دار المپیک شد!

**در نیمه‌نهایی بسکتبال زنان، آمریکا با استرالیا و فرانسه با بلژیک دیدار خواهند داشت.

**اسپانیا و آلمان با حضور در نیمه نهایی هندبال مردان از ساعت ۱۸:۳۰ با یکدیگر رودررو خواهند شد و همچنین ساعت ۲۳ اسلوونی و دانمارک به مصاف یکدیگر می‌روند.

**دو تیم والیبال ایتالیا و آمریکا هم برای جدال بر سر مدال برنز و کسب رتبه سوم مسابقات المپیک از ساعت ۱۷:۳۰ برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

**فینال تنیس دو نفره مردان بین چین و سوئد هم ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

**مدال برنز مسابقات فوتبال بانوان در ساعت ۱۶:۳۰ پس از جدال زنان آلمان و اسپانیا توزیع خواهد شد و دیدار فینال این رشته فردا برگزار خواهد شد.

**در مرحله نیمه نهایی واترپلو مردان، آمریکا با صربستان و مجارستان با کرواسی دیدار خواهند داشت. این دو دیدار ساعات ۱۶:۰۵ و ۲۱:۰۵ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

**همچنین دیدار رده‌بندی هاکی در بخش زنان بین آرژانتین و بلژیک ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

**ساعت ۱۱:۳۰ امروز نیز تیم مردان تنیس روی میز فرانسه در مرحله رده‌بندی برابر ژاپن قرار خواهد گرفت.

**مهران برخورداری در صورت شکست دادن نماینده ازبکستان، در مرحله یک چهارم نهایی کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت و باید با آلسیو ایتالیایی رنک ۱ جهان تقابل کند.
**از ساعت ۱۱:۴۰ امروز مهران برخورداری کاپیتان تیم ملی مردان تکواندو ایران مقابل جاسوربک جایسونوف ازبک و ۲۲ ساله قرار می‌گیرد. نماینده ازبکستان در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو پیش از رسیدن به مرحله نیمه نهایی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. او رنک ۹ جهان است و مهران نیز که به تازگی در مسابقات گرند پری پاریس طلا گرفت در رنک ۸ جهان است و وضعیت برای شروع کار بسیار متفاوت است.
**شنای ۱۰ کیلومتر که به شنای ماراتن معروف است از صبح در جریان است و با گذشت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از شروع مسابقات هنوز به پایان نرسیده.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر