نماد آخرین خبر
  1. مهم
ورزشی

شاهکار تکواندوکاران ایران؛ مهران برخورداری هم فینالیست شد

منبع
فارس
بروزرسانی
شاهکار تکواندوکاران ایران؛ مهران برخورداری هم فینالیست شد

فارس/نماینده وزن ۸۰-کیلوگرم تیم ملی تکواندو مردان در مرحله نیمه نهایی المپیک پاریس به مصاف کره جنوبی رفت و با شکست این حریف چشم بادامی؛ راهی فینال المپیک شد.
سی و سومین دوره بازی های المپیک پاریس که با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور از روز ۱۷ مرداد در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شده و این رقابت ها تا فردا(شنبه ۲۰ مرداد)ادامه خواهد داشت.امروز( جمعه ۱۹ مردادماه۱۴۰۳) در سومین روز از مسابقات تکواندو و در وزن ۸۰-کیلوگرم مهران برخورداری نماینده تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو بائه» نماینده کره جنوبی رفت.این دیدار در راند اول با نتیجه ۴ بر ۲ به سود نماینده کره جنوبی تمام شد.در راند دوم این دیدار سخت و نفس گیر، بازی با نتیجه ۱۳ بر ۹ به سود نماینده کشورمان تمام شد. راند سوم این دیدار حساس در حالی آغاز شد که مهران برخورداری با تیکه بر تجربه های خود موفق شد حریف چشم بادامی خود را شکست دهد و راهی فینال المپیک پاریس شود. راند سوم این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۸ به پایان رسید.
برخورداری در نخستین مبارزه به مصاف«جسوربک جایسانوف» از کشور ازبکستان رفت و این دیدار در راند اول با نتیجه صفر بر صفر تساوی تمام شد.راند دوم این دیدار برخورداری با یک شروع دیدنی و اجرای تکنیک های متنوع موفق شد با نتیجه ۱۲ بر صفر «جسوربک» را شکست دهد. راند سوم این دیدار با نتیجه ۶ بر ۶ تمام شد و برخورداری نماینده ازبکستان را شکست داد و با این پیروزی به یک هشتم نهایی راه یافت. وی در دومین مبارزه به مصاف نماینده ایتالیا رفت. این دیدار در راند اول با نتیجه ۶ بر یک به سود نماینده ایتالیا به پایان رسید. در راند دوم این دیدار نماینده ایتالیا با یک سر و گردن بالاتر، بازی را دو بر یک مقابل به نماینده کشورمان واگذار کرد و این دیدار به راند سوم کشیده شد.راند سوم این دیدار به دلیل حساسیت بالا، هر دو بازیکن با احتیاط و دقت لازم مبارزه را شروع کردند، اما در پایان قهرمان دو دوره جهان مقابل نماینده کشورمان بازنده از شیاپ چانگ خارج شد. برخورداری در ثانیه های پایانی موفق شد قهرمان دو دوره جهان را شکست دهد. این دیدار در ثانیه های پایانی ۱۰ بر ۹ به سود نماینده کشورمان تمام شد و مهران به نیمه نهایی راه یافت.
این تکواندوکار ایتالیایی با رنکینگ یک دنیا، دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری را در کارنامه ورزشی خود دارد.لازم به یادآوری است.طی چند روز‌گذشته ناهید کیانی موفق به کسی مدال نقره و مبینانعمت زاده نیز موفق به کسب مدال برنز در بخش بانوان شده اند. تیم ملی تکواندو با ۲ ورزشکار در بخش مردان و ۲ ورزشکار در بخش بانوان در المپیک پاریس حضور پیدا کرده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره