نماد آخرین خبر

پرافتخارترین ورزشکار اسپانیا در المپیک کیست

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پرافتخارترین ورزشکار اسپانیا در المپیک کیست

ورزش 3/سائول کراویوتو موفق شد با کسب ششمین مدالش در مسابقات المپیک در رشته قایقرانی از رکورد داوید کال که پیش از این موفق به کسب پنج مدال در تاریخ این مسابقات شده بود عبور کند.
این ورزشکار اسپانیایی پیش از این همیشه درباره این هم تیمی و دوستش که پرافتخارترین ستاره کشورش در مسابقات المپیک بود می‌گفت:« داوید کال کسی بود که درها را برای ما باز کرد. او به ما نشان داد که قهرمانی در دسترس است و این نکته‌ای کلیدی در کنار گذاشتن ترس‌ها برای ما بود.»
اما پس از مدال طلایی که او در المپیک ۲۰۰۸ پکن به دست آورد بود که اتفاقی غیرمنتظره رخ داد و این ورزشکار اسپانیایی بیشتر از هر زمان دیگری به کسب موفقیت در مسابقات المپیک علاقمند شد و تمام تمرکزش را روی این مسابقات گذاشت و در پایتخت فرانسه هم توانست مدال برنز را در رشته انفرادی به دست آورد
این شاید بهترین پایان ممکن برای دروان حرفه‌ای بود - البته اگر بخواهد پاروهایش را کنار بگذارد. او حالا در ۳۹ سالگی توانسته است شش مدال المپیک شامل دو طلا، دو نفره و دو برنز به دست آورد  که افتخار بزرگی برای او به حساب می‌آید.
کراویوتو پس از المپیک توکیو در فکر بازنشستگی بود اما فاصله سه ساله تا مسابقات پاریس باعث شد که به حضورش در این رشته ادامه دهد و امیدوار بود با تلاش و نظمی که در تمریناتش دارد بتواند بار دیگر روی سکو برود، اتفاقی که در نهایت برای او رخ داد. او پس از این قهرمانی گفت:« من به خاطر هم تیمی‌هایم به اینجا رسیدم. با آنها توانستم بارها روی سکو بروم.»
این ورزشکار اسپانیایی که در المپیک توکیو پرچمدار کشورش بود حالا پرافتخارین ورزشکار اسپانیا در این مسابقات است: طلا در پکن ۲۰۰۸، نقره در لندن ۲۰‍۱۲، طلا و برنز در ریو ۲۰‍۱۶، نقره در توکیو ۲۰۲۰ و برنز در پاریس ۲۰۲۴.



ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره