نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

قرعه مرگ برای رحمان و امیرعلی، فینال در گام اول!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
قرعه مرگ برای رحمان و امیرعلی، فینال در گام اول!

ورزش 3/فردا مسابقات مقدماتی دو وزن آخر کشتی آزاد المپیک برگزار می شود و رحمان عموزاد قهرمان جهان در سال 2022 در وزن 65 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا جوان شگفتی ساز کشتی ایران در وزن 97 کیلوگرم روی تشک خواهند رفت. 
مراسم قرعه کشی اوان 65 و 97 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد المپیک پاریس بعد از ظهر امروز برگزار شد و قرعه ای بسیار دشوار و تا حدودی عجیب برای دو آزادکار ایرانی رقم خورد. 
در وزن 65 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست با زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی و گاکو آکازاوا از ساموآ می رود.
رحمان که در اوج جوانی توانسته به افتخارات بزرگی دست پیدا کند، یکی از شانس های مسلم مدال برای کشتی آزاد ایران است، اما این قرعه دشوار او را از همان ثانیه اول اولین تجربه المپیکی اش در یک چالش سخت قرار می دهد. 
در وزن 97 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین مبارزه می کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان علیشیر یرگالی از قزاقستان و الدرس از مصر می رود. 
جالب اینکه کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در گروه آذرپیرا حضور دارد و حتی در صورتی که آذرپیرا از سد تاج الدینوف عبور کند، در نیمه نهایی باید با اسنایدر مبارزه کند!

تاج الدینوف سال گذشته با شکست اسنایدر و سعداله یف قهرمان وزن 97 کیلوگرم جهان شد و در بازی های آسیایی توانست در فینال با اختلاف زیاد از سد مجتبی گلیج نماینده ایران عبور کند. او قطعا مدعی اصلی کسب مدال طلا در این وزن خواهد بود.
البته آذرپیرا چند ماه قبل توانست کایل اسنایدر آمریکایی را شکست دهد و حالا باید امیدوار بود در المپیک هم ورژن متفاوتی را از او شاهد باشیم.

 
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید