نماد آخرین خبر

پایان باشکوه یک اسطوره

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایان باشکوه یک اسطوره

ایسنا/لبران جیمز با کسب یک طلای دیگر به حضورش در بازی‌های المپیک پایان داد و یک رکورد را در تاریخ این بازی‌ها به ثبت رساند.
تیم ملی آمریکا با درخشش لبران جیمز توانست در دیدار فینال رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک فرانسه میزبان را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بدون شک بیشترین نقش را در قهرمانی آمریکا لبران جیمز اسطوره‌ای بازی کرد و در نهایت هم توانست عنوان بهترین بازیکن جام را به دست آورد.
فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، عنوان ارزشمندترین بازیکن المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به لبران جیمز داد تا وداعی باشکوه با المپیک داشته باشد.
این ستاره بسکتبال آمریکا رسما اعلام کرد در المپیک بعدی حاضر نخواهد بود. او به نخستین بسکتبالیست تاریخ تبدیل شد که توانست سه طلای المپیک را به دست  آورد. او البته یک مدال برنز هم در این رقابت‌ها به دست آورد.
جیمز در فینال بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس با کسب ۱۴ امتیاز، شش ریباند، ۱۰ پاس منجر به گل و دو توپ‌ربایی، موفق به ثبت دبل‌دبل شد و نقش پررنگی در پیروزی ۹۸ - ۸۷ آمریکا مقابل فرانسه میزبان داشت. اسطوره کهنه‌کار آمریکا میانگین ۱۴.۲ امتیاز، ۶.۸ ریباند و ۸.۵ پاس منجر به گل در هر بازی را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ثبت رساند.
آمریکا میزبان المپیک ۲۰۲۸ است و به این ترتیب لبران جیمز که اکنون ۳۹ سال سن دارد در المپیک بعدی نخواهد بود. البته به نظر می‌رسد که آمریکا با وجود در اختیار نداشتن یکی از بهترین ستارگان تاریخ باز هم شانس اول قهرمانی باشد.



ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره