نماد آخرین خبر

پایان کشتی در پاریس؛ طلسم آزاد شکسته نشد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پایان کشتی در پاریس؛ طلسم آزاد شکسته نشد!

ورزش 3/تیم ملی پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال نقره و یک برنز در المپیک پاریس بسته شد. کشتی آزاد ایران آخرین امید کاروان برای کسب مدال در آخرین روز المپیک پاریس به شمار می‌رود.
آخرین روز بالاخره فرا رسید. بعد از نمایش درخشان کشتی فرنگی ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز همه منتظر درخشش آزادکاران هم بودند. البته که با صعود سه آزادکار به فینال نتیجه خوبی هم رقم خورد، اما بعد از دو فینال عجیب، در آخرین روز هم طلسم طلا برای آزادکاران شکسته نشد. ابتدا حسن یزدانی که با کتف مصدومش روی تشک حاضر شد و بعد از آن هم بازگشت ناکام امیرحسین زارع که به نایب قهرمانی و شکست او برابر گنو پتریاشویلی منجر شد. در نهایت هم امروز رحمان عموزاد نتوانست به طلا برسد. 
رحمان عموزاد که دیروز نمایشی طوفانی و فراتر از انتظار از خود نشان داد بعدازظهر امروز  در فینال وزن 65 کیلوگرم به مصاف حریف ژاپنی خود رفت تا اولین نشان طلای کشتی آزاد و چهارمین طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد، اما با غافلگیری تمام روی فیتیله پیچ های حریف گرفتار شد و در نهایت 10-3 کشتی را واگذار کرد تا سومین مرد نقره ای کشتی آزاد ایران باشد. 
از سوی دیگر امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم که با قرعه سختی مواجه شد و به صورت میلیمتری به قهرمان جهان باخت، با نمایشی درخشان بعد از رسیدن به نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک به برتری رسید تا آخرین مدال کاروان ایران را به رنگ برنز و به نام خودش کند. 
بدین ترتیب پرونده تیم ملی کشتی آزاد با 3 نقره و یک برنز بسته شد و البته در مجموع کشتی با 2 طلا، 4 نقره و 2 برنز نتیجه ای درخشان و تاریخی را در المپیک پاریس رقم زد.
پوشش زنده خبری

اسامی مدال آوران کشتی ایران در المپیک پاریس را مشاهده می‌کنید:
کشتی فرنگی
طلا: سعید اسماعیلی (67 کیلو) – هادی ساروی (97 کیلو)
نقره: علیرضا مهمدی (87 کیلو)
برنز: امین میرزازاده (130 کیلو)
کشتی آزاد
نقره: رحمان عموزاد (65 کیلو)، حسن یزدانی (86 کیلو)، امیرحسین زارع (125 کیلو)
برنز: امیرعلی آذرپیرا (97 کیلو)

**امیرعلی آذرپیرا با ارائه یک کشتی منطقی و هوشمندانه توانست 4-1 از سد کایل اسنایدر آمریکایی عبور کند و به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم المپیک برسد.
**امیرعلی آذرپیرا با ارائه یک کشتی منطقی و هوشمندانه توانست 4-1 از سد کایل اسنایدر آمریکایی عبور کند و به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم المپیک برسد.

**کیوکای ژاپنی جواب حرکت شب گذشته عموزاد را داد: من پادشاه هستم!

**ژاپن موفق‌ترین تیم مسابقات کشتی بوده و در بخش مردان و زنان در مجموع  7 طلا، 2 نقره و 1 برنز کسب کرده است.

**در اتفاقی عجیب و نادر، تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا بدون مدال طلا المپیک را ترک خواهند کرد.

**کشتی آزاد ایران بعد از المپیک 2020 توکیو، در المپیک پاریس 2024 هم بدون مدال طلا به کار خود پایان داد!
**با این شکست عموزاد سومین مرد نقره ای کشتی آزاد ایران لقب گرفت و نتوانست به طلسم فینال های نقره ای ایران در پاریس پایان دهد.
**رحمان عموزاد در کمال ناباوری و در حالی که همه طلا را برای او کنار گذاشته بودند، در فینال 65 کیلو اسیر فیتیله پیچ های حریف ژاپنی شد و در نهایت 10-3 شکست خورد.

**چند ماه قبل آذرپیرا موفق شد در یکی از تورنمنت‌های بین المللی با شکست کایل اسنایدر خبرساز شود و حالا نیاز دارد که این پیروزی را تکرار کند.

**آزادکار وزن 97 کیلوی ایران‌ تا دقایقی دیگر در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا خواهد رفت.
**آذرپیرا امروز کارش را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه داد و در مصاف با علیشیر یرگالی، دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان به پیروزی ۶ بر یک دست یافت.

**امیرحسین زارع در مصاحبه‌ای که بعد از نایب قهرمانی داشته، عنوان کرده داوران کمک زیادی به پتریاشویلی کردند و به او بابت ضرباتی که می‌زد، اخطار ندادند.

**در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا دیروز در دور اول با نتیجه 4 بر 3 مغلوب احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. آذرپیرا در این گروه به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده‌بندی راه خواهد یافت تا در مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا قرار بگیرد.


**در این تصویر امتیازاتی که رحمان عموزاد و حریف ژاپنی‌اش در سه کشتی قبلی تا رسیدن به فینال به دست آوردند را مشاهده می‌کنید. آمار فوق العاده رحمان 29 امتیاز است که کسب شده و هیچ امتیازی از دست نداده!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره