نماد آخرین خبر

المپیک علیه زیدان؛ یک جانشین غیرمنتظره برای دشان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
المپیک علیه زیدان؛ یک جانشین غیرمنتظره برای دشان

ورزش 3/در فرانسه گزارش داده اند که حالا تیری آنری گزینه مطلوب‌تری برای هدایت فرانسه بعد از جام جهانی 2026 است.

در پایان فینال فوتبال مردان المپیک، اگرچه ناامیدی در اردوی فرانسه محسوس بود، اما تیری آنری این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و نقره را به گونه‌ای که گویی یک جام است جشن گرفت.
اسطوره تیم فرانسه که وظیفه ساختن یک تیم رقابتی با امکان رقابت برای طلا به او داده شد، درسی به همه بازیکنانش داد و آنها یاد گرفتند برای مدال نقره ارزش قائل شوند. با این حال آنری خودش می داند که در یک تورنمنت دیگر، مثل یک جام جهانی یا قهرمانی اروپا، دومی ارزشی مانند نقره المپیک ندارد.
آنری می خواست چندین ستاره بزرگ را به تیمش بیاورد تا فرانسه را به بهترین تیم ممکن تبدیل کند. او ولی نتوانست هیچ باشگاهی را متقاعد کند و در نتیجه رافا واران، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان یا لنی یورو را به او ندادند. او مجبور شد در موارد متعدد لیست فرانسه را تغییر دهد. بازیکن سابق آرسنال و بارسلونا در مدت زمان کوتاه تیم خوبی درست کرد و به همین دلیل نقره برای او ارزشمند بود.
مدالی که بدون شک جایگاه او را در فدراسیون فوتبال فرانسه تقویت می کند. همه بازیکنان، پس از پایان مسابقات، از ارنی ستایش کردند. دزیره دوئه، مروارید رن، که ممکن است در روزهای آینده راهی پاری سن ژرمن شود، گفت: «آنری یک اسطوره فوتبال است، او اثری مثبت از خود بر جای گذاشت و از نظر ذهنی و فنی به ما مشاوره هایی بی نظیر داد.»
طبق ادعای رسانه های فرانسوی، حالا آنری به عنوان نامزد احتمالی برای نیمکت تیم بزرگسالان فرانسه مطرح است. با وجود اینکه زیدان همچنان در فهرست جانشینان دشان حضور دارد، ولی سخنان دیالو، رئیس فدراسیون، مبنی بر اینکه ممکن است در آینده هر احتمالی وجود داشته باشد، نباید شانس آنری را پس از جام جهانی 2026 اندک بدانیم. زمانی که احتمالا دیگر دشان مربی فرانسه نخواهد بود. موفقیت نسبی فرانسه با آنری، رویاهای زیدان برای جانشینی دشان را بر باد خواهد داد؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره