نماد آخرین خبر

قانون داوری جدید؛ جنگ علنی علیه مدافعان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
قانون داوری جدید؛ جنگ علنی علیه مدافعان

ورزش 3/ از فصل پیش رو هر جنگ و جدل بین مهاجم و مدافع اگر با دخالت شدید مدافع همراه شود، می‌تواند اخطار و پنالتی به همراه داشته باشد.
  این هشداری برای بازیکنان و به‌خصوص مدافعان است که چنگ زدن‌ها درون محوطه جریمه تمام شده است. آن دسته از مدافعانی که به بازیکن رقیب نه نگاه می‌کنند و نه به دنبال توپ می‌گردند بلکه به هر روشی مانع ضربه زدن بازیکن می‌شوند، از این پس باید بسیار مراقب باشند.
فوتبالیست‌ها می‌دانند که از این پس اخطارهای داوران جدی گرفته می‌شود و اگرچه تا به حال اتفاقی نیفتاده است، اما از 15 آگوست (دو روز بعد) می‌دانند که حتی یک چنگ زدن ساده در داخل محوطه باید به عنوان پنالتی اعلام شود.
بدیهی است تمام جدل‌ها با حداکثر مجازات روبه‌رو نمی‌شوند، اما مواردی که مستمر و مکرر باشند مجازات خواهند شد.
اخطار و پنالتی
دستور واضح است و شکی را نمی‌پذیرد: کمیته فنی داوران دستور داده است که ابتدا هشدار داده شود و در صورت تکرار پنالتی خواهد بود.

کمیته همچنین می‌خواست کاملاً روشن کند که لمس توپ از انجام خطا معاف نیست. اگر زمانی که توپ دفع شد، مدافع بازی را تعقیب کرده و عمداً با بالا نگه داشتن پای خود مرتکب خطا شود، داور باید سوت بزند. یعنی صرفا لمس توپ از سوی مدافع او را از خطا تبرئه نمی‌کند.
از موارد دیگر تغییر قوانین داوری می‌توان به تعویض ششم در بازی اشاره کرد. طبق گزارش مارکا تعویض ششم در لالیگا، در برخوردهای سر به سر مجاز شده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره