نماد آخرین خبر

رییس کمیته انضباطی؛ شاید حکم سه هیچ داشته باشیم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رییس کمیته انضباطی؛ شاید حکم سه هیچ داشته باشیم!

ورزش 3/عدم ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتری در فدراسیون فوتبال بیانگر یک واقعیت تلخ است که باشگاه‌های لیگ برتری هیچ یک قانون مصوب فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص سقف بودجه را رعایت نکردند چون اگر این اتفاق رخ داده بود تا به امروز باشگاه‌های لیگ برتری قرارداد بازیکنان و مربیان خود را در سازمان لیگ ثبت می‌کردند اما آنها برای جلوگیری از برملا شدن حقیقت جریمه پنج میلیاردی کمیته انضباطی را به جان خریدند تا شاید راهکاری برای دور زدن قانون پیدا کنند.
حال فصل جدید فوتبال ایران در آستانه آغاز است و روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ (فردا) لیگ بیست و چهارم آغاز می‌شود؛ با این حال هنوز برخی از باشگاه‌ها اقدامی برای ثبت قرارداد بازیکنان خود در سازمان لیگ نکرده‌اند تا وضعیت عجیبی رقم خورده باشد.
این موضوع در جلسه امروز ابوالفضل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران با اصحاب رسانه یکی از سوژه‌های مطرح شده بود که مورد بحث نیز قرار گرفت و او در مورد این اتفاق تاکید کرد:  یک باشگاه باید تا تاریخ ۵ مرداد ۱۶ نفر از بازیکنان خودش را ثبت‌نام می‌کرده و از تاریخی به بعد انجام نشود تخلف است. مهلتی ۲۰ روزه داشتند ولی یک باشگاهی این کار را نکرده است. چرا؟ جالب است که کمیته انضباطی رعایت کرده و گفته با اینکه تخلف کردید و باید ۵ میلیارد پرداخت کنید ولی به شما مهلتی می‌دهیم.

حسن‌زاده در ادامه تاکید کرد: اختصاصا برای ۱۳ باشگاه تا ۱۴ مرداد امسال وقت تعیین کردیم. گفتیم اگر این کار را نکنید به حداکثر جریمه محکوم می‌شوید. باز ۶ باشگاه علی‌رغم محکومیت این کار را نکردند. باز ۲ باشگاه جای بحث دارد. ۴ باشگاه علی‌رغم این مهلت این کار را نکردند. هیچ دفاعی هم نکردند. نمی‌دانم مدیر تعمدا رفتاری دارد که باشگاه محکوم شود یا قصور دارد؟ هرچه باشد قابل پذیرش نیست. همین‌ها هستند که در جلسه همایش انضباطی ما هم شرکت نمی‌کنند. یا به مسائل انضباطی بی‌توجه هستند یا دغدغه‌های مهمتری دارند که فرصت نمی‌کنند بیایند!
او ادامه داد: این ارقامی که پرداخت می‌شود را ما هم دوست نداریم. هنوز فصل شروع نشده باشگاه ۵ میلیارد تومان جریمه می‌شود و ما مقابل هوادار قرار می‌گیریم ولی واقعیت این است که مدیر آن باشگاه توجهی نداشته است. باشگاه‌های استقلال، ملوان، هوادار و شمس آذر مجموعا ۲۰ میلیارد تومان در ۴۸ ساعت مانده به شروع فصل جریمه شدند! ان‌شاالله موارد دیگر مانند بازیکن غیرمجاز گریبان‌گیرشان نشود و طوری نشود که فردا محکومیت سه بر صفر بدهیم. این خیلی بد است!

رئیس کمیته انضباطی در مورد مهلت پرداخت جریمه‌ها توضیح داد: یک هفته پس از تاریخ قطعیت، اگر پرداخت نکنند حق فعالیت ورزشی هم ندارند که البته در بحث ناظر بر مصاحبه‌ها است. حسن‌زاده درخصوص اینکه فصل گذشته شاید سفارشاتی می‌شد و امسال چقدر در اجرای این قوانین جدی هستند، عنوان کرد: بیشترین چالش را در بحث مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها داشتیم که تیم‌ها، هواداران و کمیته‌ها را خیلی اذیت کرد. واقعا شاهد هیچ لذتی از فوتبال نبودیم. به نظر ما این دستورالعمل بسیار مؤثر خواهد بود.

ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره