نماد آخرین خبر

گل‌گهر خوش‌اخلاق‌ترین مجموعه فوتبال ایران!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گل‌گهر خوش‌اخلاق‌ترین مجموعه فوتبال ایران!

ورزش 3/صبح امروز در فدراسیون فوتبال ایران، ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در مورد مسئله ثبت شکایت از تیم‌های لیگ برتری و لیگ یک صحبت کرد.
در شرایطی که مسابقات لیگ برتر و لیگ آزادگان به زودی آغاز خواهند شد، یکی از مسائل مهم فوتبال ایران مسئله تخلفاتی است که در فصل قبل صورت گرفته و مقابله با آن اقدامی است که باید از سمت کمیته انضباطی برای کاهش رفتارهای ناهنجار اعمال شود.
ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد بیشترین تخلف ثبت شده در لیگ برتر توضیح داد: این تخلفاتی است که در لیگ برتر و لیگ یک به ثبت رسیده. در لیگ برتر ۷ تخلف شایع را لیست کرده‌ایم که تخلف تماشاگران با ۱۲۲ فقره رای، سوءرفتار تیمی با ۶۲ فقره رای، بدرفتاری با مقام رسمی به منظور داوران و ناظران با ۴۵ فقره رای، رفتار غیر ورزشی با ۴۲ فقره رای، نقض اصول کلی رفتار مانند عدم حضور در کنفرانس خبری با ۴۱ فقره رای و عدم رعایت دستور العمل مجوز حرفه‌ای با ۴۰ فقره رای و آخرین مورد بدرفتاری با مقام غیر رسمی از جمله بازیکن و کادرفنی با ۲۲ فقره رای است.

او ادامه داد: آمار کلی این موضوع وجود دارد که کدام باشگاه بیشترین تخلف را دارد. سه تیم مسی ما هیچ تخلفی از سمت تماشاگرانش نداشته و این خیلی جالب است. مس کرمان، مس رفسنجان و مس ورزقان هیچ تخلفی نداشتند و مس شهر بابک فقط ۳ مورد تخلف کلی داشته.
حسن زاده تاکید کرد: بیشترین محکومیت برای استقلال است که ۲۶ فقره رای برایش صادر شده و دومین تیم پرسپولیس است که مشترکا با شمس آذر قزوین ۱۳ فقره رای برایش ثبت شده. بیشترین شکایت هم در مجموع رای برای استقلال خوزستان بوده ۴۶ رای برایش صادر شده و کمترین هم گل گهر سیرجان است که ۹ فقره شکایت داشته.

حسن زاده همچنین درباره وضعیت لیگ یک گفت: در لیگ یک سوءرفتار تیمی بیشترین تخلف است که به معنای دریافت بیش از ۵ کارت زرد در یک بازی است که ۸۷ فقره رای حکم داشتیم. برخورد با مقام رسمی از تخلف های اولیه است که در لیگ یک ۸۴ رای ثبت شده و بدرفتاری تماشاگران هم با ۸۳ فقره رای سوم است.
وی افزود: در رده چهارم رفتار غیر ورزشی با ۷۱ رای و نقض اصول کل رفتار با ۷۱ رای ثبت شده و ششمین مورد بد رفتاری با مقام رسمی بوده که ۱۰ مورد ثبت شده. صدور مجوز حرفه‌ای برای لیگ یک تازه شروع شده و آمارش پایین است. بیشترین تیمی که تخلف داشته خیبر خرم آباد و کمترین هم بعد از مس، شهرداری آستارا بوده.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید