نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

قانون عجیبی که بی‌سر و صدا در لیگ اجرا شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
قانون عجیبی که بی‌سر و صدا در لیگ اجرا شد!

ورزش 3/در فاصله یک روز تا شروع رقابت‌های لیگ برتر بیست و چهارم باشگاه‌ها با قانونی مواجه شدند که پیش از این به آنها اعلام نشده بود و دردسرهایی را برای تیم های لیگ برتری به همراه خواهد داشت.
با این که از قبل سهمیه های بزرگسال، زیر 23 ساله و زیر 21 سال مشخص شده و باشگاه ها بر اساس این سهمیه‌ها اقدام به یارگیری کرده بودند، سازمان لیگ قانونی جدید را ابلاغ کرد که مشکل ساز می‌شود.
بر اساس قانون جدید هر باشگاه باید 9 بازیکن نیمکت نشین خود را در مسابقات با 7 بازیکن بزرگسال و 2 بازیکن زیر 21 سال پر کند! قانونی که دست سرمربیان را برای استفاده از بسیاری از نفرات خود روی نیمکت می‌بندد.
در فصول گذشته اینگونه بود که 9 بازیکن نیمکت نشین تیم‌ها سهمیه خاصی نداشت و در اختیار سرمربی تیم بود که چه کسانی را با چه سنی روی نیمکت بنشاند. امسال اما به اجبار باید حتما از 9 بازیکن نیمکت نشین دو نفر زیر 21 سال باشند.
این قانون عجیب و ناگهانی عملا سهمیه زیر 23 سال تیم‌ها را بلااستفاده می‌کند. در حالی که هر تیم 8 سهمیه زیر 23 سال دارد و 20 بازیکن بزرگسال را در لیست خود جا داده، بر اساس قانون جدید باید از بین 28 بازیکن تنها 7 نفر را روی نیمکت بنشاند و از طرف دیگر دو نفر را از بین 8 سهمیه زیر 21 سال برگزیند! موضوعی که باعث می‌شود تعداد زیادی از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری شانس نشستن روی نیمکت را نیز از دست بدهند.
با ابلاغ قانون جدید به باشگاه‌ها، بسیاری از سرمربیان و تیم‌ها اعتراض خود را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کردند و باید دید آیا در این خصوص ترتیب اثر داده خواهد شد یا نه. هرچند که تغییر قانون باید در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره